GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.04.2024, svátek má Marcela
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Když se v krizi zadaří

 

Hotel LeonardoV období, kdy se všeobecně v hotelovém prostředí příliš nedaří, je možné vystopovat několik světlých výjimek, jejichž výsledky se dají považovat za úspěch. Zeptali jsme se několika takových případů, čemu za pozitivní vývoj svého hotelu vděčí.


Jak byste zdůvodnili, že se právě vašemu hotelu daří i přes krizové období?


Co děláte podle vašeho názoru jinak než ostatní?


Jakou byste dali radu svým konkurentům?


HOTEL LEONARDO, PRAHA


general manager: Tomáš Nesvorný


Je důležité umět se přizpůsobovat a akceptovat změny, jelikož náš obor se rychle mění. Na každý problém se díváme jako na výzvu a já neakceptuji odpověď, že něco není možné. Vše má řešení. Krize naopak stmelila náš tým a každý se snaží co nejvíce přispět k úspěchu, ať už se jedná o obchod, úspory nákladů nebo servis.


Vytvořili jsme specifický produkt, našli si cílovou skupinu klientů, přizpůsobili tomu naši distribuci a zaměřili jsme se na servis. Neprodáváme pouze nějaký hotel s dobrou lokací. Hotelu jsme udělali jednotný, jednoduchý a hlavně pocitový "branding". Host musí od prvního okamžiku cítit, jaký zážitek může očekávat, a ne jen vědět, kde případně přespí.


Každý hoteliér by měl sám hodně cestovat a na produktech konkurence hledat nápady a inspiraci, jelikož v mnoha věcech u nás stále pokulháváme za Západem. Vždy se snažit být o krok napřed a dobře si rozmyslet svou strategii, ne pouze prodávat hotel. Dívejte se na svůj produkt očima klientů.


Hotel GemoHOTEL GEMO, OLOMOUC


general manager: Denisa Furdíková


I přes krizi se snažíme zachovat naše dobré jméno, kvalitu a bohatou nabídku. Našich stálých hostů, kteří se k nám vracejí a doporučují nás dál, si ceníme nejvíce. Šetříme tam, kde to neubere na kvalitě - omezili jsme placenou reklamu, ale investovali do internetových stránek. Zúžili jsme jídelní lístek o složité speciality, ale rozšířili o nabídku lehkých pokrmů.


Jde o to, odlišovat se. Místo svatomartinské husy jsme letos dělali týden francouzské kuchyně se slavnostním otevřením Beaujolais Noveau, místo vepřových hodů v únoru Týden orientální kuchyně s vystoupením břišní tanečnice. V ubytovací části, kterou jsme nedávno zrekonstruovali, nyní přecházíme na technologii Wi-Fi a hosty čeká koncem roku otevření miniwellness.


Stále se vzdělávat v nových trendech, v legislativě, ve vedení týmu.


Danubius Hotel Nové LázněDANUBIUS HOTEL NOVÉ LÁZNĚ, MARIÁNSKÉ LÁZNĚ


ředitel: Karel Kalivoda


Důvodů mohu uvést hned několik. Je to například silné zázemí mezinárodního hotelového řetězce, aktivní marketingové oddělení a investice nemalých finančních prostředků do propagace našich služeb. Také jedinečnost produktu z hlediska historických souvislostí, tradice i široké škály služeb.


Naše společnost je velice aktivní v oblasti marketingu a PR, trvale se snažíme oslovovat nové zákazníky, vyhledávat nové trhy a velkou pozornost věnujeme také stávajícím zákazníkům. Dalším významným faktorem je poskytování tradiční lázeňské léčby, za kterou návštěvníci Mariánských Lázní přijíždějí již více než 200 let.


Neustále rozvíjet a vylepšovat své služby, aktivně je propagovat a nespokojit se s "přetahováním" klientů konkurenčním podnikům, které nevede k ničemu jinému než ke snižování ceny na trhu.


Best Western hotel Meteor PlazaBEST WESTERN HOTEL METEOR PLAZA, PRAHA


general manager: Klára Vaníčková


Díky členství našeho hotelu v hotelovém řetězci Best Western Hotels disponujeme širším portfoliem distribučních kanálů a marketingem, který pružně reaguje na vývoj na světových trzích. Potenciální hosty Best Western hotelů láká rovněž záruka garantovaných standardů a propracovaný věrnostní program. Výhody tohoto druhu dle mého názoru nemůže čerpat nezávislý hotel.


Nevím, jestli pracujeme jinak než ostatní, ale jako prioritu vnímáme udržení standardu kvality poskytovaných služeb i přes pokles prodejních cen, dále důsledné obhospodařování prodejních portálů a pružné reagování na trendy vývoje poptávky.


Neřešit pokles poptávky pouze snižováním prodejních cen, ale více pracovat na diverzifikaci prodejních zdrojů, a tvorbě nových produktů umožňujících dosažení vyšší ceny.


Domus BalthasarDOMUS BALTHASAR, PRAHA


general manager: Iva Haloušková


Vezmeme-li k obecné krizi ještě v úvahu současnou situaci na pražském hotelovém trhu, podmínky k podnikání v oboru a skutečnost, že naše hotely jsou opravdu malé, jedná se pravděpodobně o zázrak. Máme ale výbornou lokalitu, specifickou nabídku, funkční webovou prezentaci, skvělý personál, jasnou strategii a jsme poměrně pilní.


Nemohu přesně posoudit, co děláme jinak. Konkurenci sledujeme, ale do "kuchyně" jí nevidíme. Jsme malý hotel, můžeme si dovolit být v mnoha ohledech velmi flexibilní. A pravděpodobně ve srovnání s podobně malými hotely využíváme ve vyšší míře a efektivněji provozní, statistická a benchmarková i finanční data a současné možnosti internetového marketingu. Obecně se ale domnívám, že skutečně důležitá je správná kombinace profesionality, zdravého rozumu a opravdové vlídnosti.


Konkurentům bychom raději neradili. Pro všechny bychom si přáli, abychom společně byli schopni vrátit ceny ubytování na běžnou úroveň velkého evropského města, aby v Praze nepřibývaly další zbytečné ubytovací kapacity a abychom se jednou mohli těšit ze srovnatelné marketingové podpory naší destinace, jako má např. Vídeň.


Hotel Galatea HOTEL GALATEA, KOSMONOSY


ředitel: Marek Kopecký


Daří se nám oslovovat zajímavé klienty, kterým vyhovuje komplexní nabídka našich služeb, počínaje polohou, hotelovým parkem, vybavením areálu. Ztrojnásobili jsme množství svateb. Obřady probíhají na molu v parku, celé svatební koloně odpadá starost s řazením a přejížděním. Není pro nás důležité prodat každý den x obědů. Zrealizované firemní školení nebo svatba jsou finančně mnohem zajímavější.


Beru-li v potaz konkurenci v našem regionu, neustále se snažíme zvyšovat hodnotu služeb, které zákazník obdrží za své peníze. Lákání zákazníků na nízké ceny není dlouhodobě udržitelné a v konečném důsledku se i snížené náklady promítnou na kvalitě, takže host možná přijde jednou, ale už se nevrátí pro druhý "negativní" zážitek, byť by cena byla sebelákavější.


Domnívám se, že je důležité vychovávat zákazníky, aby si vážili kvalitních služeb. To ovšem znamená v první řadě takové služby poskytovat.

 

Hotel Ibis Old TownHOTEL IBIS OLD TOWN, PRAHA


general manager: Iva Nešvarová


Za hlavní důvod považuji silné jméno našeho řetězce. Klienti v době krize raději preferují značky, které znají a kde vědí, co mohou očekávat. Dále se snažíme nebýt plně závislí na několika partnerech nebo trzích a snažíme se více rozložit riziko. Soustředíme se nové trhy, především na Blízký východ a Asii. Nadále si však udržujeme svou účast na klíčových evropských trzích (Francie, Itálie, Velká Británie atd.). Samozřejmě i my sledujeme stále vzrůstající poptávku přes on-line distributory a webové stránky. Naše společnost výrazně zlepšila také přímý prodej přes webové stránky a snaží se tento způsob prodeje i nadále rozvíjet.


Naším hlavním cílem je správné využití revenue managementu. Nechceme snižovat ceny na poslední chvíli, jelikož výsledkem je, že pouze snížíme celkovou průměrnou cenu. I my ale musíme brát ohled na konkurenci, která je především v centru města vysoká.


Praha se dlouhodobě potýká s problémem převisu nabídky nad poptávkou, proto dovedu pochopit nezávislé hotely, že jejich jediným nástrojem je atraktivní cena. Ale v posledních dvou měsících vidíme, že i poptávka se pomalu vrací zpět, a tak bych spíš chtěla apelovat na hotely, aby se nesnažily snižovat ceny na nesmyslné částky.


Hotel ÉliteHOTEL ÉLITE, PRAHA


ředitelka: Soňa Nedvědová


Příznivá poloha v blízkosti historického i obchodního centra nám pomáhá udržet si kvalitní portfolio partnerů z odlišných destinací.


Úžasné prostředí historické budovy a její klidné zázemí pro pobyt hostů, kvalita služeb i osobní přístup personálu využíváme jako doklad dobrého jména zavedeného hotelu.


Získat maximum z každé odlišnosti hotelu, neúnavně nacházet další a další rezervy - ať už v nové klientele, tak ve zkvalitňování nabídky služeb, ale i v udržení pohody mezi stálým kádrem zaměstnanců, protože nakonec oni jsou klíčem ke spokojenosti každého hosta.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Klára Chromá, Věra Nováková
01.09.2010 - 10:45:03



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 6 plus 2 je
 

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.