GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 19.04.2024, svátek má Rostislav
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Anton Špelec: Úskalí obchodního zástupce

 

ilustrační fotoHoteloví pracovníci úseku F&B a nákupu jsou managementem placeni mimo jiné i za optimalizaci nákladů a za to, že budou mít přehled o nabídkách a konkurenci. Proč však obchodní zástupci u většiny hotelů nedostanou ani šanci představit svůj koncept nebo produkt?

 

Například v jednom pětihvězdičkovém hotelu v centru Prahy se F&B manager o novinky zřejmě nezajímá. Možná je s dosavadními surovinami spokojen či si nechce přidělávat práci se začleňováním a změnou stávajících produktů. Jeho finanční a generální ředitelé by měli jistě na případnou úsporu a kvalitu jiný názor. Ale jelikož zaměstnávají a platí zaměstnance, který nemá zájem o inovace a novinky, tato informace se k nim ani nedostane. Ve spoustě provozoven vidíme problém také v jejich neodbornosti. Se vzrůstajícím počtem gastronomických zařízení v ČR jsou majitelé nuceni nabírat nedostatečně kvalifikované zaměstnance. Jejich pracovní zkušenosti velmi často nepramení z gastronomického oboru. Zároveň je velmi málo manažerů, kteří by měli kompetence rozhodovat v zásadních věcech, a tím cítit odpovědnost za svá rozhodnutí.

 

Manažeři F&B, nákupčí a šéfkuchaři, ti všichni mají co mluvit do konečného výběru surovin a produktů. Sami by měli prahnout po novinkách a inovacích, skutečnost je taková, že většinou čekají, až se s nabídkou ozve obchodník sám. Kdo vlastně tahá za nitky? A co je předností? Shodneme se, že je to zdravý poměr ceny a kvality. Někteří ale upřednostňují jen jeden z těchto faktorů. F&B a nákupčí nemají vytvořen systém, zvlášť když se zaměstnanci a často i ředitelé mění. Příkladem je jistý čtyřhvězdičkový hotel v Praze, který od ledna 2010 čtyřikrát změnil ředitele. To celý proces zdržuje, ochromuje provoz a nabízenou kvalitu. Ne každý hotel má tyto problémy, např. menší hotely, jako pětihvězdičkový hotel A... v centru Prahy, které mají své nákupčí, jsou více méně svými pány. Dalším častým jevem u řetězců je to, že jeden člověk rozhoduje o větším počtu hotelů a nezajímá ho kvalita ani cena, ale spíš osobní sympatie případně i něco úplně jiného.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

17.05.2010 - 09:19:24



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 9 plus 10 je
 

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

05.06.2009 - Nově diskutované předpisy pro solária

V listopadu 2008 se otevřely brány veletržního areálu v Kolíně ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.