GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.04.2024, svátek má Vojtěch
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Jak doprodat volnou kapacitu

 

 

ilustracni fotoTrápíte se tím, co udělat s volnou kapacitou ve svém hotelu? Opravdu jste udělali všechno pro to, aby byla zajištěna co nejlepší obsazenost v kombinaci s dobrou průměrnou cenou, dostatečně dlouho dopředu, ale stále se v rezervačním systému objevují volné pokoje?


Možností, jak dosáhnout té správné kombinace obsazenosti a průměrné ceny, je opravdu mnoho. K obchodním strategiím a taktikám je často využíván také revenue management, který pomáhá správně se rozhodnout, za kolik a kdy prodávat.


Všichni si dnes a denně klademe otázku, jak nejlépe prodat správný pokoj ve správné chvíli za správnou cenu tomu správnému klientovi. Uvedení této metody do praxe je v konkrétním hotelu vždy individuální, základní pravidla však zůstávají stejná - prodávat co nejvíce "dopředu" - tedy nesoustředit svoji pozornost jen na prodej na poslední chvíli, ale především zvýhodnit ty klienty, kteří nakupují v předstihu. Díky tomu si zajistíme tzv. "base business". Něco jako základovou desku domu, na které lze dále stavět. Tento postup umožňuje prodávat pokoje tak, aby poslední volný pokoj byl prodán za co možná nejvyšší cenu.


PROKLETÍ CEN "LAST MOMENT"


Situace na trhu se již několik let vyvíjí jinak, než bychom si představovali, a tak zaklínadlo zvané "last moment" dělá zázraky. Bohužel tímto kouzlením jdeme proti základnímu pravidlu revenue managementu. Na poslední chvíli nikdy není dostatek času na to, abychom všechny volné pokoje prodali. Navíc, s příchodem chytrých telefonů a rychlé elektronické komunikace si naši hosté zvykli rezervovat pokoje na poslední chvíli přímo z mobilu a díky naší "výchově" v aplikaci last moment cen jsme je naučili, že na poslední chvíli vždy získají nějakou tu zlevněnou nabídku. V dosahované průměrné ceně nakonec šidíme sami sebe. Tu hru hrajeme především my, nikoliv naši zákazníci. Ti ve většině případů na naši hru přistoupili a nyní z ní profitují.


Chceme-li správně nastavit segmentaci tak, abychom do našeho hotelu přilákali optimální mix klientů, musíme se stále v prodeji rozvíjet. Nenechat nic náhodě a stále jedním okem pokukovat po nových prodejních nástrojích, obchodních příležitostech a možnostech, jak dosáhnout nejlepších výsledků. Jedním z řešení je to, že udržíme (a nesnížíme) veřejně prodejnou cenu, ať už jí říkáme flexibilní cena, BAR cena nebo pultová cena, a nabídneme svou kapacitu specifickému segmentu. Takovým segmentem mohou být například kolegové z branže.


NOVÝ DISTRIBUČNÍ KANÁL


Na trhu se nyní objevil nový distribuční kanál, který nabízí hotelům s volnou kapacitou (a to nejen na poslední chvíli) zveřejnit nabídku zvýhodněných cen právě pro kolegy z oboru cestovního ruchu. Tento segment se v současné době velmi rozvíjí. Napomáhá tomu i program SmartHERO, který zaměstnancům v cestovním ruchu a ostatním profesionálům nabízí možnost využít svého statusu a cestovat za zvýhodněné ceny.


Žádný hotel zveřejněním nabídky v rámci programu SmartHERO rozhodně nic neztratí, naopak navíc získá bezplatnou příležitost k propagaci, příležitost navázat nové kontakty a zvýšit povědomí o hotelu mezi profesionály. SmartHERO dává hotelu možnost doprodat svou volnou kapacitu pouze tomuto specifickému segmentu. Zvýhodněná nabídka nemá vliv na veřejně prodejné ceny. A je to tak správně - zachovat vyšší veřejně prodejné ceny pro klienty, aby neutrpěla pověst hotelu. Využijte SmartHERO nejen jako hotel, který cítí potřebu doprodat svou volnou kapacitu, ale také jako profesionál v cestovním ruchu, který rád cestuje.

 

JAK FUNGUJE SMARTHERO V PRAXI?


SmartHERO umožňuje všem registrovaným členům využívat aktuální nabídku zvýhodněného ubytování v partnerských hotelech. Jako registrovaný člen si rezervaci zajistím on-line, stejně tak provedu její platbu. Nejdůležitější podmínkou programu je požádat svého přímého nadřízeného o vyplnění ověřovacího formuláře, tzv. HERO karty, kde svým podpisem a razítkem potvrdí, že opravdu v hotelu, cestovní kanceláři nebo u letecké společnosti pracuji. Hotelům, které mají zájem zveřejnit nabídku zvýhodněných cen své volné kapacity, stačí zvednout telefon nebo vyplnit formulář na stránkách programu SmartHERO.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Radka Telyčková
02.12.2010 - 07:58:11

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.