Franšízový řetězec s kávou a koláči CrossCafe zvýšil loni tržby o 28 procent na 217,7 milionu korun. Letos by se měly zvednout o 12 procent na 244 milionů korun. Řetězec dále zvyšuje počet poboček, letos o čtyři, jedna se pod názvem Cors Café z firmy oddělila. Na konci letošního roku by jich mělo být 23, sdělili dnes ČTK zástupci firmy. Hospodářský výsledek neuvedli.
CrossCafe se označuje za největší tuzemskou kavárenskou síť s pobočkami například v Praze, Plzni, Hradci Králové, Havířově, Olomouci a v Liberci. Na trhu působí od roku 2007. V prosinci společnost otevírá nový koncept CrossCafe Drive. První taková pobočka bude v Hradci Králové, kde na ni předělali bývalou funkcionalistickou čerpací stanici.
"Na českých silnicích působí v současnosti hned několik značek s podobným konceptem. Jejich nabídka ale není čistě kavárenská, a to i přes to, že káva k cestování zkrátka patří," uvedl ředitel firmy Luboš Martínek. CrossCafe Drive nabídne řidičům kofeinové i nekofeinové nápoje, dodal.
Spotřeba zrnkové kávy se v Česku dlouhodobě podle údajů Českého statistického úřadu pohybuje kolem dvou kilogramů na hlavu a rok. Loni meziročně vzrostla o 6,8 procenta na dva kilogramy.
Autor: ČTK
29.12.2017 - 07:36:23
NH Hotels otevřel dva hotely v Praze a Olomouci, další ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...