GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 17.11.2018, svátek má Mahulena
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Co zaměstnance motivuje

 

Co zaměstnance motivuje - ilustrační fotoObecné principy motivačních strategií užívaných při práci s lidskými zdroji jsou podobné principům užívaným i v ostatních oborech výroby a služeb. Přesto právě cestovní ruch vytváří specifika, která je důležité neopomíjet - a to zejména při nastavování a zavádění nových motivačních schémat do každodenní praxe. Práce v cestovním ruchu klade na veškeré zaměstnance řadu ne úplně běžných nároků. A právě proto je velice důležité optimalizovat pracovní výkon vhodnými motivačními metodami, které na jedné straně nebudou pro zaměstnavatele ekonomickou zátěží, na straně druhé zapůsobí na chování zaměstnanců s maximálním pozitivním efektem.

 

 

 

 

VŠE STOJÍ NA TŘECH PILÍŘÍCH

 


Prvním, z hlediska zaměstnavatelů ne příliš populárním opatřením, je dílčí progresivní navýšení základních mezd, které se v ideálním případě pohybují nepatrně nad obecně udávaným průměrem dané pracovní pozice. Takové navýšení mzdových nákladů - pokud není znehodnoceno hrubými chybami v organizaci práce či vedení týmu - se ve svém výsledku jednoznačně vyplatí. Zaměstnanec je především osobnost, která vnímá chování firmy ke své osobě a jejíž pocit spravedlivého ohodnocení je základním stavebním kamenem při utváření celkového vztahu zaměstnance k zaměstnavateli. Cílem je získání loajálního, maximálně motivovaného pracovníka, který si své pozice váží, práci odvádí dle nejlepšího vědomí a zároveň po očku nešilhá po konkurenci.


Druhou složkou jsou benefity, které nemají vliv na přímé mzdové náklady a v mnoha případech je lze uplatnit při daňové optimalizaci. Jedná se o využívání poukázek (stravovacích, relaxačních, kulturních apod.), příspěvků na spoření, pojištění, dovolené, dopravu apod. Vždy je však důležité každý benefit zaměstnanci náležitě "prodat", aby nevznikl falešný pocit, že se takto děje automaticky. Zaměstnanecké benefity nepadají z nebe, ale vyjadřují skutečnost, že si zaměstnavatel kvalitně pracujícího zaměstnance opravdu váží.


Poslední kapitolou je progresivní dynamické hodnocení konkrétního chování každého pracovníka, které se přímo odráží ve výši jeho odměn. Vytvoření kreativního, zdravě soutěživého prostředí v kombinaci s pořádkem, řádem a důslednou, nicméně přirozeně působící kontrolou ze strany vedení, přináší velmi rychle své plody. Nicméně zejména v této oblasti je třeba postupovat obezřetně a s rozumem, neboť při špatném nastavení procesů či při aplikaci zbytečně autoritativních praktik dochází k negativním jevům typu intrik, závisti, pomluv, což se dříve nebo později začne nevyhnutelně odrážet ve výsledcích celého kolektivu.

 


Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Pavla Berková
14.06.2010 - 09:56:10



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 3 plus 10 je
 

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.