GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 28.03.2024, svátek má Soňa
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Na vzdělání není nikdy pozdě

 

Problematika kvalitního vzdělávání studentů v oblasti hotelnictví a jejich uplatnění na trhu práce, stejně jako kvalita již pracujících zaměstnanců v oboru je problémem, který řeší nejeden hoteliér. Pokud se říká, že je v Česku málo kvalitních zaměstnanců, kde se tedy stala chyba?

 

ilustracni foto

 

Management hotelů má obvykle při přijímání nových zaměstnanců požadavky na vysokou úroveň profesních znalostí, kterou například student hotelové školy či učeň v podobném oboru není schopen zaručit. Často jsou tito studenti profesně nespolehliví a není jim vlastní plnění základních povinností začínajícího profesionála oboru. "Příčinu tohoto jevu však hledejme v celospolečenském poklesu základních pravidel chování mezi lidmi, neúctě k právům druhých a především v nedostatku ochoty sloužit hostům. Co má ale podle mého názoru daleko rozsáhlejší negativní celospolečenský dopad, je pohrdání učebním oborem a nepochopení významu kvality vzdělávacího odborného procesu. Pokud má student o daný obor opravdu zájem, je to rozhodně lepší, než když se mu věnuje pouze z důvodu, aby něco dělal," vysvětluje Felix Křížek, jednatel společnosti Střední škola hotelnictví a gastronomie Hotelu International.

 


ROZŠIŘUJTE SVÉ PROFESNÍ OBZORY


Podíváme-li se na kvalitu personálu z pohledu již fungujících zaměstnanců v oboru hotelnictví a gastronomie, nabízí se zde možnost využít systém odborného vzdělávání v rámci Asociace hotelů a restaurací ČR. Kompletní nabídku vzdělávání naleznete na www.ahrcr.cz, mezi ty nejnavštěvovanější patří zejména semináře zaměřené na komunikaci a také na praktický trénink zaměstnanců. "K letošním novinkám patří seminář ,Řešení nestandardních situací v hotelovém zařízení pod vedením lektora Jaroslava Vaculky, který zde uplatňuje své poznatky z dvacetileté praxe v oboru hotelnictví," popisuje Alžběta Cedidlová, manažerka vzdělávacích programů AHR ČR.


Na otázku, proč se účastnit právě semináře "Řešení nestandardních situací v hotelovém zařízení", Jaroslav Vaculka odpovídá: "Každý z nás, poskytovatelů služeb, dennodenně přichází do styku s nejrůznějšími situacemi. Mnoho z nich je standardních, jiné mají s těmi původními pramálo společného a ve většině lidí vyvolávají přirozenou obavu. Součástí poskytování služeb je ale mj. i takové situace zvládat a řešit je, a to nejlépe ke spokojenosti všech zúčastněných stran." Kurz seznámí účastníky s problematikou nestandardních situací, naučí je "se nebát", právě naopak jim vysvětlí, jak se dá z nestandardní, a dokonce často i značně problematické situace profitovat a v pokročilé fázi ji dokonce i mít rád. To se týká všech úrovní pracovníků, od těch řadových až po top manažery.


V ČEM SE HOTELIÉŘI NEJVÍCE ŠKOLÍ


Jak vyplývá z návštěvnosti seminářů AHR ČR, hoteliéři pociťují potřebu vzdělávat se v oblasti komunikace a propagace a dále také potřebu vzdělávání zaměstnanců, kteří mají přímý kontakt s hostem. Tito zaměstnanci mají jedinečnou možnost přímo ovlivnit spokojenost hosta a získat zpětnou vazbu. Z tohoto důvodu jsou opakovaná školení těchto zaměstnanců velmi důležitá.


Dlouhodobě přetrvávajícím problémem v hotelnictví, obzvláště na nižších pracovních pozicích, je fluktuace zaměstnanců. Jednou z možných cest, jak se tomuto negativnímu jevu bránit, je například snaha o budování loajality zaměstnanců vůči hotelovému zařízení a zaměstnavateli. Je třeba si uvědomit, že například pracovník recepce je jednou z osob, která je s hostem nejčastěji v kontaktu a má velmi výrazný podíl na celkové spokojenosti hosta. Z tohoto pohledu je pak náklad na proškolení pracovníka recepce nezbytnou investicí do kvality hotelu a spokojenosti hosta.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Klára Chromá
20.09.2010 - 07:19:28



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 9 plus 7 je
 

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2010 - Španělský hotelový řetězec zbrojí v Česku na další expanzi

NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

12.11.2008 - Čaj

V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.