GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 25.04.2024, svátek má Marek
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Axel Hluchy: Za rok chceme mít už několik stovek malých obchodů

 

 

Axel Hluchy: Za rok chceme mit uz nekolik stovek malych obchoduAxel Hluchy, generální ředitel Makro Cash & Carry ČR

 

Velkoobchody Makro se pouštějí i do maloobchodní sítě. Prostřednictvím franšíz začínají spolupracovat s malými obchodníky. Společnost podle svého ředitele Axela Hluchyho plánuje, že do konce roku už bude v tuzemsku fungovat alespoň sto prodejen s logem Můj obchod.


Nedávno jste se pustili do franšízových obchodů, proč?


Ano, zahájili jsme franšízový systém Můj obchod. Nejprve jsme spustili pilotní projekt v Průhonicích. Nabízíme tak malým nezávislým obchodníkům marketingovou podporu, aby mohli své obchody, sortiment a marketing utvářet trochu moderněji.


Proč se Makro pouští do maloobchodu, když tomu se teď moc nevede.


Máme zájem, abychom zlepšili konkurenceschopnost malých obchodníků. Když přijdete do těchto obchodů, tak vidíte, jak je tam nabízeno zboží, jaký je podíl čerstvého zboží, ovoce, pečiva, žádné reklamní materiály. Tím, že diskonty a supermarkety expandují do malých měst a obcí, je život pro malé obchodníky stále složitější. Zákazníci využívají tyto obchody téměř jen jako nouzové řešení, když se něco zapomene.


Co z toho bude mít Makro?


My je chceme trochu oživit, aby zákazníci věděli, že je tam dobré, moderní a dobře vypadající zboží. Protože nám se povede dobře tehdy, když se povede dobře našim zákazníkům.


Čekáte, že tuto možnost budou využívat hlavně vietnamští obchodníci, jak se to objevilo v médiích?


Ne, to se nevztahuje jen na vietnamské obchodníky, je to otevřené pro všechny. Je ještě příliš brzy, abych mohl říct, kdo to bude nejvíc využívat. Na konci roku ale plánujeme, že budeme mít okolo sto až dvou set těchto franšízových obchodů. A pak uvidíme, kolik z nich je Vietnamců a kolik Čechů.


Kolik franšízových obchodů byste chtěli mít za rok?


To doufám, že několik stovek.


Odkud tenhle nápad přišel?


Ten nápad není nový. Před lety jsme už měli v Česku Aro obchody. To, co zavádíme, už funguje v Polsku, Rumunsku a Bulharsku. My jsme s tím čekali, protože životní cyklus obchodu je tady už pokročilejší než v těchto třech zemích. To znamená, že konkurence pro malé prodejny skrze supermarkety, hypermarkety i diskonty je tu podstatně vyšší i na malých městech. Přesto jsme se nyní rozhodli tento koncept zavést i tady.


Jak na nabídku obchodníci reagují?


To je různé. U některých je jakási psychologická překážka. Mluvil jsem s nimi a někteří říkali, to je dobrý nápad. Jiní ale naopak odpovídají, že to nechtějí, že je to pro mě moc práce, příliš složité. Každý si to musí rozhodnout sám. Ale myslím, že možná právě ti Vietnamci jsou v tomhle trochu otevřenější, mají obchodování víc v krvi.


Jak se vyvíjejí vaše prodeje v letošním roce? Lidé se snaží víc šetřit, zároveň i nálada ve společnosti je spíše pesimistická.


V posledních měsících máme velmi stabilní obrat. Stojí za tím především segment hotelů, restaurací a cateringu (Horeca), kde máme lepší vývoj obratu než vloni. Druhá věc je, že jsme před několika týdny začali víc investovat do našich cen, a to vedlo k tomu, že jsme v obratech zhruba na úrovni minulého roku.


Na kterou z vašich služeb se chcete zaměřit nejvíc?


Segment Horeca, obzvlášť díky rozvážkové službě a on-line objednávce, je nejvíce rostoucí segment. Oblast obchodníků je stabilní, přitom obzvlášť velký podíl na tom mají vietnamští obchodníci. V srpnu jsme zaznamenali růst obratu o 15 procent proti minulému roku. Jinak s dalšími menšími obchodníky máme spíše negativní nebo stagnující vývoj obratu. Přesto čekáme, že za celý rok dosáhneme o něco vyššího obratu než loni.


Zřídili jste speciální team pro vaše vietnamské zákazníky. Jak velký podíl na vašem obratu nyní představují vietnamští obchodníci?


To je zhruba sedm procent na celkovém obratu Makra. Za celý rok čekáme, že celkový obrat s vietnamskými obchodníky stoupne o 15 až 20 procent. Sledujeme zde velmi dobrý vývoj. Ale nechceme se soustředit jen na ně.


Nedávno jste zavedli rozvážkovou službu. Jak se uchytila?


Distribuci chceme i dál posilovat. V této oblasti už máme okolo 300 zaměstnanců a na konci roku by měla tato složka představovat sedm procent celkového obratu Makro v ČR. A to se bavíme o meziročním nárůstu okolo 50 procent.


Otevřete nové drive-in pobočky?


Nyní máme tři. Fungují dobře, ale jestli je budeme dál rozšiřovat, rozhodneme příští týden.


V této situaci asi nezvažujete otevření nových obchodů?


V této situaci to nemá v podstatě žádný smysl. Příští rok ale chceme otevřít v Praze nový distribuční sklad pro klienty z oblasti hotelů a gastronomie. Bude to v Praze, protože největší část nárůstu v tomto segmentu přichází právě odsud. Přitom stále víc těchto zákazníků nemá čas, aby přijeli na nákup k nám. A protože v našich třech pražských obchodech máme omezené prostory pro rozvážkový servis, rozhodli jsme se vytvořit nové místo, přes které budeme obsluhovat distribuci pro celý segment hotelů a gastronomii. To otevřeme na jaře nebo v létě příští rok.

 

AXEL HLUCHY


Než nastoupil v roce 1997 do koncernu Metro, kam patří i velkoobchody Makro, pracoval v automobilovém průmyslu v sídle společnosti Daimler-Benz ve Stuttgartu. Od jara 2009 je generálním ředitelem Makro Cash & Carry ČR a Metro Cash & Carry Slovakia. Předtím působil na Ukrajině či v Bulharsku. Pochází z Německa, jeho otec se ale narodil na Moravě.

 


Franšízový systém Můj obchod považuje část obchodníků za dobrý nápad. Jiní ho nechtějí s tím, že je to pro ně příliš složité. Myslím, že Vietnamci jsou v tomhle otevřenější, mají obchodování více v krvi

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Pavla Francová
20.09.2012 - 14:10:37

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.