GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 21.11.2018, svátek má Albert
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

 Paneriím přidáme novou síť fastfoodů

 

 

ilustracni fotoProdejem pekáren United Bakeries, který po Česku čeká ještě na schválení slovenského antimonopolního úřadu, působení podnikatele Marka Paříka na českém trhu zdaleka nekončí. Ovládá totiž skupinu Food&Service Group, pod niž spadá i síť rychlého občerstvení Paneria známá především prodejem obložených baget. Skupina chce nadále růst, a to jak díky Panerii, tak díky novým značkám.


"Objevují se různé zmatené zprávy, dodavatelé i partneři mi volají a ptají se, zda patří Paneria Babišovi. Tak to ale není. Panerie se žádná fúze netýká, chceme dál expandovat," řekl v rozhovoru pro HN šéf Food&Service Group a Panerie Michal Freiberger.


HN: Prodej United Bakeries se tedy Panerie vůbec nedotkne?


Ve chvíli, kdy dojde k prodeji United Bakeries Andreji Babišovi či jinému subjektu, zůstává Marko Pařík se svým bratrem stále majoritním vlastníkem společnosti Food&Service Group, pod kterou spadá i síť Paneria. Já budu nadále minoritním partnerem.


HN: Lze tedy vůbec u Panerie čekat nějaké změny?


Paneria by měla do dvou let dosáhnout cílového čísla 150 prodejen v Česku, nyní jich je 69. Do konce roku máme podepsaných sedm dalších lokalit. Směřujeme do větších krajských měst. V rámci skupiny Food&Service Group jednáme o koupi dalších master franšíz (franšízing přesahující území jednoho státu, pozn. redakce). Máme vyškolené lidi, kteří hledají další lokality jak pro Panerii, tak právě pro nové značky.


HN: Půjde také o fast foody? O některou z amerických značek, o jejichž vstupu na trh se mluví - Papa John´s, Domino Pizza a podobně?


Zatím mohu prozradit, že ta jedna značka, s níž je již vše domluvené, je příbuzná konceptu Panerie. Pod naším vedením by měla nastartovat expanze ještě v tomto roce.


HN: Podle vás tedy ještě je na trhu prostor pro konkurenci?


Prostor si dovedu představit ve fastfoodu jako takovém, což potvrzuje i zájem zahraničních sítí o vstup na český trh.


HN: Je vlastní síť obchodů cestou pro pekárny, jak konkurovat řetězcům?


Když Paneria začínala před zhruba 12 lety, byla jen výkladní skříní Delta pekáren. Brzy jsme pochopili, že to není ta správná cesta, že nejde prodávat stejný sortiment a průmyslovou kvalitu jako velké řetězce. Naše strategie pak naopak byla, aby se obchody staly naprosto nezávislé na činnosti mateřské společnosti, abychom mohli vytvářet a uzpůsobovat koncept podle situace na trhu. Na začátku jsme prodávali jen čerstvé pečivo, nyní je tomu naopak. Koncept mraženého pečiva a ostatního sortimentu je nastaven tak, abychom kdykoli mohli otevřít prodejnu kdekoli na světě, ať už v Německu, tak třeba v Číně. Není vyloučené, že do budoucna začneme prodávat franšízu na nových trzích.


HN: Které trhy by to měly být?


Neděláme si iluze, že se nám podaří uspět třeba ve Francii, kde jsou již zaběhnuté firmy s padesátiletou historií, trh přesycený. Velkou příležitost vidíme z dlouhodobého hlediska na východních trzích. Můžeme se bavit o Rusku, o Číně, kde už i proběhla nějaká jednání. To jsou trhy, kde je neustále prostor, hlad po takových konceptech a postupně vznikají i příznivé podmínky k vytvoření celé infrastruktury.


HN: O jakém časovém horizontu se například u té Číny bavíme?


V tuto chvíli jednáme s Česko-čínskou obchodní komorou o navázání prvních vztahů. Byli jsme přizváni do jednoho testovacího projektu v Pekingu a budeme se muset v průběhu tohoto léta rozhodnout, jestli do toho projektu půjdeme. Příležitosti jsou tam prakticky okamžitě, záleží na našem strategickém rozhodnutí, jestli do toho půjdeme teď, nebo počkáme.


HN: A co expanze na českém trhu? I tady půjdete cestou franšíz?


Ano také. Uvažujeme o třech modelech franšízingu - pro zaměstnance v rámci motivačních systémů, klasickém franšízingu, kdy najdeme standardního partnera, a o modelu, kterému já osobně nejvíce věřím. Je jím spolupráce s některým z drobných živnostníků, kteří již na trhu jsou, jen nemají žádný ucelený koncept, bojují o přežití. Myslím, že je velká příležitost je takzvaně převléknout do našeho kabátu. Půjde ale asi o kombinaci všech tří modelů.


HN: Kdy tedy systém spustíte?


První franšízové partnery již máme. Zřejmě od prvního srpna spustíme model zaměstnaneckých franšíz.


HN: Paneria vypadá, že se jí krize příliš nedotkla, naopak jste koupili síť Mistr Bäcker. Je to opravdu tak?


Tak to úplně není, krize se dotkla asi všech, podle mých informací i velkých mezinárodních značek. Lidé mají hlouběji do kapsy. I u nás klesla průměrná výše útraty za návštěvu. Před časem byla průměrná útrata kolem 75 korun, nyní je to 58 korun. Naše prodejny obslouží zhruba 26 tisíc zákazníků denně a to už je pak pokles znát. Na druhou stranu, pokud máte silné zázemí, je krize příležitost rychleji získávat trh. V průběhu ledna a února proběhl rebranding prodejen Mistr Bäcker na Panerie. Od té doby se nám podařilo zvýšit obrat těchto prodejen o osm procent. Předpokládáme, že po tomto spojení a s další expanzí bychom letos mohli dosáhnout obratu přesahujícího 400 milionů korun.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Barbora Strnadová
13.06.2012 - 09:29:50

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.