Hoteloví pracovníci úseku F&B a nákupu jsou managementem placeni mimo jiné i za optimalizaci nákladů a za to, že budou mít přehled o nabídkách a konkurenci. Proč však obchodní zástupci u většiny hotelů nedostanou ani šanci představit svůj koncept nebo produkt?
Například v jednom pětihvězdičkovém hotelu v centru Prahy se F&B manager o novinky zřejmě nezajímá. Možná je s dosavadními surovinami spokojen či si nechce přidělávat práci se začleňováním a změnou stávajících produktů. Jeho finanční a generální ředitelé by měli jistě na případnou úsporu a kvalitu jiný názor. Ale jelikož zaměstnávají a platí zaměstnance, který nemá zájem o inovace a novinky, tato informace se k nim ani nedostane. Ve spoustě provozoven vidíme problém také v jejich neodbornosti. Se vzrůstajícím počtem gastronomických zařízení v ČR jsou majitelé nuceni nabírat nedostatečně kvalifikované zaměstnance. Jejich pracovní zkušenosti velmi často nepramení z gastronomického oboru. Zároveň je velmi málo manažerů, kteří by měli kompetence rozhodovat v zásadních věcech, a tím cítit odpovědnost za svá rozhodnutí.
Manažeři F&B, nákupčí a šéfkuchaři, ti všichni mají co mluvit do konečného výběru surovin a produktů. Sami by měli prahnout po novinkách a inovacích, skutečnost je taková, že většinou čekají, až se s nabídkou ozve obchodník sám. Kdo vlastně tahá za nitky? A co je předností? Shodneme se, že je to zdravý poměr ceny a kvality. Někteří ale upřednostňují jen jeden z těchto faktorů. F&B a nákupčí nemají vytvořen systém, zvlášť když se zaměstnanci a často i ředitelé mění. Příkladem je jistý čtyřhvězdičkový hotel v Praze, který od ledna 2010 čtyřikrát změnil ředitele. To celý proces zdržuje, ochromuje provoz a nabízenou kvalitu. Ne každý hotel má tyto problémy, např. menší hotely, jako pětihvězdičkový hotel A... v centru Prahy, které mají své nákupčí, jsou více méně svými pány. Dalším častým jevem u řetězců je to, že jeden člověk rozhoduje o větším počtu hotelů a nezajímá ho kvalita ani cena, ale spíš osobní sympatie případně i něco úplně jiného.
Zdroj: www.ihned.cz
17.05.2010 - 09:19:24
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...
V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...