GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 26.04.2024, svátek má Oto
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » INSPIRACE/RESTAURACE

Léto nahrává zvýšeným ziskům

 

 

ilustracni fotoLetní měsíce vyloženě volají po zvýšení zisku. Nejenže počet turistů stoupá, ale horké počasí dává možnost doplnit nabídku o jídla a nápoje, které hosty osvěží a díky tomu, že je možné konzumovat je i několikrát denně, mohou tak znatelně navýšit zisk.


Nespočet vod, ať bez příchutě či s příchutí, limonády, letní piva, nealko i alko koktejly, sorbety, ledové tříště, zmrzliny, ovoce, lehké sendviče, to vše se v létě prodává tak nějak lépe a snadněji. Proto by ve vaší nabídce nic z lehkého občerstvení nemělo chybět. Pokud máte zahrádku, kam se vám díky skvělým chlazeným ovocným či zeleninovým šťávám nebo výborné zmrzlině daří nalákat hosty, kteří potřebují ve stínu vašich slunečníků dát odpočinout svým uchozeným nohám a utrmáceným tělům, máte proti ostatním určitou výhodu. Jen fakt, že host se u vás zastavil, můžete vhodně využít k upsellingu či crossellingu.


V momentě, kdy host čeká na své občerstvení v podobě ledové kávy nebo čerstvého ovoce, těká očima po prostoru, do kterého byl zahnán nelítostnými paprsky slunce. To je váš moment, netrvá dlouho, a tak by se jeho očím mělo nabídnout co nejvíce možností prodeje. Utrmácený host má zřejmě i uvařené mozkové závity, proto moc nepočítejte se slovním upči crossellingem. Vše potřebné pro navýšení zisku musí být proto jednoduché a rychle rozpoznatelné.


VYJDĚTE ZISKŮM VSTŘÍC


Pokud to vaše provozovna dovoluje, upoutejte procházející klientelu co nejvíce vizuálně. Postačí vám jeden, zato však detailně propracovaný nápad. Může to být např. pult se zmrzlinou či ledovou tříští, s nápaditě oblečenou obsluhou, nebo dekorovaným pultem, záleží na vaší fantazii. Zkuste si představit sebe na místě hostů, co by upoutalo vaši pozornost? Vše ovšem musí působit vkusně a decentně, rozhodně ne lacině, tak abyste stále reprezentovali úroveň svého provozu a působili spíše jako důmyslní obchodníci, kterým jde o blaho hostů než jako laciní prodavači limonád.


Košíky plné zeleniny, ovoce vkusně rozvěšené kolem pultu s velkým nápisem "cold refreshement" dávají turistům jasný signál. Pak můžete mít na ceduli napsanou celou nabídku od smoothies přes čerstvé ovocné sorbety nebo chlazené vodní ale i ostatní typy melounů, taková nabídka zastaví každého uvařeného turistu. Nemusíte ani ono občerstvení nabízet přímo u pultu, což v parném létě může být i technický problém. Turisty stačí pobídnout ke vstupu do vaší kavárny, kde je chladněji, a začít tak pracovat na tom, aby se z turistů pouze procházejících kolem stali vaši hosté.


MOTIVUJTE SVÉ SPOLUHRÁČE


Upselling a crosselling, to celé je taková hra. Motivujte své zaměstnance - spoluhráče, a jak jinak než peněžitou odměnou. Příkladem vám mohou být řetězcové hotely, které mají důkladně propracovaný plán odměn za jakékoliv navýšení prodeje. "Starwood Hotels povzbuzuje svůj prodejní a marketingový tým ke crossellingu i upsellingu kdykoliv je to možné. V takovém případě je každý zisk navíc připočítán k celkovému bonusovému programu," říká Richard Šubrt, senior sales manažer pražského hotelu Sheraton. Christoph Aicher, F&B manažer ze stejného hotelu, má na prodej také jasný názor: "Naši číšníci praktikují obě prodejní techniky každý den a mým posláním je dát jim co nejvíce nástrojů pro to, aby je mohli provádět profesionálně. V tom jim je také nápomocná dokonalá znalost produktů. To vše dohromady z nich dělá úspěšnější obchodníky - prodejce. Já na ně nenahlížím jako na číšníky, ale právě jako na prodejce reprezentující hotel," dodává Christoph Aicher.


Příkladem může být i zkušenost Karla Višinského, F&B manažera z pražského hotelu Aquapalace. "Klient tehdy žádal o stůl v restauraci pro větší rodinnou slavnost a obsluha mu nabídla možnost využití salonku, kde za příplatek dostali nejen stůl, ale také privátní obsluhu, dekorace místnosti a čerstvé květiny. Původně se jednalo o večeři v restauraci, ale nakonec se z této večeře stalo něco mnohem slavnostnějšího a pro klienta mnohem více osobního. Celá situace vznikla zcela jednoduše - prostě vyplynula z rozhovoru s hostem. A důvodem byla skutečnost, že se jeden z našich zaměstnanců nebál nabídnout něco navíc," popisuje Karel Višinský. Nebojte se ani vy, podporujte se navzájem a buďte kreativní, mnohonásobně se vám to vrátí.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Věra Nováková
15.06.2011 - 07:21:50

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.