GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 22.08.2018, svátek má Bohuslav
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Stát vybírá na dani z lihovin méně, než před jejím zvýšením. Likérky snižují obsah alkoholu

 

 

ilustracni fotoPokles prodeje, pálení načerno a snižování obsahu alkoholu velkými likérkami má za následek nižší výběr spotřební daně. Tu přitom stát loni zvýšil o více než sedm procent. Malé a velké likérky se přou, zda nižší obsah alkoholu požadují zákazníci, nebo jde jen o snahu šetřit.

 

Od loňska zvýšená spotřební daň z lihu a postupné zdražení lihovin nepřináší státu očekávaný efekt. Přestože daň loni vzrostla o víc jak sedm procent, daňový výběr do státní pokladny tomu neodpovídá.


I když lihoviny odpovídajícím způsobem zdražily, ministerstvo financí, respektive celní správa jako správce spotřebních daní, vybralo za letošních prvních sedm měsíců málo přes 4 miliardy korun - v meziročním srovnání o 1,6 procent méně.

 

V Česku se zkrátka vypilo méně čistého alkoholu. Daň se totiž nepočítá z množství spotřebovaných nápojů, ale čistého stoprocentního lihu, který obsahují (jinak je tomu u piva, kde je určující hodnotou stupňovitost, tedy obsah mladiny - sladu).

 


Unie výrobců a dovozců lihovin, sdružující největší hráče na trhu, odhaduje letošní propad prodejů na pět až sedm procent.


Na nižší výběr daně bude mít letos vliv i skutečnost, že některé likérky snižují obsah alkoholu ve svých nápojích.


Objem prodaných nápojů tak neklesá o tolik jako čistý alkohol, který obsahují a ze kterého se počítá spotřební daň. Letos už snížili podíl alkoholu v některých nových i léta zavedených lihovinách největší výrobci, jako je Stock nebo Granette.


Zástupci těchto firem argumentují údajně rostoucím zájmem o méně alkoholické nápoje. Nižší obsah lihu však zároveň v čase rostoucích cen surovin (zejména právě lihu) znamená úsporu nákladů likérek.


Některé konkurenční malé likérky argument zájmu o nápoje s nižším obsahem alkoholu popírají. Velcí výrobci tak prý škodí sami sobě.


Více si přečtěte v úterních Hospodářských novinách.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miroslav Petr
13.09.2011 - 07:15:50

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

14.04.2014 - Barman Milan Červenka ovládl Bohemia Sekt Cocktail Competition

Prestižní soutěž v barmanském a baristickém umění Grand Prix ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.