GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 14.10.2019, svátek má Agáta
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Kdo okouzlí hotelového hosta


ilustrační fotoHost vašeho hotelu potřebuje poznat a zaregistrovat, že člověk, který se pohybuje v blízkosti nebo uvnitř hotelu, patří k hotelovému personálu, pracuje na určité pozici a je za každých okolností vstřícný k rozhovoru.

 

Správné tedy je, aby před hotelem volně přecházel, resp. pod markýzou vchodu postával vhodně oblečený portýr. I pro ostatní zaměstnance hotelu platí, že mají-li skutečnou uniformu, nikdy nesmekají, ale salutují. Jde-li o jednotný pracovní oděv, pak je k venkovní práci pokrývka hlavy nezbytná - klobouk muž, tedy zaměstnanec, při pozdravu a loučení smekne, měkkou čepici však nechá na hlavě. Žena pochopitelně nesmeká vůbec. Existence uniformy u daných pracovníků ovšem znamená, že v dané situaci a postavení je u všech čistá a pravidelně obměňovaná a zejména do posledního knoflíku zapnutá.

 

PRVNÍ KONTAKT S HOSTEM JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ

 

Nový host v jemu neznámém prostředí chce být nejen vítán, ale i orientován: vedle nezbytně informujícího portýra (dveřníka) proto potřebuje také bagážistu (nosiče). Jeho kalhoty bývají černé, bez lampasů. K práci by jej nikdo neměl přemlouvat či jej v hotelové hale hledat. Také ve vašem hotelu by mělo být zamezeno pověře, že bagážní vozík je připraven k použití pouze pro cizince a český host si svá zavazadla na pokoj "poctivě" odnese sám.

 

Neuniformovaní, jen v civilním kostýmu, by měli být pracovníci concierge a zejména recepce (příjmu hostů). Stojí-li vedle sebe, může být host na pochybách, na koho se obracet s požadavkem na ubytování a koho se tázat na doplňkové služby. Pro hosta bude jednoznačně výhodné, pokud veškerý personál spojený s hotelovou halou bude mít jednotný odlišující prvek: jinak barevný límec, shodný lampas nebo jen dvouřadé zapínání. Tak bude oblečen také personál lobby-baru či dnes již vymírající obsluha výtahu - liftboy.

 

ODLIŠTE OD SEBE ZAMĚSTNANCE

 

Na druhé straně to znamená, že tuto tzv. egalizaci, tedy střihový prvek provedený v egalizační - odlišné - barvě, nesmí nosit nikdo jiný, zaměstnanci ani vedoucí ostatních středisek. A pokud je v rámci téhož pracoviště nutné rozlišit manažera od řadového zaměstnance, pak bude egalizována celá fazona (klopa i límec) anebo rozšířen či zdvojen lampas. Zde může posloužit také přídatný prvek: manžeta, dragoun, nárameník, golfové záhyby, opasek či šerpa. Dbejte na to, aby aranžmá bylo dobře rozlišitelné i z větší dálky, za pohybu (z vozu) a navečer (v přítmí). Pouhá paspule, nezřetelná obměna barvy, snad dobře myšlená, ale bohužel nevýrazná decentnost, jsou v tomto případě často protismyslné.

 

HOST SOUDÍ PODLE PRVNÍ MINUTY

 

Bezútěšně lelkující dveřník na nevhodném místě, uvolněně rozchechtaný pracovník concierge v hovoru se známým nebo recepční, která při příchodu hosta neuzná za vhodné postavit se a přerušit soukromý hovor, jsou tím, co vašemu hotelu neprospívá. Naopak stále stejně kvalitní a především 24hodinový provoz na recepci a zejména schopnost věnovat se stejnou měrou jakémukoliv hostu od sebe odlišují dobrý a špatný podnik. Snaha vyprázdnit hotelová střediska od hostů, kteří jsou vašemu personálu z jakéhokoliv důvodu nepříjemní, a proto se rozhodli odradit je od pobytu dříve, než se k němu rozhodnou, může být tragicky úspěšná. Mezi hosty se rozšíří se pověst, že vaše mezinárodní zařízení je právě tím, kam poctivý Čech nesmí přijít. Výběr těch pravých pracovníků do první linie kontaktu s hostem by měl probíhat podle určitých požadavků. Těmto zaměstnancům by mělo být hned zpočátku vysvětleno, že právě na jejich pozicích se v první chvíli rozhoduje, zda bude host s pobytem spokojen.

 

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 


 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Václav Šťastný
21.05.2010 - 08:18:14



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 4 plus 3 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

18.06.2017 - První boutique hotel na Šumavě láká na delikatesy francouzského šéfkuchaře

Restaurace Nebespán v Kašperských Horách je synonymem špičkové zážitkové gastronomie ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.