GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.11.2018, svátek má Nikola
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Jaká je budoucnost hotelů v Praze




ilustrační fotoTy tam jsou doby, kdy pražské hotely měly přemrštěné ceny a ty regionální jen závistivě toužily stát alespoň na okraji hlavního města. Dobrý hotelový byznys rozpoutal nekontrolovatelné namnožení ubytovacích kapacit a následnou cenovou válku.



Dobrý byznys v hotelnictví kulminoval před více než deseti lety. Po sametové revoluci byl nejen hlad po poznávání Prahy, ale chyběly i kvalitní hotely. Jejich výstavba byla pomalá, a tak ji předběhly malé hotýlky vybudované z činžovních domů. Ty doslova ukrádaly movité klienty těm velkým čtyř a pětihvězdičkovým hotelům, jejichž nevýhodou bylo i to, že se stavěly mimo centrum hlavního města. Po jejich otevření jim logicky chyběla klientela, a tak se ve velkém orientovaly na cestovní kanceláře. To způsobilo tlak na ceny a pak i následný pokles kvality služeb. Do nových velkokapacitních hotelů se přestěhovala levná hromadná a studentská klientela rušící běžné hosty. Část z nich se posunula do centra a zbytek již opakovaně nepřijel.



KAM ZMIZELI HOSTÉ



Okrajové hotely a ubytovny vyhlásily cenovou válku s těmi novými a kvalitními. Tu logicky prohrály, ale čtyřhvězdičkové hotely se na svou očekávanou úroveň již nikdy nevrátily. Převážnou část klientely totiž tvoří zahraniční studenti a důchodci. Jedinou výhodu těchto hotelů lze spatřovat v možnosti pořádání konferencí, neboť disponují velkokapacitními sály a parkovišti pro autobusy. Movitější klientela se přestěhovala do klidnějších hotelů s kvalitním zázemím. Část z ní si oblíbila stylové hotýlky v historickém centru Prahy. Jejich nevýhodou je však absence parkovacích míst pro motorizované hosty a nutnost rezervace přes vyhledávací servery. Tam se nastartoval další cenový boj, rozpoutaný mezi malými hotely.


Rezervační servery totálně opanovaly trh. Využily "malosti" hotýlků a vytvořily na sobě jejich existenční závislost. Hotely ve snaze získat jakékoli finanční prostředky na přežití začaly radikálně snižovat cenu a navíc jejich pultová cena zůstávala až na několikanásobku té akční prodejní. Tím sice zvyšovaly image dobré koupě přes server, ale přímo neprodaly téměř nic.


reklama:



JEDNOU BUDE LÉPE?



Záhubou malých pražských hotelů jsou majitelé nemovitostí. Zvykli si totiž na tak obrovské příjmy z pronájmů, že nebudou chtít přistoupit na jejich několikaleté radikální snížení. Nájemné za objekty se běžně pohybuje ve statisících korun měsíčně a mnohdy i jedno sto je příliš. Nájemci v bláhové naději, jak byznys po léta půjde, nainvestovali do nemovitostí a interiérů miliony korun. Jsou zadlužení či své prostředky již nikdy neuvidí. Dnes si nalhávají, že krize pomine a za půl roku bude lépe. Logicky nebude, protože není nic, co by současný zhoršující se trend obracelo k lepšímu.



NA OBRAT NEČEKEJTE



Jaké budou důsledky krize? Logicky zanikne mnoho ubytovacích kapacit, nejdříve těch, které mají nájemní vztahy a kde vlastníci nemovitostí včas nepochopí vážnost situace. Lépe na tom budou B&B, tj. hotely typu garni, nedržící gastro personál speciálně pro hosty. Východiskem může být i zreálnění cen a jejich srovnání na vlastních webových stránkách i na serverech. Tomu ale leckde mohou bránit smlouvy s paritními doložkami. Je potřeba více prodávat napřímo a navázat na sebe tuzemskou klientelu. Pro tuzemské hosty je však potřeba dořešit problém parkování nebo alespoň informovanosti o využití záchytných parkovišť. Vzhledem k potřebě ekonomické vytíženosti ubytovacích kapacit je orientace na tuzemskou klientelu pomalá a logicky není samospasitelná. V každém případě se situace za rok či dva příliš nezmění. Čím větší budou mít jednotlivé hotely ekonomické problémy, tím neřízenější bude jejich obchodní chování.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

 

 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miloš Vajner
24.02.2010 - 10:05:08



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 8 plus 10 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.