GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 22.08.2018, svátek má Bohuslav
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Čeští restauratéři se brání krizi v sítích zavedených značek

 

 


Potrefena HusaV tuzemsku sílí kvůli nejisté ekonomické situaci poptávka po franšízovém podnikání. Za uplynulých deset let se v Česku ztrojnásobil počet franšízových konceptů a stále jich přibývá. Řada podnikatelů totiž není ochotna riskovat zakládáním nového byznysu a raději volí podnikání pod zavedenou značkou.


Nejdynamičtějším oborem franšízingu je od roku 2008 gastronomie. Franšízových restaurací zavedených značek každoročně přibývá po desítkách. Nejde přitom jen o fastfoody. Do módy se vrací tradiční česká kuchyně s českým pivem. Novou restauraci s výhradně domácím českým jídelníčkem, kde čepují pivo z tanku, otevírá například v těchto dnech v Kunraticích na okraji Prahy majitel a zakladatel české sítě restaurací Ambiente a Lokál Tomáš Karpíšek.


Jeho Lokál bude třetí v pořadí od roku 2009, kdy se otevírala první pobočka tohoto konceptu. "Ve výhledu jsou letos ale ještě dvě další hospody na okraji Prahy," řekl HN Karpíšek.


"Licenci bude spravovat samostatná firma s majiteli, kteří se budou věnovat jen rozvoji Lokálu. Jsou to lidé, kteří už na tomto projektu dlouhodobě pracují," dodal.


Karpíškova síť Ambiente funguje na podobné bázi jako nově rozvíjený koncept Lokál. Držitelé licence a jednatelé se podle něj rekrutují z řad zaměstnanců. Na rozjetí byznysu si musí připravit minimálně půl milionu korun.


Matadory mezi českými franšízovými restauracemi jsou s počtem 31 poboček Potrefená husa, již provozují Pivovary Staropramen, a s více než 40 pobočkami síť Švejk, na niž má licenci společnost Daos Plus.


I ty se letos chystají otevřít restaurace na nových místech. "Zájem o náš koncept je. Pro řadu lidí, kteří už v oboru podnikají, je to východisko z nejisté ekonomické situace," řekl HN Radovan Sochor z Daos Plus. Síť Švejků podle něj ročně utrží stamiliony korun.


Další expanzi letos předvídá i Potrefená husa. "Loni jsme otevřeli čtyři nové provozovny. I do budoucna půjde o jednotky nových podniků," uvedl mluvčí Staropramenu Pavel Barvík.


V Česku už nyní funguje minimálně 170 franšízových konceptů z různých oborů, více než polovina z toho je českých.

 


Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Lucie Hrdličková, Radka Hrdinová
15.02.2013 - 07:57:09

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

14.04.2014 - Barman Milan Červenka ovládl Bohemia Sekt Cocktail Competition

Prestižní soutěž v barmanském a baristickém umění Grand Prix ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.