Využití sociálních sítí k prezentaci a prodeji hotelu je v dnešních dnech téměř standardní. Napříč nabídkou sociálních sítí ale provozovatelům hotelů často uniká velmi známá síť, na které se setkávají profesionálové z nejrůznějších oborů - LinkedIn -, kde lze vytvořit i účet společnosti.
Služby LinkedIn využívá nejen v hotelovém odvětví mnoho manažerů, aby o sobě a svých profesních zkušenostech dali vědět světu, že tu jsou a že jsou profesionály v oboru. Pro personalisty a tzv. headhunters je tato sociální síť dobrým zdrojem hledání potenciálních kandidátů na určitou pracovní pozici. Na celosvětové síti se 175 miliony uživatelů najdete osoby s podobným vzděláním, současné i bývalé kolegy, klienty a samozřejmě vlivné osoby z nejrůznějších pracovních odvětví, jež mohou představovat zdroj vašeho potenciálního obchodního využití.
Profil vašeho hotelu bude viditelný v rámci uživatelů, tedy komunity LinkedIn, a je zde mnoho možností, jak hotel prezentovat a co nejvíce odlišit od konkurence. V rámci několika sekcí můžete uživatelům představit svůj produkt, služby či v úseku kariéra (placená služba) nabízet aktuální volné pracovní pozice. A jak by jednotlivé sekce profilu hotelu měly vypadat? Níže je krátké shrnutí ke každé z nich.
V této části byste měli představit váš hotel a zaměřit se na tzv. optimalizaci klíčových slov. S novým plánovaným designem stránek LinkedIn se informace o společnosti zobrazí tak, že popis hotelu se bude zobrazovat ve spodní části stránky, zatímco v horní části stránky se bude zobrazovat vaše logo.
Tato sekce nabízí široké spektrum využití. Od detailního popisu typů hotelových pokojů přes speciální nabídky, jež jsou spojené s konkrétní sezonou nebo aktuální promo akcí, až po kontakty na ředitele obchodního oddělení nebo manažera restaurace. Uvedené kontakty ulehčí všem potenciálním zákazníkům, kteří mají zájem o vaše služby, následné navázání spojení s vaším hotelem. Můžete zde také zveřejnit komentáře od vašich hostů nebo obchodních partnerů, aktualizovat fotografie hotelu, videa, odkazy a mnoho dalších.
Tato služba je v rámci LinkedInu placená. V této části můžete nabízet aktuální volné pozice ve vašem hotelu a jejím prostřednictvím nabírat potenciální uchazeče, ať už z hotelového či jiného odvětví.
Ve vašem vlastním zájmu byste si každý měsíc měli na bázi reportů a grafů zkontrolovat, kdo a z jakého profesního odvětví se na profil vašeho hotelu podíval. Ze zatím pouhých návštěvníků se časem mohou stát hosté či obchodní partneři nebo si je můžete sami přímo kontaktovat.
LinkedIn se podle nejnovějších studií společnosti HubSpot stává pro hoteliéry stále cennějším a efektivnějším prodejním kanálem než sociální sítě typu Facebook či Twitter. A proto je při zakladání profilu hotelu na LinkedInu nutné myslet také na tzv. optimalizace pro internetové vyhledávače, čili zmiňujte napříč celým profilem klíčová slova, jež se vztahují k vaší cílové skupině zákazníků, například "meeting professionals" nebo "event planning".
Posléze profil hotelu můžete ještě v rámci několika bodů vylepšit. Jedním z nich je například možnost "Vytvoření vlastní skupiny". K tomuto kroku přistupte pouze tehdy, jste-li ve svém oboru opravdu uznávaným profesionálem, váš hotel má výrazné vedoucí postavení na trhu a je například nejpoptávanějším konferenčním hotelem v dané lokalitě. Je to příležitost, jak potenciálním klientům prezentovat vaše dosavadní zkušenosti a odbornost, například ze segmentu pořádání kongresů. Nicméně tato aktivita má na LinkedInu skutečný význam pouze tehdy, pokud váš hotel nabízí něco jedinečného a zodpovědná osoba aktivně a v pravidelných intervalech spravuje účet hotelu, aby se klientům dostávaly ty nejnovější informace.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Markéta Lidinská, S použitím zahraničních materiál
26.10.2012 - 06:13:57
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...
V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...