GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 19.10.2018, svátek má Michaela
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Situace je dnes lepší, než jsme vůbec čekali

 

 

ilustracni foto

O tom, jaké to je, postavit v hotely přeplněné Praze první kontinentální přírůstek hotelové sítě Jurys Inn, ale také o zelené strategii a budoucí expanzi si s námi povídal CEO společnosti Jurys Inns John Brennan a také ředitel Jurys Inn Prague Johannes A. Schuschu.


Jako hotelová síť Jurys Inns jste loni otevřeli svůj první hotel v kontinentální Evropě, proč jste zvolili právě Prahu?


Pro Prahu jsme se rozhodli zejména kvůli dvěma hlavním důvodům. Tím prvním byla příležitost, tím druhým je fakt, že jsme měli pocit, že by mohl pražský hotelový trh jakýmsi způsobem profitovat z přítomnosti značky Jurys Inns, která je schopná přinést sem obchod z Velké Británie a Irska. A to zejména proto, že právě Praha má s těmito destinacemi velice dobré letecké spojení a jako taková pro tento řetězec představuje jeden z nejrozsáhlejších geografických segmentů.


Předpokládám, že rozhodnutí otevřít nový hotel v Praze jste učinili před dvěma či více lety, ale během té doby se situace na pražském hotelovém trhu radikálně změnila. Jak jste po roce provozu spokojeni s výsledky?


Mezi prvním rozhodnutím o projektu a samotným otevřením hotelu se obvykle nachází doba zhruba o délce tří let. Jde o časově velice náročný proces. A autoři projektu musí počítat s tím, že se během této doby může situace změnit. V roce 2009, kdy jsme hotel Jurys Inn Prague otevírali, byl hotelový trh v Praze velice tvrdý. Ale v roce 2010 jsme my sami pocítili v tomto směru dramatický růst, což je viditelné především v obsazenosti. A proto jsme ohledně budoucích let plní pozitivního očekávání. V tuto chvíli můžu říct, že hotelový byznys v Praze je lepší, než jsme vůbec očekávali.


Liší se nějak hotel Jurys Inn v Praze od těch ostatních?


Naše hotelová skupina se rozvíjí již od roku 1993, tedy přes 16 let, a v posledních 15 měsících jsme otevřeli osm nových hotelů, včetně toho v Praze. A právě tento pražský v sobě odráží celou evoluci v designu a celkovém stylu, má tedy odlišné fyzické znaky od těch ostatních, dříve otevřených, ale to je asi přirozené. Pokoje jsou větší, koupelny prostornější, změna je patrná také ve veřejných prostorech a v úseku F&B, kde je mnohem větší prostor dán kombinaci restaurace a baru, což je takovým typickým znakem těch posledně otevřených hotelů.


Při otevření jste kladli velký důraz na propagaci přívětivosti tohoto hotelu k životnímu prostředí. Čeho všeho se tato environmentaly friendly tvář týká?


Jde zejména o chladicí systém, který je umístěn na střeše. Teplo, které je tímto systémem produkováno, je částečně používáno k vytápění pokojů. Zelená strategie se ale prolíná všemi našimi provozy a je postavena na trvalé udržitelnosti a zodpovědnosti naší společnosti. Rozhodli jsme se tento přístup dostat do popředí a víme, že to z velké části závisí také na přístupu samotných zaměstnanců. Proto jsme se rozhodli zažádat o akreditaci Green Tourism Business Scheme a stanovili jsme si cíl, že všechna naše zařízení budou mít stříbrný nebo zlatý stupeň tohoto ohodnocení do konce roku 2009. Nyní můžu říct, že jsme jedinou hotelovou společností ve Velké Británii, která má všechny své provozy zahrnuty pod touto certifikací. Jako společnost jsme se také zaměřili na úsporu energetických nákladů. A to nejen z hlediska spotřeby energií a použití nových technologií, ale také z hlediska chování samotných našich zaměstnanců a pochopitelně také hostů.


Ptám se proto, že například v Česku se během posledního roku počet hotelů s certifikací Eco Label zmenšil na polovinu, protože pro ně ztížené podmínky prodloužení certifikace znamenaly neúnosné náklady. Jak tento fakt cítíte vy?


Zásadou ekologického provozu jsou dvě věci, musíte být pragmatičtí a praktičtí zároveň. Pokud se pro takovou myšlenku rozhodnete, musíte se ujistit, že bude v hotelovém prostředí skutečně fungovat. My jsme například zjistili, že zelená turistika ani tak není o tom, jaké máte technologie a zařízení, které pochopitelně stojí spoustu peněz, ale jak umíte tuto ekologickou iniciativu propašovat do chodu hotelu. A to je ta praktická stránka věci. Samozřejmě to všechno musí mít jakousi ekonomickou návratnost. Jurys Inn Prague také usiluje o certifikát Eco Label a speciálně pracovníci tohoto hotelu jsou do ekologické iniciativy silně zapojeni.


Poznají to také vaši hosté? Myslíte si, že jich přijíždí více právě proto, že jste "eco friendly"?


Myslím si, že je to jednoznačně pozitivní věc, ale je těžké soudit, jestli hotelu právě tento fakt přinese více hostů. Výzkumy naznačují, že ekologická stránka hotelu hraje při výběru podpůrnou roli, není to ale primární parametr, podle kterého se hosté rozhodují. Stále musíte mít dobrou cenu, kvalitní služby, vhodné umístění. Když máte všechny tyto věci, pak vás hosté mohou hodnotit lépe, když budete ekologicky přívětiví.


Kdo si myslíte, že v krizi začne cestovat dříve, korporátní klientela, nebo individuálové?


Období té největší hotelové krize zasáhlo z procentuálního hlediska více korporátní klientelu. Naproti tomu individuální klientela cestovat v podstatě nikdy nepřestala. Co se ale v poslední době opět vrací zpátky, je právě obchod a jednotliví obchodní cestující, zde jsme zaznamenali 60% nárůst. Můžeme to například vidět ve finančním světě, lidé se potřebují setkávat, říct, co se kde děje nového, takže se dá čekat, že se obchodní klientela začne pomalu zase zvedat. Ve Velké Británii se například banky opět dostávají do dobré kondice, což znamená, že znovu pořádají školení, setkání a firemní akce. A to je samozřejmě dobrá zpráva také pro hotely.


Vaše umístění blízko kancelářských a administrativních budov také jistě hraje důležitou roli při výběru klientů.


Ano, samozřejmě profitujeme z této lokace, ale na druhou stranu tady jde také o hodnotu, kterou klienti za své peníze dostanou. A my jsme rádi, že si nás firemní klientela nevybírá pouze proto, že jsme blízko jejich kanceláře, ale také kvůli kvalitním službám a přívětivému personálu. Jedním z důvodů, proč byla Praha tak silně hodnocena při výběru destinace pro náš nový hotel, je skutečnost, že má silný potenciál v korporátní i leisure klientele, což nám pomáhá dosáhnout nejen vysoké obsazenosti, ale i relativně vysoké ceny.


Mnoho hoteliérů z Prahy si stěžuje, že když k nim jednou přijedou zahraniční hosté, nemají důvod se podruhé vracet zpět. V čem je podle vás problém?


Nechci být kontroverzní, ale myslím si, že jednou z hlavních výzev České republiky je dostat turisty z pražských ulic do ostatních regionů. Neexistuje tady téměř žádná podpora turismu za Prahou. Samozřejmě že to vyžaduje skutečně tvrdou práci. Ale určitě to půjde, jde jen o podporu různých partnerů, nejen těch soukromých, ale také veřejných. Když se podíváte na jiné země střední Evropy, kromě hlavních měst mají i další města schopná lákat mezinárodní turisty. Na druhou stranu je nutné mluvit také o ceně a hodnotě služeb. Česká republika se za poslední dva roky potýká s obrovským propadem cen, ale zase díky obrovské konkurenci stoupá pozice hodnoty a kvality služeb, což může být jeden z faktorů, proč by se měli hosté do České republiky vracet.


Jak víte, Praha se potýká s obrovským nadbytkem hotelových kapacit. Někdo tvrdí, že krize je dobrá v tom, že pročistí trh. Kdy si myslíte, že se situace uklidní?


Praha má skutečně obrovskou hotelovou kapacitu, například mnohem větší než Londýn. Ale to je také zodpovědnost autorit, které vznik nových hotelů povolují. Tyto úřady by měly mít k dispozici aktuální čísla a výkon hotelového sektoru a povolovat pouze takové projekty, které mají šanci na přežití. Co se týká krize, je to slovo, které charakterizuje celý rok 2009. V roce 2010 už bych to nenazýval krizí, ale výzvou. Když se podíváte na trh, křivka hotelového výkonu zhruba kopíruje křivku HDP. A to samé se týká také křivky RevPAR. Celkově bych tedy mohl říct, že situace se zlepšuje, ale například v Praze už se nikdy nevrátí na ten pomyslný vrchol předchozích let 2005 nebo 2006, protože nabídka je obrovská a poptávka poloviční. Ale jak se dá soudit ze zhruba 3% růstu evropských ekonomik, do uspokojivých čísel bychom se měli dostat za dva až tři roky.


Plánujete další expanzi, kdy a do kterých států?


Pokračujeme v růstu, v následujícím roce plánujeme otevřít dalších 700 pokojů například v Newcastlu, Londýně, Glasgow. Pro několik dalších let plánujeme expanzi pouze ve Velké Británii, kde je náš potenciál v tuto chvíli nejsilnější. V příznivém období, kdy byly ceny nemovitostí na přijatelné úrovni, jsme zde nakoupili několik budov, které budeme postupně otevírat. Poté se asi opět vrátíme do střední Evropy, kde v následujících letech předpokládáme velký ekonomický růst.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Klára Chromá, Věra Nováková
30.11.2010 - 07:09:33

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

14.09.2011 - Calvados - pálenka s historií

Calvados je typickým francouzským destilátem. Vyrábí se destilací zkvašeného jablečného ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.