Sociální sítě představují pro komunikaci s potenciálními klienty dosud nevyužitý prostor. Společnosti působící v oblasti cestovního ruchu na nich však musí umět uživatele o svých přednostech přesvědčit nenásilnou formou.
1. Specifikujte správně svou výjimečnost
Vaše snaha o jedinečnost může být někdy v rozporu s tím, jak vás vnímají zákazníci. K úspěchu na sociálních sítích je nutné sladit jejich očekávání s vašimi představami, aby značka vzbuzovala důvěru.
2. Počítejte s dlouhodobějším horizontem
K úspěchu nestačí zákazníky pouze zaujmout, ale zachovat si jejich trvalou přízeň. Propagace prostřednictvím sociálních sítí je proti klasickým médiím trvalejšího charakteru. Časté změny ve způsobu komunikace tak mohou mít nepříznivý efekt.
3. Facebook je sázkou na jistotu
Své potenciální zákazníky s největší pravděpodobností naleznete na Facebooku. V současné době tuto sociální síť navštěvuje více než 300 milionů uživatelů po celém světě. Facebook tak patří k místům s největším potenciálem k podpoře obchodní činnosti. Na síť nejčastěji zavítají lidé se zájmem o životní styl a sdílení vzájemných zážitků, kteří v oblasti cestovního ruchu představují významnou cílovou skupinu.
4. Moderní komunikace si žádá aktivní přístup
Lidé jsou se sociálními sítěmi v každodenním kontaktu a zprostředkovávají si na nich vzájemně informace takřka v přímém přenosu. Chcete-li je zaujmout, přistupte na jejich životní styl. V tomto směru není nic odpudivějšího, než několik dní neaktualizovaný profil.
5. Získejte si své příznivce
Měřítkem úspěchu propagace na Facebooku nebo Twitteru je počet získaných přátel. Ti mohou vaší značce dát dobrovolně najevo svou přízeň a upozornit na ni tak okruh svých přátel. Prostřednictvím sociálních sítí můžete se svými příznivci sdílet netradiční formou informace, pro něž není v tradičním marketingu prostor.
6. Snažte se zaujmout pozornost nenásilnou formou
Sociální sítě pracují na dobrovolné komunikaci, proto není efektivní svou nabídku necitlivě vnucovat. Na Facebook lze samozřejmě umístit i placenou reklamu, ale ta se často míjí účinkem. Podstatně efektivnější je proniknout přímo do profilů uživatelů, kteří vaši značku přijmou jako součást své identity.
7. Nebojte se konkurence
V současné době je těžké být na sociální síti opravdu originální. Prostor je otevřen všem a nabízí tak profily desítek firem, které podnikají ve stejném oboru. Zvolte mírovou cestu a navažte s nimi přátelství. Vzájemná propagace pro vás může mít větší přínos než neuvážená nevraživost.
8. Nabídněte komplexní služby na jednom místě
Spojte se na sociálních sítích s partnery, kteří vhodně doplní vaši nabídku. Oblast cestovního ruchu zahrnuje široké spektrum služeb. Klienti zajisté uvítají, pokud jim vedle vlastního ubytování doporučíte vyhlášené restaurace nebo kulturní nabídku ve vaší lokalitě.
9. Pozor na negativní reklamu!
V případě propagace na veřejně přístupné sociální síti se nevyhnete negativním příspěvkům, které se mohou snažit poškodit vaše jméno. Nepříznivé reakce můžete pochopitelně smazat a ignorovat. V mnohem příznivějším světle se však před klienty ukážete, když na ně pohotově zareagujete a stížnosti dokážete vyvrátit.
10. Zapojte do propagace své zaměstnance
Vaši zaměstnanci již pravděpodobně možnosti sociálních sítí objevili. Pokud své jméno spojí se zaměstnavatelem, stanou se nejdůvěryhodnějšími propagátory vašich služeb. Předem se ovšem ujistěte, že s vámi sdílejí stejné názory. V opačném případě by se tato forma spolupráce stala kontraproduktivní.
Zdroj: www.ihned.cz
Hlavní strana | Články od nejnovějšího | Aktuálně | Alkoholické nápoje | Pivo | Víno | Nealkoholické nápoje |
Potraviny/Kuchyně | Hotel/Wellness/Spa |
Nové výrobky • | Recepty • |
Inzerce • |
Databáze dodavatelů • | Nápoják • |
Autor: Walter Spitz
08.01.2010 - 07:49:06
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...