GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 18.12.2018, svátek má Miloslav
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Ovocná piva mají úspěch. Do ringu se chystá další těžká váha: Budvar

 

 


ilustracni fotoRadlery táhnou celý český pivní trh. Letos přijdou nové značky, které mají přilákat další zákazníky.


Tři největší hráči na českém pivním trhu - Plzeňský Prazdroj, Staropramen a Heineken - si už vyzkoušeli, že ovocná piva jsou nadějný byznys. S ročním zpožděním se za nimi do ringu vydává i čtvrtý největší tuzemský producent, Budějovický Budvar.


Směs piva a ovocné šťávy - po německém vzoru označovanou také jako radler, představí Budvar na jaře. Podle zjištění HN bude prodávat radlera pod zavedenou značkou Pardál. Své reprezentanty navíc chystají i další pivovary, které zatím stály mimo. Do nečekaně rostoucího segmentu se tedy pouštějí pivovary, které si dosud zakládaly spíš na klasickém českém pivu a netradičním novinkám se vyhýbaly. K obratu je přiměl obrovský a nečekaný zájem o radlery, které se staly nejrychleji rostoucím pivním segmentem.

 

Úspěch nelze přehlížet


V Budvaru informaci o novince nekomentují. "Pokud něco takového nachystáme, tak to ohlásíme včas," vyjádřil se ředitel pivovaru Jiří Boček. Budvar roky odmítá stáčet pivo do PET lahví, přestože se toto balení setkává s nečekanou oblibou. Celý loňský rok odolával i trendu žádaných ovocných piv, která začali ostatní konkurenti ze čtyřky největších pivovarů v Česku ve velkém dodávat na trh. A s nimi i řada menších pivovarů, jako je například Černá Hora ze skupiny Pivovary Lobkowicz nebo Samson.


Budvar nechce radlera spojovat se svou světoznámou prémiovou značkou Budweiser, ale nemůže ani přehlížet velkou skupinu spotřebitelů ovocných piv a rostoucí odbyt těchto piv u konkurence. Proto byla k míchání s limonádou zvolena značka Pardál.


Radlery - na rozdíl od PET lahví - znamenají pro pivovary evidentní ekonomický přínos. Zatímco plastová lahev jen nahrazuje skleněný obal a prodej samotného piva výrazně nezvýší, radlery oslovily skupinu nových konzumentů - mladé dospělé lidi a ženy. Právě jejich zásluhou prodeje závratně rostou. Výhodou pro nemalou část fanoušků tohoto nápoje je i nízký obsah alkoholu (kolem dvou procent).


Kromě Budvaru se tak letos možná dočkají Češi i ovocného piva od dalšího zastánce ryzí české pivní kultury - humpoleckého Bernarda. "Nemohu vyloučit, že bychom něco takového letos mohli dodat na trh," uvedl mluvčí Zdeněk Mikulášek. Novinek bude letos v Česku ale víc. Vlastní pivní limonádu už v pivovaru Zubr vyrábí moravská skupina PMS, letos ale přijde na trh ovocné pivo i od dalších dvou ovládaných pivovarů - Litovle a Holby.


"Nástup ovocných piv byl masivní a je reálný předpoklad, že trend bude pokračovat dál i letos," říká předseda Českého svazu pivovarů a sladoven František Šámal. Časopis Marketing & Media s odkazem na průzkum Českého národního panelu uvedl, že pivo typu radler pije u nás aspoň občas už 71 % lidí. A to je tento druh na trhu teprve rok a půl. Podíl radlerů na produkci pivovarů (loni na 15 milionů hektolitrů) dosáhl za tak krátkou dobu přibližně čtyř až pěti procent. Například nealkoholickým pivům to trvalo deset let, než se dostala na takovou hodnotu.

 

Těžké začátky zachránce trhu


Radlery poprvé u nás vyzkoušel Pivovar Krušovice v roce 2002, ale po třech letech kvůli naprostému nezájmu spotřebitelů toto pivo přestal vařit. Zlom přišel předloni, kdy Staropramen dal na trh značku Cool Lemon a prodeje okamžitě předčily očekávání a plány druhého největšího pivovaru u nás. Loni se přidal i lídr trhu Plzeňský Prazdroj s ovocnými variantami značky Gambrinus a trojka trhu Heineken s radlery Zlatopramen.


Produkce pivovarů pro český trh loni vzrostla zhruba o 1,5 procenta (přesné číslo ještě Český svaz pivovarů a sladoven nezveřejnil). Nebýt ale prodeje radlerů, pivní trh by v meziročním srovnání klesl.

 

Ovocné pivo


Strmý nárůst spotřeby


zaznamenávají radlery od poloviny roku 2011, kdy přišel na trh jako první Staropramen se značkou Cool Lemon. Dodnes se těchto piv prodalo zhruba 600 tisíc hektolitrů. Podle odhadu časopisu Marketing & Media mají největší tržní podíl radlery značky Staropramen, Zlatopramen (Heineken) a Gambrinus (Plzeňský Prazdroj).


Prodeje v Německu


a Rakousku, kde se radlery prodávají už desítky let, dosahují zhruba 10 % celkového výstavu pivovarů. V Česku může k této hranici narůst podíl ze současných 4 až 5 procent v nejbližších letech.

 

JDEME NA TO

Celý loňský rok odolával Budvar trendu žádaných ovocných piv. Letos to však už bude jinak. Směs piva a ovocné šťávy představí na jaře pod zavedenou značkou Pardál.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miroslav Petr
28.02.2013 - 10:37:07

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

07.06.2010 - Výsledky mezinárodní soutěže Vinoforum 2010

Tři tituly šampionů zůstávají v České republice.

Devatenáctý ročník mezinárodní ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

04.06.2010 - Změny v zákoně proti kouření a alkoholu

Od letošního 1. července se zpřísňuje zákon proti kouření a ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.