Negativních dopadů hospodářské krize na každého jedince, podnik či stát bylo už sepsáno víc než dost. Podívejme se, jaká ale také může skrývat pozitiva. Odhalit je lze především v personálním managementu, konkrétně v náboru nových zaměstnanců.
Současná doba se vyznačuje převyšující poptávkou nad nabídkou na trhu práce; oblast spa není výjimkou. Požadavky manažerů na nové pracovníky se dosud točily kolem jejich znalosti alespoň jednoho světového jazyka, schopnosti orientovat se alespoň v základech controllingu, schopnosti vést tým spolupracovníků a kolem absolvovaných školení. Nová doba si ale žádá nová řešení a způsoby nabírání nových zaměstnanců v oblasti spa nejsou výjimkou. Inzeráty typu "Hotel s kapacitou 100 lůžek do svého spa o rozloze dva tisíce metrů čtverečních hledá..." doplněné o několik málo obecných požadavků na uchazeče už nefungují.
JAK NAPSAT SPRÁVNÝ INZERÁT
Velká většina provozovatelů spa už z podstaty věci není příliš kovaná v obchodních záležitostech, a tím pádem neumí tak dobře svůj "produkt" - tedy spa - prodat. A přitom pověst každého zaměstnavatele stojí a padá právě na tom, jak je pro uchazeče o zaměstnání atraktivní. Nedávný zahraniční průzkum mezi uchazeči o práci v oblasti spa ukázal, že 70 % z nich ve vypsaných inzerátech postrádá popis konkrétních úkolů, které by měli na starosti, a kompetence jim svěřené. Třetině dotázaných navíc chyběly údaje o možném kariérním postupu, odměně, prémiích a firemní kultuře. Celých 16 % by uvítalo fakta a víc informací o podniku jako takovém.
Jak by měl tedy správný inzerát vypadat? Zapomeňte na výčet požadavků, které stejně ve finále vyznívají dost ploše a obecně a navíc velmi podobně, až stejně. Namísto toho krátce, ve dvou třech větách a zároveň atraktivně představte nové místo, které nabízíte, a při tom přemýšlejte jako uchazeči: Co by na jejich místě zajímalo vás? Podle výše citovaného průzkumu by uchazeči v inzerátech nejvíce uvítali informace o tzv. měkkém obsahu dané pozice. Tedy jaká je filozofie daného spa, jaký je tamní týmový duch nebo jaké nabízí spa vzdělávací kurzy či zaškolovací programy pro nováčky. Důležité ale je, aby zmíněné informace skutečně odpovídaly realitě.
POD SLUPKOU SE SKRÝVÁ ZLATO
A podle čeho dané spa hodnotí sami uchazeči? Důraz kladou jak na formu sdělení, tak na jeho obsah; z něho pak upozorňují především na přímou a jasnou konkretizaci témat, např. na možnosti dalšího vzdělávání v oboru, popis pracoviště nebo detailnější představení pracovní pozice. Důležitou roli hraje také jasně a především pravdivě popsaný potenciál zaměstnavatele. Dojde-li pak k osobnímu setkání a ústnímu pohovoru, hodně vám o uchazeči prozradí, co všechno si o vašem spa zjistil dopředu z veřejně přístupných zdrojů, nebo dokonce z vašich vlastních webových stránek.
Důležitou složkou osobního setkání jsou ale všechny informace, které vám o sobě řekne sám uchazeč, aniž by použil jediné slovo. Mluvit za něj totiž bude jeho styl a čistota oblečení, u žen způsob a míra nalíčení, u mužů zase jejich oholená, resp. neoholená tvář. Ovšem pozor, nenechte se pouze ošálit čistou a kultivovanou "skořápkou"; to nejdůležitější se skrývá uvnitř, tedy především orientace uchazeče na hosta, na jeho blaho a maximální spokojenost, protože na tom oblast spa stojí.
PŘIPRAVTE SE NA VŠETEČNÉ OTÁZKY
Během osobního pohovoru musíte být připraveni zodpovědět uchazečovy otázky, a to fundovaně a dostatečně odborně. Otázky týkající se oblasti podnikové ekonomiky, tzv. quality managementu, personálního oddělení, marketingu či obchodu by vás tak neměly překvapit. Dobrý manažer bude nejenom znát základní údaje a aktuální data týkající se jeho zařízení, ale také poctivě a s nejvyšší možnou přesností zodpoví otázky týkající se kalkulací za jednotlivá ošetření, obsluhy jednotlivých přístrojů popř. průměrného obratu firmy. Ne na všechny otázky se však dá adekvátně odpovědět, aniž by nehrozilo zneužití obchodních informací; vždy je nutné posuzovat situaci případ od případu.
Ať jsou otázky jakékoliv, vždy mějte na paměti, že by to měl být rozhovor užitečný pro obě strany. Jakékoliv jednostranné monology nikomu nepomohou, spíše naopak. Nikdy by při rozhovoru nemělo dojít k situaci, že druhá strana absolutně ztratí zájem naslouchat. Velmi přínosné je kandidáty na místo kosmetičky či pro oblast masáží nechat na zvolené osobě prakticky předvést, jak by dané ošetření provedli. Dostatečně kompetentní osoba, která bude této ukázkové "hodině" přítomna, pak pečlivě zhodnotí správnost provedení. Největší důraz by však měl být kladen na již zmiňovanou otevřenost k hostu a odpovídající sociální cítění a schopnost vyjít s druhými lidmi. Protože o to jde ve spa především, umět hosta v duchu přenést na jiné místo. To totiž žádný přístroj nedokáže.
bezplatný inzerát můžete zadat zde (http://www.gastrotrend.cz/10-inzerce/1-objednavkovy-formular-inzerce.html)
Zdroj: www.ihned.cz
Hlavní strana | Články od nejnovějšího | Aktuálně | Alkoholické nápoje | Pivo | Víno | Nealkoholické nápoje |
Potraviny/Kuchyně | Hotel/Wellness/Spa |
Nové výrobky • | Recepty • |
Inzerce • |
Databáze dodavatelů • | Nápoják • |
Autor: kom
12.01.2010 - 08:04:33
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...