GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 14.11.2018, svátek má Sáva
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Šéf Kofoly odtajnil připravované novinky. Firma nabídne sirupy

 

 

ilustracni fotoZ firmy téměř na zavření pomohl vybudovat výrobce, který je dnes schopen konkurovat americkým gigantům Coca-Cola a PepsiCo. Marián Šefčovič už dvanáct let pracuje v Kofole. V rozhovoru pro HN hovoří i o novinkách, které Kofola chystá.

 

  

Z firmy téměř na zavření pomohl vybudovat výrobce, který je dnes schopen konkurovat americkým gigantům Coca-Cola a PepsiCo.


Marián Šefčovič přitom začínal nenápadně - jako obchodní zástupce firmy Santa nápoje, která skomírající Kofolu v roce 2002 koupila. Společnost přejala tradiční název Kofola a mohutně investovala do výroby a podpory značky.


A podařilo se nevídané - firma začala růst o deset až třicet procent ročně. „Když jsem do firmy nastoupil, obrat činil 80 milionů korun. Dnes osmdesát milionů děláme na Slovensku za půl měsíce," říká Šefčovič, který se stal v září z šéfa slovenské Kofoly obchodním ředitelem společnosti pro celé Česko i Slovensko.

 

 

HN: V září se česká i slovenská Kofola spojily. Proč?

 
Jedním z hlavních cílů bylo zrychlit řízení, zefektivnit ho tak, abychom mohli pružněji reagovat na trh, protože dnes je to jediná šance, jak uspět.


HN: Povězte, jak se vám vůbec podařilo vytvořit z Kofoly značku, která je na českém trhu schopná konkurovat Coca-Cole? V letáku se vedení Kofoly chlubí, že za uplynulých deset letech vytáhlo tržby z nuly na deset miliard.


Když jsme Kofolu kupovali, tak byla hodně v úpadku. Majitelé s ní nepracovali, výroba zase tolik nedávala kvalitě, komunikace byla minimální. Značka ztrácela na své imagi a znalosti mezi generací.


Od té doby, co jsme ji v roce 2002 koupili, jsme do reklamy a podpory Kofoly investovali stovky milionů. To je několikanásobně víc, než jsme za ni fyzicky zaplatili. Navíc vybudovat tuhle „love mark" netrvá půl roku. Trvá to několik let.

 

HN: Museli jste v souvislosti se spojením propouštět?


Mělo to i tento následek. Ale šlo to napříč celou firmou i výrobními závody. Zúžení managementu na druhou stranu zrychlilo řízení. U některých manažerů se našly jiné pozice v jiných oblastech, takže to nebylo čistě o tom propouštění. Firma se některým snažila i nabídnout jiné projekty.


HN: Jaké plánuje Kofola novinky?


Připravujeme například novou příchuť Kofoly, na které se podílel i původní spolutvůrce receptury doktor Knapp. Už třetím rokem také zavádíme nový systém řízení ve výrobě, který ji postupně zefektivňuje. A před pár týdny jsme také spustili inovativní technologii v rámci celé Evropy, pomocí které můžeme vyrábět výrobky bez konzervantů.


Teď uvádíme na trh sirupy z této linky. Byla to velká investice a je to pro nás hodně zásadní, protože sirupy považujeme za jeden z hlavních produktů v Česku. Navíc jsou dnes skoro jedinou kategorií, kde roste spotřeba zákazníků.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Petra Paříková
20.10.2011 - 16:22:12

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.