Největší světový výrobce nealkoholických nápojů, americká společnost Coca-Cola, ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšil zisk o 16 procent na 2,37 miliardy dolarů (asi 46,5 miliardy Kč). O pět procent na 8,67 miliardy dolarů se zvýšily i tržby, kterým pomohl růst prodeje na všech trzích s výjimkou Evropy.
Celkový objem nápojů, které firma prodává, se v celém světě zvýšil o pět procent. Nejlépe si nadále vedly trhy mimo Spojené státy, naopak americký trh zaznamenal slabší růst. Coca-Cola i její rival PepsiCo hledají odbyt v zemích, jako je Indie a Čína, které vykazují silný růst a kde se i rychleji zvyšují platy.
Ve vyspělých zemích jako jsou Spojené státy a Evropa se Coca-Cole nevede tak dobře, protože lidé kvůli hospodářským problémům stále dbají na to, aby moc neutráceli. Například v Evropě se kvůli tomu objem prodeje zhruba o jedno procento snížil.
Coca-Cola také uvedla, že lidé postupně mění spotřebitelské návyky a víc nakupují šťávy, čaje a balenou vodu. Vede je k tomu prý snaha více dbát o zdraví.
Zisk na akcii činil 1,02 USD a zvýšil se z předchozích 88 centů před rokem. Pokud by se ale nebraly v úvahu jednorázové položky v souvislosti s restrukturalizací, zisk na akcii by činil 1,06 USD. To je lepší výsledek, než čekali analytici. Ti v anketě agentury Reuters počítali se ziskem 1,03 USD na akcii. U tržeb čekali 8,7 miliardy dolarů, takže u tohoto ukazatele výsledek analytiky trochu zklamal.
Objem prodeje limonád se během čtvrtletí zvýšil o tři procenta. Prodej šťáv a dalších nápojů se zvýšil o deset procent. Výhled na nejbližší období Coca-Cola nechala beze změn. Uvedla však, že zůstává opatrná, co se splnění stanovených cílů týče.
Autor: ČTK
23.07.2010 - 10:53:07
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...