GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 25.04.2024, svátek má Marek
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Nová generace by měla být posilou

 

ilustrační fotoCizinci obecně považují kvalitu poskytovaných služeb v českých ubytovacích zařízeních za překvapivě nízkou. Proto by se měl každý hoteliér zamyslet nad tím, kde se toto tvrzení vzalo, případně jak změnit názor nejen zahraničních, ale i domácích hostů.

V drtivé většině případů může za nespokojenost hostů selhání lidského faktoru. Při jeho nápravě lze donekonečna proškolovat stávající personál, nebo si vychovat nový ze současných studentů hotelových škol. Základy spolupráce školy a hotelu lze například v případě Střední školy hotelnictví a gastronomie Hotelu International najít již v zakladatelské listině, kde se hovoří o umožnění kvalitního profesního vzdělání mladé generace v přímém propojení teorie a praxe pod jednou střechou. Důležitým aspektem spolupráce je vybavenost provozu moderními technologiemi a existence profesně zdatných zaměstnanců, kteří předávají žákům potřebné informace a vedou je k respektování základních pravidel. Je bezpochyby, že škola ze spolupráce s hotelem těží více především proto, že teorie má přímou vazbu na praxi.


FORMUJTE STUDENTY OD PRVNÍ CHVÍLE


Přínos školy pro hotel spočívá především v možnosti výchovy budoucího pracovníka, kterého si hotel může formovat od prvních odborných kroků k "obrazu svému". Nelze také pominout, že část podílu žáků na produktivní práci má svoji hodnotu. Některé hotely však spolupráci se školou odmítají. "Důvodem tohoto postoje mohou být požadavky na vysokou úroveň profesních znalostí, kterou student není schopen zaručit, nebo i značná nespolehlivost mladé generace v pochopení a plnění základních povinností začínajícího profesionála oboru. V mnoha případech je druhý důvod tou nejčastější skutečností, neboť smysl pro odpovědnost je pro studenty pojmem cizím, stejně tak základní pravidla slušnosti a fér jednání," vyjmenovává některé z důvodů malé spolupráce hotelů a škol Felix Křížek, ředitel Střední školy hotelnictví a gastronomie Hotelu International. Rozdíl mezi učněm či studentem a zaměstnancem je patrný především v manuální zručnosti a hlubších znalostech kvalitativních standardů, mnozí z pracovníků jsou však i dobrými "učiteli", takže se jim daří u žáků se zájmem o obor rozdíly stírat.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Věra Nováková
12.05.2010 - 11:04:28



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 1 plus 6 je
 

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.