Disponuje-li hotel wellness zázemím či prostorem, kde může hostům nabízet přinejmenším masáže, když už ne náročnější procedury, má vždy v boji s takto nevybavenou konkurencí bod navíc. Za jedné podmínky. Že masáže provádí skutečně kvalitně.
V současné době se maséři rekrutují zhruba ze tří hlavních zdrojů. Buď absolvují několikaměsíční masérský kurz, v případě lázeňských zařízení pak většinou projdou několikaročním studiem, či přicházejí jako odborníci ze zahraničí.
Ve snaze vyzdvihnout v oboru masérství skutečné odborníky, vznikla z iniciativy internetového portálu www.maseri.cz a společnosti M.I.G, zabývajících se budováním značky masážních salonů, wellness center, hotelů a spa, soutěž s názvem Masér roku. Cílem soutěže je zjistit kvalitu poskytovaných služeb jednotlivých masérských škol, masážních salonů a samotných masérů, zviditelnit je a přivést k nim více klientů. Kvalitu masérů posuzují samotní klienti, což zabraňuje uplatňování subjektivních názorů poroty a předchází náročnému zajištění masáže u každého z registrovaných masérů. Klienti mohou od začátku května do konce srpna dát hlas svému favoritovi, slavnostní vyhlášení výsledků proběhne na 10. mezinárodním veletrhu World of Beauty & Spa, konaném ve dnech 17.-18. září 2010.
I v masážích lze do určité míry pozorovat trendy. Nyní jsou ve velké oblibě ajurvédské masáže, které mají za úkol léčit nejen tělo samotné, ale i duši a mysl. Klienti si v tomto případě chodí k masérovi odpočinout také psychicky. Mezi další velmi oblíbené masáže patří masáže lávovými kameny a nyní na jaře jsou oblíbené i detoxikační medové masáže a masáže podporující boj s celulitidou. V každém případě však hosté slyší především na netradiční názvy procedur.
V hotelu, kam hosté přijíždějí většinou na kratší pobyty, je vhodné zařadit masáže uvolňující a relaxační, jelikož hosté zde primárně vyhledávají odpočinek více než pomoc od zdravotních potíží. Zařadit je vhodné například aroma masáže a různé zábaly. Personál by měl být odborně proškolen tak, aby klientovi nabídl veškeré procedury již při příchodu do hotelu a domluvil s ním aktuální termín. Masáž může velmi ovlivnit celý dojem z hotelu a zanechat tak příjemné i nepříjemné vzpomínky. Masér musí umět svoji práci prodat, musí být schopen vyjádřit výjimečnost poskytované služby. Na toto téma sestavujeme sérii školení, která budou zaměřena na umění komunikace s klientem, obchodní dovednosti a marketingovou podporu služeb.
I v České republice se v oboru masáží v současné době objevují specialisté ze zahraničí. Při jejich využití je nejdůležitější zajistit kvalitu maséra a jím poskytovaných služeb, což v zásadě probíhá doporučením spřátelených zařízení či již fungujících zahraničních zaměstnanců. Dalším důležitým faktorem je jazyková bariéra. Lze ji sice částečně odstranit personálem, který s klientem a masérem domluví druh služby, klient však může mít dodatečné dotazy i v průběhu masáže. Alespoň částečná znalost češtiny je tak velkou výhodou. U některých klientů je také nutné odbourat předsudky k masérům z jiných zemí. Někdy naopak může být zahraniční masér výrazným bonusem, jelikož kromě zručnosti disponuje obvykle také znalostí filozofie dané masáže.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Jaroslav Musil
25.05.2010 - 08:48:18
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...