Úsměv, profesionální chování a vstřícnost personálu. To jsou faktory, které jsou pro klienty hotelových a lázeňských provozů mnohdy daleko důležitějším kritériem, než například kolik za danou službu zaplatí. Ukázal to průzkum veřejného mínění, který v rámci projektu Odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj realizovala v únoru a březnu 2010 agentura Incoma GfK, metodou osobních rozhovorů se zástupci relevantních cílových skupin. Celková velikost dotazovaného vzorku byla 3001 osob.
Jednotícím zjištěním všech sledovaných segmentů byla skutečnost, že pro zákazníky znamená přístup personálu, jeho vstřícnost, ochota a schopnost řešit případné problémy velmi často více než vlastní hmatatelné parametry poskytované služby včetně ceny. Nejvyšší spokojenost vyjádřili respondenti se službami wellness (průměrná známka 1,69 na školní škále jedna až pět) a gastronomických zařízení (1,81). U ubytovacích zařízení dosáhla míra spokojenosti hodnoty 1,89, průvodci získali od zákazníků průměrnou známku 2,01. Extrémně vysokou náročností se vyznačují zákazníci cestovních kanceláří a cestovních agentur, kdy dodržení nasmlouvaných standardů a pocit z adekvátních služeb za vynaložené prostředky ovlivňuje jejich pocit spokojenosti.
Většina oslovených by uvítala certifikace, tedy odborné prověření poskytovaných služeb. Převážná část oslovených je také ochotná si za certifikovanou službu připlatit - u wellness zařízení je to 66 %, za průvodcovské služby s certifikací je ochotno si připlatit 54 %.
Z průzkumu dále vyplývá, že většina Čechů navštěvuje tříhvězdičkové hotely 1-2x ročně. Restaurace s dobrou pověstí má výhodu, spokojenost s návštěvou restaurace se zvyšuje s rostoucí frekvencí návštěvnosti stravovacích zařízení. Lidé většinou vyberou restauraci, kterou sami znají (38 %) nebo na kterou dostali doporučení (38 %), nezřídka jde o impulsní rozhodnutí bez dalších informací (23 %).
Zdroj: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Zdroj: www.ihned.cz
14.06.2010 - 09:23:39
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...
V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...