GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 14.12.2018, svátek má Lýdie
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Hromadné slevy: spása, nebo prokletí

 

 


ilustracni fotoNa trhu se objevil nový distribuční kanál, který všechny pohltil. Nejeden spotřebitel či obchodník propadl kouzlu hromadného nakupování, jež se stalo téměř národním sportem. Přiznejte si, kolik z vás obdarovalo své přátele, příbuzné, kamarády nějakou poukázkou?


S velkým zájmem každý den sleduji nabídky portálů hromadného nakupování. Zajímají mne především nabídky hotelů, které ze dne na den zahltily svými neodolatelnými balíčky služeb naše e-mailové schránky. Například balíček obsahující dvoudenní pobyt v krásném čtyřhvězdičkovém hotelu v centru pěkného českého města za pouhých 2500 Kč včetně snídaně pro dva, romantické večeře pro dva a lahve vína. A nesmím zapomenout za vstup do wellness. Zpočátku jsem kvitovala tuto netradiční marketingovou aktivitu jednotlivých hotelů, později jsem však začala strategicky přemýšlet, proč a co se vlastně s námi hoteliéry děje.


ZASTAVTE SE A POČÍTEJTE


Jako bývalá obchodní ředitelka udělám rychlou kalkulaci tržeb a předpokládaných nákladů a nemohu se dopočítat. K tomu přidám provizi placenou portálu hromadného nakupování a jsem na nule, v tom lepším případě.


Klaním se před průkopníkem hromadného nakupování. Klaním se před tím, jakou rychlostí se díky sociálním médiím šíří popularita tohoto způsobu utrácení peněz, podpory ekonomiky a rozvoje regionálního cestovního ruchu. A velmi ráda vidím, že i hotely našly zalíbení v tomto způsobu prodeje. Otevřely se jim dveře k dalším tržbám. Všechno má však své pro a proti a je důležité, abyste vše dobře a strategicky zvážili.


Jsem čím dát tím více přesvědčena, že portály hromadného nakupování jsou pro hoteliéry dalším, relativně levným, distribučním kanálem na domácím trhu. Mít vlastní hotel, který je na trhu neznámý, protože je úplně nový, neváhám a investuji část svých marketingových nákladů do této alternativy. Vše však v rámci vyváženosti a v souladu s marketingovým plánem.


CO BYLO PŘED SLEVOMATEM?


Také si při pohledu na tuto nabídku kladete otázku, kde se najednou vzalo tolik hotelů? Doposud jste o nich neslyšeli, ačkoliv jsou na trhu často i několik desítek let? Co dělaly do té doby? Jaký mají marketingový a obchodní plán? Má hotel správné zacílení na ty správné zákazníky? Proč nebyl do té doby ve svém prodeji a vytíženosti tak úspěšný? Jaký je fyzický stav hotelu v závislosti na požadované ceně? Jaké poskytuje hotel služby? Má dostatečně silný e-commerce? Využívá všechny dostupné distribuční kanály? Ne, portály hromadného nakupování vás skutečně nezachrání, v dlouhodobém horizontu určitě nikoliv.


Spása nepřijde, pokud s tím vy sami něco neuděláte. Tento nový distribuční kanál vám přivede do hotelu nové zákazníky, které byste předtím jen velmi těžko hledali. Získáte i takové zákazníky, kteří jsou citliví na cenu. Je také možné, že zakoupená poukázka na pobyt u nás je ta jediná tržba, kterou v hotelu udělají. Ale důležité je, že si našli cestu až k vám. Teď už je to jen na vás.


SLEVOVÉ PORTÁLY MUSEJÍ DÁVAT SMYSL


Začleňte tyto portály mezi své prodejní a distribuční kanály, ale nezapomeňte na obchodní strategii. Permanentním zveřejňováním nabídek vašeho hotelu na jednotlivých portálech dáváte trhu najevo, že vlastně obchod moc dělat neumíte. Protože pokud by vaši obchodní manažeři pracovali dobře, nebudete portály hromadného nakupování potřebovat s takovou frekvencí, jako to nyní děláte.


Nejlepší marketing, ať se vám to líbí nebo ne, je ten, který zacílíte na své současné zákazníky a vybudujete v nich loajalitu k vašemu hotelu. Nezapomeňte, že se o své zákazníky musíte také starat. Nejde jenom o to dobře a rychle prodat, vylepšit si cashflow, ale také odvést dobrou službu. Výměnou za množství prodaných poukázek na portálech jste získali zákazníky, se kterými ale musíte citlivě pracovat, hýčkat je a vzbudit v nich zájem vrátit se k vám zpět.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Radka Telyčková
28.03.2011 - 12:02:27

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

07.06.2010 - Výsledky mezinárodní soutěže Vinoforum 2010

Tři tituly šampionů zůstávají v České republice.

Devatenáctý ročník mezinárodní ...

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

04.06.2010 - Změny v zákoně proti kouření a alkoholu

Od letošního 1. července se zpřísňuje zákon proti kouření a ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.