GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 23.10.2019, svátek má Teodor
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ


Důležitější než cena je vstřícnost a solidnost


ilustrační foto Úsměv, profesionální chování a vstřícnost personálu. To jsou faktory, které jsou pro klienty hotelových a lázeňských provozů mnohdy daleko důležitějším kritériem, než například kolik za danou službu zaplatí. Ukázal to průzkum veřejného mínění, který v rámci projektu Odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj realizovala v únoru a březnu 2010 agentura Incoma GfK, metodou osobních rozhovorů se zástupci relevantních cílových skupin. Celková velikost dotazovaného vzorku byla 3001 osob.

 

 

 

Jednotícím zjištěním všech sledovaných segmentů byla skutečnost, že pro zákazníky znamená přístup personálu, jeho vstřícnost, ochota a schopnost řešit případné problémy velmi často více než vlastní hmatatelné parametry poskytované služby včetně ceny. Nejvyšší spokojenost vyjádřili respondenti se službami wellness (průměrná známka 1,69 na školní škále jedna až pět) a gastronomických zařízení (1,81). U ubytovacích zařízení dosáhla míra spokojenosti hodnoty 1,89, průvodci získali od zákazníků průměrnou známku 2,01. Extrémně vysokou náročností se vyznačují zákazníci cestovních kanceláří a cestovních agentur, kdy dodržení nasmlouvaných standardů a pocit z adekvátních služeb za vynaložené prostředky ovlivňuje jejich pocit spokojenosti.

 

 

 

ZA OVĚŘENOU KVALITU SI LIDÉ OCHOTNĚ PŘIPLATÍ

 

Většina oslovených by uvítala certifikace, tedy odborné prověření poskytovaných služeb. Převážná část oslovených je také ochotná si za certifikovanou službu připlatit - u wellness zařízení je to 66 %, za průvodcovské služby s certifikací je ochotno si připlatit 54 %.

 

Z průzkumu dále vyplývá, že většina Čechů navštěvuje tříhvězdičkové hotely 1-2x ročně. Restaurace s dobrou pověstí má výhodu, spokojenost s návštěvou restaurace se zvyšuje s rostoucí frekvencí návštěvnosti stravovacích zařízení. Lidé většinou vyberou restauraci, kterou sami znají (38 %) nebo na kterou dostali doporučení (38 %), nezřídka jde o impulsní rozhodnutí bez dalších informací (23 %).

 

 

 

Zdroj: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

14.06.2010 - 09:23:39



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 9 plus 7 je
 

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2017 - První boutique hotel na Šumavě láká na delikatesy francouzského šéfkuchaře

Restaurace Nebespán v Kašperských Horách je synonymem špičkové zážitkové gastronomie ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.