GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 18.09.2019, svátek má Kryštof
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Vzbuďte hosty stylově

 

ilustrační fotoSlužba hotelového buzení je běžná snad v každém hotelu. Téměř všude však probíhá bez inovace či schopnosti hosta nejen probudit, ale také pobavit či překvapit. Zkuste se i vy ve svém hotelu zamyslet, jak hotelové buzení ozvláštnit.

Konzervativní Češi se neradi pouštějí do neosvědčených změn a nápadů, snad proto, že právě v hotelu často narážejí na zahraniční klientelu, u které by daná inovace nemusela být pochopena. A tak se raději drží svých mantinelů, které lze rozpoznat mimo jiné také při službě hotelového buzení.

RECEPČNÍ VERSUS AUTOMAT

V českém prostředí se v tomto případě vždy jedná o bezplatnou službu. Standardně ji provádějí pracovníci recepce osobním telefonátem, u větších hotelů se pak ke slovu dostávají také automatizované systémy, které budí hosty namluvenou zprávou. Druhý způsob se uplatňuje především v případech, kdy se jedná o velkokapacitní zařízení a prakticky není možné zajistit, aby recepční v určitou hodinu vzbudila hned několik hostů najednou. Automatické buzení však s sebou nese jistou nepříjemnost, host může začít po zvednutí sluchátka reagovat až se zpožděním, kdy mu již do uší zní namluvená zpráva v cizí, jemu nesrozumitelné řeči, a vůbec nemusí pochopit, že jej chce někdo vzbudit.

DŮVĚŘUJ, ALE PROVĚŘUJ

Osobní formu buzení používají například v brněnském hotelu Noem Arch nebo pražském hotelu Plaza Alta, kde obvykle recepční volá na pokoj tak dlouho, dokud host tele-fon nezvedne. Také v pražském hotelu Adria tuto službu vykonává recepční, pokud však host telefon nezvedne ani po pátém zazvonění, podruhé už jej nikdo nebudí. Někdy je však nutné přesvědčit se, zda služba byla skutečně účinná a host je vzhůru.


reklama:

V hotelu Sheraton Charles Square Prague například osobní buzení probíhá vždy ve dvou kolech. Pokud se recepční do hostova pokoje nedovolá napoprvé, počká deset až patnáct minut a zkusí zavolat znovu. Také zde vědí, že vyhřátá postel je někdy přitažlivější než realita, a tak se hosta hned při prvním zvednutí telefonu zeptají, zda by si přál, aby mu recepční za nějakou dobu zavolala znovu a přesvědčila se, že je opravdu vzhů-ru. Ostravský hotel Imperial dovedl tuto službu téměř k dokonalosti. Pokud se totiž recepční nedovolá ani na několikátý pokus, podává zprávu pokojské, která zkontroluje, zda je na pokoji všechno v pořádku.

JSTE SKUTEČNĚ VZHŮRU?

V zahraničí se však v ozvláštňování této služby dostali poněkud dál. V jednom hotelu v Malajsii například recepční budí hosta opravdu až do chvíle, kdy si je jistý, že je naprosto bdělý a do postele se již nevrátí. Toho dosáhne jedině tak, že mu opakovaně volá, aniž by jej o to někdo žádal. Možná otravné, řeknete si, ale zábavná forma jeho buzení musí každého hosta jedině dobře naladit do nového dne. Například se v několika po sobě jdoucích telefonátech dožaduje minimálně dvou souvislých anglických vět. Nebo hosta bombarduje otázkami typu "Myslíte si, že už jste opravdu vzhůru?" a po pěti minutách "Já si nejsem jistý. Už jste opravdu vstal z postele?".

Jako další vhodný příklad může sloužit hotel v Thajsku, kde hosta nejdříve probudí telefonát a po chvíli klepe na jeho dveře číšník, který nese čajový set s čerstvě uvařeným čajem. Vše rozloží na pokoji, krásně jej tím provoní, popřeje dobré ráno a zase odejde. Po takovém představení by byl hřích si jít opět lehnout. Na to právě v hotelu sází. I na to, že hostům po tomto ceremoniálu obvykle vůbec nevadí, že čaj najdou zaúčtovaný na hotelovém účtu.

 

 

Zdroj: Ihned

reklama:
 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Klára Chromá
21.12.2009 - 07:15:33



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 6 plus 3 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2017 - První boutique hotel na Šumavě láká na delikatesy francouzského šéfkuchaře

Restaurace Nebespán v Kašperských Horách je synonymem špičkové zážitkové gastronomie ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

13.09.2011 - Postmixy šetří váš čas, prostor i peníze

Pokud řešíte zajištění přísunu chutných, čerstvých a osvěžujících nápojů pro ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.