GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 18.12.2018, svátek má Miloslav
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Přímý prodej přes TripAdvisor

 

 

Pokud je hlavním cílem vašeho on-line marketingu prodej přes vlastní webovou stránku, tak by měl být správně řízen. Jeho předností jsou nejnižší náklady na rezervaci. Další způsob, jak navýšit přímou návštěvnost hotelových stránek, je použití přímých nebo doporučených linků z vysoce navštěvovaných stránek. Mám na mysli takové stránky, jako jsou Kayak, Trivago, Google Hotel Finder, TripAdvisor a další.

 

 

ilustracni foto

 


TripAdvisor je obr v cestovním průmyslu. Měsíčně se na něm objeví 60 milionů hodnocení a navštíví ho další desítky milionů potenciálních hostů.


Zaměřme se na dvě možnosti propojení hotelu na TripAdvisoru a analyzujme jejich efektivitu.


TRIPADVISOR BUSINESS LISTING


O této službě se zmíním jen krátce, protože většina z vás ji již využívá. TripAdvisor začal s touto nabídkou v lednu 2010. Jedná se o zobrazení kontaktu hotelu pod jménem hotelu na podporu přímého prodeje mezi zákazníkem a hotelem. Mít zde kontaktní údaje hotelu zvyšuje vaše šance na přímé rezervace, které by byly jinak získány prostřednictvím on-line cestovních kanceláří (OTA). Business listing dává možnost zobrazení následujících položek:


- Vaše kontaktní údaje: aktivní webový odkaz na vaši stránku, telefonní číslo a e-mailová adresa.


- Speciální nabídka hotelu, která se zobrazí v celém webu na TripAdvisoru.


- Při upgradu na firemní zápis budou moci prohlížet hosté vaši stránku na TripAdvisoru z mobilního zařízení.


- Vzhledem k tomu, že tyto služby se vztahují přímo k zákazníkům, kteří mají zájem o informace z TripAdvisoru, je tato služba závislá na viditelnosti a pořadí hotelu.


TRIPADVISOR NA PŘÍMO


Co to je? Firma Bookassist zahájila partnerství s TripAdvisorem v lednu 2012. Tato spolupráce umožňuje hotelům zobrazit v reálném čase ceny přímo z jejich internetových stránek jako součást seznamu "Show prices". Dosud byly viditelné ceny jen od OTA. Vzhledem k této nové možnosti cenové nabídky má hotel lepší možnost přímého prodeje než při pouhém zaregistrování Business listingu.


Aktuální cenová nabídka hotelu s Bookassistem reprezentuje silnější přímý prodej a generuje nové rezervace a revenue.


Na druhou stranu jsou náklady na tuto službu zpoplatněny jinak než u předchozího Business listingu, kde se platí roční částka. Při využití Show prices se platí za proklik. Proto je třeba analyzovat počet kliků a přibližné měsíční náklady za tyto prokliky.


Když si host prohlíží profil vašeho hotelu na TripAdvisoru, tak klikne na tlačítko Show prices. TripAdvisor otevře tři nová okna pro první tři nabídky. Aby se objevily vaše ceny, tak hotel musí zaujímat jednu z těchto prvních tří pozic. Úspěch této nabídky je více závislý na nabízené ceně než na pozici.


NÁKLADY


Tato služba není řízena hotelem, ale partnerem, jako je Bookassist. Hotel zaplatí jednorázový zřizovací poplatek a potom je nastavena platba PayPerClick. Rozpočet je dán na měsíc dopředu a výsledky jsou kontrolovány pravidelně v Google analytics. Je to podobné jako platba za PPC kampaně. Současně je hodnoceno ROI (Return of investment), aby hotel měsíčně viděl hodnotu, kterou mu tato služba vygenerovala.


VYPLATÍ SE TO?


Na obrázku vidíme prvních pět hotelů, které využily nabídku Bookassistu v Irsku. V tabulce jsou uvedeny jejich výsledky za první měsíc provozu. Ne všechny jsou ve stejné oblasti, a proto žebříčky nejsou srovnatelné. A nemůžeme porovnávat úspěch či neúspěch. Jsou to teprve počáteční data, ale přesto nám už ukazují zajímavé aspekty a výsledky.


HOTELY JSOU SEŘAZENY PODLE VÝNOSU


Počet kliků: Zájem hostů je vysoký, protože vidíme stovky kliků za měsíc. Pamatujte si, že každé kliknutí zobrazí vaši cenovou nabídku ze stránek hotelu přímo hostovi. Tím získáváte možnost dobře prezentovat vaše webové stránky. Je zřejmé, že musíte mít slušnou pozici ve vaší oblasti, aby hotel byl schopen generovat kliky.


Konverze: On-line konverze se liší, ale může být měřitelná tam, kde k rezervaci skutečně došlo. Konverzní hodnoty nejsou statisticky významné. V průměru jsme svědky toho, že přechod je vyšší než u firemního zápisu. Stejně jako u firemního zápisu existuje mnoho konverzních faktorů, které jsou ovlivněny hotelem. Převod v řádu 1,5 až 2,5 procenta ukazuje na to, že hotel má konkurenční nabídku podpořenou dynamickou tvorbou cen, kterou poskytuje Booking engine firmy Bookassist.


Návratnost investic: Ta je trvale pozitivní. Očekávaná návratnost investic je nad 6 (ROI), pokud hotel sleduje dosažené rezevace.


DOPORUČENÍ


Přímé rezervace z TripAdvisoru přes Bookassist mají určitě velký potenciál a jejich úspěch souvisí s tím, jaké jsou vaše ceny. Může to znamenat nižší počet rezervací, ale spojené s vysokou návratností investice. Určitě to stojí za to, protože pomalu změníte ve svůj prospěch poměr mezi rezervacemi přes OTA a vlastními stránkami. V dlouhodobém výhledu to znamená velké úspory v nákladech za provize. Je potřeba udělat adekvátní rozhodnutí, podpořené analýzou dat s přihlédnutím k méně měřitelnému efektu. To spočívá v uvědomování si dalších aspektů, jako je celoživotní hodnota zákazníka. Pokud máte další dotazy, kontaktujte přímo kancelář firmy Bookassist v České republice.

 


Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Jaroslav Tibitanzl
24.05.2012 - 08:42:49

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

07.06.2010 - Výsledky mezinárodní soutěže Vinoforum 2010

Tři tituly šampionů zůstávají v České republice.

Devatenáctý ročník mezinárodní ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

04.06.2010 - Změny v zákoně proti kouření a alkoholu

Od letošního 1. července se zpřísňuje zákon proti kouření a ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.