Skupina Kofola zvýšila meziročně obrat z 5,902 mil. Kč na 6,157 mil. Kč, což odpovídá nárůstu o 4,3 %. Provozní zisk (EBIT) se zvýšil o 8,5 %, ukazatel EBITDA stoupl také o 8,5 %. Zástupci firmy očekávají, že dlouhodobě nepříznivé vlivy budou trh s nealko nápoji ovlivňovat i v tomto roce. Přesto se firma bude i nadále soustředit na inovace a kvalitu produktů. Velké naděje vkládá do nových čerstvých ovocných a zeleninových šťáv UGO, které v těchto dnech uvádí na trh.
Hospodaření Kofoly v posledních letech ovlivňují stále stejné faktory - zvyšující se cena pohonných hmot, polotovarů pro výrobu PET lahví, cukru, isoglukózy a ovocných koncentrátů, ale i velmi tvrdý konkurenční trh a nestabilní situace v eurozóně. Přesto i tentokrát Kofola potvrdila svoji dobrou kondici.
„Každý rok je pro nás tvrdší, než ten předcházející," říká Jannis Samaras, generální ředitel Kofoly, a pokračuje: „Bylo by naivní myslet si, že se brzy něco zásadního změní. My jsme se rozhodli, že namísto cenových válek půjdeme cestou kvalitních, zdravějších nápojů a hospodářské výsledky nám ukazují, že naši zákazníci to dokáží ocenit. Jsme také rozhodnuti nadále podporovat lokální dodavatele surovin, abychom podpořili místní ekonomiku".
K plánům na rok 2013 říká obchodní ředitel Kofoly pro Česko a Slovensko Marian Šefčovič: „V tomto roce před námi stojí několik velkých úkolů. Rádi bychom naučili Čechy a Slováky pít šťávy z čerstvého ovoce a zeleniny. Proto jsme v minulých dnech přišli s lahvičkami UGO s čerstvou šťávou, které ošetřujeme jen tzv. paskalizací. Ta uchová ve šťávě živiny a zachovává přirozenou barvu i chuť čerstvého ovoce a zeleniny."
„Chceme být také mnohem silnějším partnerem pro prémiové restaurace, čerpací stanice a maloobchodní řetězce. Proto jsme nedávno podepsali smlouvu o výhradní distribuci francouzských přírodních vod Evian a Badoit," dodává k plánům Kofoly Marian Šefčovič.
Uvedení lahviček UGO jde ruku v ruce s nedávnou akvizicí fresh barů UGO. Tyto bary založil Marek Farník s Kateřinou Farníkovou v roce 2005. Nyní UGO provozuje celkem 15 fresh barů v 6 největších českých a ve 2 největších slovenských městech. Kofola plánuje otevírat další UGO bary s čerstvými šťávami po celé ČR a SR a to jak vlastní, tak také formou frančíz.
V tisících Kč |
1.1.2012 31.12.2012 |
1.1.2011 31.12.2011* |
Změna 2012/2011 |
Změna 2012/11 (%) |
Prodej výrobků |
6 156 911 |
5 901 878 |
255 033 |
4,3% |
Provozní zisk (EBIT) |
337 561 |
311 123 |
26 438 |
8,5% |
EBITDA |
782 281 |
721 208 |
61 073 |
8,5% |
Pozn.: všechny hodnoty přepočteny z PLN průměrným kurzem za období1.1.2012 - 31.12.2012 (1 CZK = 0,1661 PLN)
Zdroj: www.kofola.cz
27.03.2013 - 13:12:56
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...
V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...