V noci v sobotu 13. listopadu vznikl v pražském klubu Retro Music Hall, během akce Bacardi Cuba Libre Party, nový český rekord v konzumaci legendárního koktejlu Bacardi Cuba Libre. Více než 1 000 hostů vypilo dohromady 1 514 koktejlů Bacardi Cuba Libre. Na regulérní průběh vytvoření tohoto rekordu dohlížel komisař agentury Dobrý den Pelhřimov.
Bacardi Cuba Libre Party se mohly zúčastnit pouze osoby starší 18 let. Většina přítomných hostů se do vytvoření nového českého rekordu ochotně zapojila a k novému rekordu v pití Bacardi Cuba Libre tak nebylo daleko. Právě tento drink letos oslavil již 110 výročí od svého vzniku a patří spolu s Mojitem k nejžádanějším míchaným koktejlům na světě.
Večerem provázel bývalý moderátor Evropy 2 Marek Greger a DJem této noci byl Robert Chochola. Bacardi Cuba Libre Party skončila po čtvrté hodině ranní, kdy byl rovněž komisařem agentury Dobrý den Pelhřimov oficiálně potvrzen nový český rekord v konzumaci koktejlu Cuba Libre. Ten činí 1 514 vypitých koktejlů a podílelo se na něm více než 1 000 fanoušků rumu Bacardi.
Tato party byla již druhou akcí svého druhu, která se v klubu Retro Music Hall letos konala. Tou první byla červnová Bacardi Mojito Night, na které vznikl rekord v konzumaci celosvětově oblíbeného koktejlu Bacardi Mojito. Tehdy vypilo více než 400 hostů během večera rovných 800 drinků.
Bacardi Cuba Libre v číslech
Od roku 1900 bylo servírováno více než 80 miliard koktejlů Bacardi Cuba Libre a denně se jich po celém světě namíchá téměř 6 miliónů.
Historie koktejlu Bacardi Cuba Libre
V srpnu 1900 si kapitán Russel z amerického vojska „Signal Corps" objednal při oslavách v jednom americkém baru v Havaně na Kubě svůj rum a colu podávanou s čerstvou limetkou. Tato nová kombinace ostatní vojáky zaujala a po chvíli už si všichni v baru objednávali totéž. Kapitán pronesl přípitek „Por Cuba Libre!" - na oslavu svobodné Kuby. Slova Cuba Libre znamenající „svobodná Kuba" měla zvláštní politický význam a byla často používána Američany i Kubánci. Bylo docela přirozené, že američtí vojáci pro daný nápoj vybrali a použili tento oblíbený slogan. Koktejl se jim zdál pro Kubu vlastní, protože byl složený právě z Bacardi Rumu a Coca-Coly. Název se rychle ujal a dodneška zůstal populárním.
Bacardi Limited byla jednou z prvních společností, které zavedly sociální zodpovědnost, svou první kampaň představila v Mexiku v roce 1931. Od té doby vytvořila několik široce respektovaných iniciativ, včetně v USA oceněné kampaně „Bacardi se dá míchat s čímkoliv, jen ne s řízením", i „Drivers Corner" v Německu a Rakousku, či televizní kampaní „Whatever Your Reason" V USA.
15.11.2010 - 13:04:36
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...