GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 08.05.2024, svátek má Statní svátek
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Bezpečnost je stále sledovanější

 


ilustracni fotoUkradený seznam stálé firemní klientely hotelu, organizované krádeže za spoluúčasti hotelových pracovníků, nezabezpečené konferenční místnosti pro důležitá jednání. To jsou jen některá slabá místa tuzemských i zahraničních hotelů a hotelových řetězců.


Právě v době poklesu návštěvnosti může být důraz na bezpečnost vlastních dat i absolutního soukromí klientů rozhodujícím konkurenčním faktorem - a to platí nejen v domácím, ale celoevropském kontextu. Zásadní položkou však zůstává důkladné prověřování nejen nových uchazečů o zaměstnání, ale i stávajících pracovníků hotelů či konferenčních center. Zabezpečení IT techniky, mobilní komunikace i pevných telefonních linek by pak mělo být pro bezpečnostní manažery hotelů samozřejmostí.


HLÍDEJTE SI ÚNIK CITLIVÝCH ÚDAJŮ


"V poslední době jsme řešili případ, kdy hotelu začaly výrazně ubývat firemní rezervace ubytování. Po určité analýze situace jsme zjistili, že bývalá dlouholetá manažerka hotelu, která odešla do jiné společnosti, přetáhla ke konkurenci kompletní seznam hostů a připravila tak svého původního zaměstnavatele o řádově desítky milionů," říká Martin Vodrážka, jednatel společnosti Special Service International (SSI), která se specializuje na hotelovou bezpečnost a další bezpečnostní služby například v hotelech Hilton, Diplomat, InterContinental a řetězcích Madisson či Corinthia.


Vedle fyzické ostrahy a kamerových systémů nabízí Special Service International také právě softwarová a hardwarová řešení pro zajištění bezpečnosti firemních dat. V rámci "event security" - tedy zabezpečení konferencí a obchodních jednání v hotelech - zajišťuje zároveň preventivní kontrolu jednacích místností i salonků od odposlechů. Tento typ zcizování citlivých informací převážně obchodního charakteru má totiž v současném tvrdě konkurenčním prostředí nejen v případě hotelů stoupající tendenci.


NEJLEPŠÍ OBRANOU JE ÚSMĚV


Někdy pro zajištění bezpečnosti hotelu však stačí jen velmi málo. Jednou z nejlepších a v podstatě i nejlevnějších forem obrany je úsměv. Pracovníci hotelu mají často ve standardu povinnost usmívat se, udržovat oční kontakt a zdravit každého hosta, který se dostane na vzdálenost 1,5 metru. Případný pachatel trestné činnosti či nevhodný host tak ví, že je neustále sledován.


"Školíme detailně i celý personál hotelu včetně úklidového servisu, portýrů a recepčních, kteří přicházejí do denního styku s klienty hotelu i neubytovanými návštěvníky. Zároveň se tím snažíme vysledovat osoby, které by mohly být případnými pachateli trestné činnosti," přibližuje další z kroků prevence trestné činnosti Martin Vodrážka z SSI. Efektivitu systému bezpečnosti potvrzují mimo jiné také samotná čísla. Hotely, které spadají do portfolia SSI, snížily ve svých provozech objem trestných činů o více než 25 %.


HLEDEJTE LOAJÁLNÍ ZAMĚSTNANCE


Hotely, které však tuto složku bezpečnosti opomíjejí či jí nevěnují dostačenou pozornost, mohou být ve výsledku nemile překvapeny chováním svých zaměstnanců. A opět jeden příklad - do rozsáhlé trestné činnosti, začínající krádeží příborů a končící loupežemi v pokojích a konferenčních místnostech, byla zainteresována hotelová recepce a úklidový servis. Jejich pracovníci sloužili jako zdroj informací pro gang zlodějů, kteří se tak mohli bez větších rizik dostat do hotelových prostor a páchat trestnou činnost. Je proto nezbytné vnímat bezpečnost hotelových hostů jako ucelenou službu, která se netýká jen kamerového systému a správně zamčených dveří. Důležitá je i motivace a loajalita samotných pracovníků.


"Se společností Special Service International spolupracujeme velmi komplexně a intenzivně. Můžeme tak nabídnout našim zákazníkům, zejména zahraničním VIP klientům, nadstandardní bezpečnostní servis při pobytu v našem hotelu, aniž by se museli obávat navštívit bez problémů například hotelové wellness či některou z našich restaurací. Bezpečný příjezd z letiště je pak naprostou samozřejmostí," popisuje spolupráci s SSI bezpečnostní ředitel hotelu Hilton, Ivan Lazár.


Také rozšířená kongresová či veletržní turistika může být sama o sobě lákadlem pro různé skupiny a organizace, které by rády spontánně i organizovaně vyjádřily svůj nesouhlas s programem konkrétní akce. Právě zde jde ze strany SSI zejména o promyšlenou koncepci a detailní bezpečnostní plán, který eliminuje střet zájmových skupin s členy kongresu a vznik konfliktu.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

29.10.2010 - 08:51:26

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

06.10.2009 - 20 tázek pro: Vladana Horáková, generální ředitelka, Aquapalace Hotel Prague

1. Který/á hoteliér/ka je vám vzorem? Vzory nemám, spíš odstrašující ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

12.11.2008 - Čaj

V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.