Velkoobchodní firmě Makro Cash&Carry ČR loni v Česku kvůli hospodářské krizi poprvé klesly tržby (bez započtení DPH) meziročně o 2,5 miliardy korun ze 34,92 miliardy korun v roce 2009 na 32,4 miliardy korun. Vyplývá to z tiskové zprávy firmy Makro Cash&Carry ČR.
Makro v ČR provozuje 13 velkoobchodních center a má přes 800 tisíc registrovaných zákazníků z řad podnikatelů, zejména obchodníků a firem podnikajících v gastronomii. Vedení řetězce už loni upozornilo, že jeho zákazníci z řad nezávislého maloobchodu a gastronomie na svých tržbách pocítili krizi, což se promítlo v jejich nákupech. Makro proto některým zákazníkům nabídlo nový slevový systém, aby se s krizí lépe vyrovnali.
První prodejnu v tuzemsku Makro otevřelo v roce 1997 v Ostravě a poté postupně vybudovalo 13 velkoobchodních center, přičemž do loňska firma každoročně zvyšovala tržby.
Společnost Makro Cash&Carry ČR je součástí nadnárodní skupiny Metro Group, která ve 31 zemích provozuje zhruba 665 velkoobchodních center.
S poklesem poptávky se loni potýkala většina tuzemských obchodníků. Tržby deseti největších tuzemských řetězců v roce 2009 kvůli změně v jejich struktuře i hospodářské krizi klesly poprvé od roku 1993, kdy bylo jejich sledování zahájeno. Zatímco v roce 2008 jejich tržby činily 312 miliard korun, loni se snížily meziročně o tři miliardy korun na 309 miliard.
Autor: ČTK
27.05.2010 - 08:42:40
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...