GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 26.04.2024, svátek má Oto
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Vůně - všemocný nástroj

 


Mezinárodní řetězce hotelů, designové hotely, boutique hotely či resorty nabízejí podobné služby, podobné zázemí a podobně pohodlné postele. Některým z nich se však velmi dobře daří odlišit se od konkurence a maximálně zvýšit vytížení. Jak? Za pomoci vůně.

 

 

ilustracni foto

 

 

Ta jim totiž dává nejen ideální příležitost k dokonalé prezentaci vlastní značky, která perfektně pečuje o hosty a rozmazluje je, ale poskytuje také příjemné prostředí, jež si každý zákazník velmi dobře zapamatuje a kam se rád vrátí.


ROZUMĚJTE ČICHU, ROZUMĚJTE SCENTMARKETINGU


Čich je mnohem složitější než ostatní smysly, čichové receptory jsou totiž propojeny přímo s mozkem, konkrétně jeho částí, která je zodpovědná za paměť a emoce. Vytváří dokonce celých 75 % našich denních emocí. "Mezi čichovými žlázami, jež evidují vůni, a limbickým systémem, který zase řídí vzpomínky a emoce, je velmi úzký vztah. Vůně tak může mít příznivý vliv na stres, deprese či apatie. Zvyšuje pozitivní faktory, například pocit štěstí, smyslnost, relaxaci nebo stimulaci," vysvětluje Petr Brabec ze společnosti Air Aroma, specializující se na čichový marketing v českém prostředí. I přesto, že lidský čich není tak skvěle vyvinutý jako například zvířecí, dokážeme detekovat na 10 tisíc různých molekul vůní a zápachů. A ty si potom dokonce zapamatovat. "Vůně se v dnešní době stává velmi důležitým marketingovým nástrojem, na což okolí rychle reaguje. Scent marketing ve smyslu podprahového aromatizování ovzduší přináší konkrétní, exaktně měřitelné výsledky," dodává Petr Brabec.


Člověk si zapamatuje vůni, již cítil, s přesností 65 %, a to po dobu až dvanácti měsíců; vizuální vzpomínky si pamatuje jen z 50 % přibližně čtyři měsíce.


MULTISENZORICKY A EFEKTIVNĚ


Pro hotelové hosty, hotely a všeobecně celý tento průmyslový segment je dnes zásadním okamžikem zejména první dojem. Od chvíle, kdy jsou zákazníci přivítáni, se chtějí cítit dobře, komfortně a jako doma. Jsou zvyklí na míru luxusu a profesionálních služeb, které je dokážou přimět vrátit se na oblíbené místo. Chytrý hoteliér již určitě pečlivě zvládl přípravu designu hotelu, zajistil interiéry jak po estetické stránce, tak i určitou mírou pohodlí. Představte si však, že na hosty můžete udělat opravdu trvalý dojem, který jim zůstane v paměti zapsaný ještě dlouho potom, co váš hotel opustí. Vaše značka může být díky vůni ještě viditelnější. Dokáže vytvořit opravdu silné spojení se zákazníky a hosty a hotelu zajistí pel individuality a jedinečnosti.


Francouzský institut BVA provedl ve třech svých největších hotelových řetězcích scentmarketingový průzkum, jehož se účastnilo více než tisícovka lidí. V době prvních sedmi dní byla provoněna hotelové lobby a dotázáno na 160 návštěvníků každého z hotelů. V dalších sedmi dnech se proces opakoval, pouze bez účasti vůně. Výsledkem bylo zjištění:


- Díky vůni je kvalita pobytu zákazníky klasifikována jako mnohem vyšší.


- Díky vůni je pobyt hodnocen jako příjemnější.


- Díky vůni je prostředí jednoznačně vnímáno jako dynamické.


(Zdroj: BVA, Marketing and Opinion Insights)


PROVONĚNÍ KLIKNUTÍM


Díky jednoduchým, avšak účinným technologiím lze zajistit provonění celého hotelu či jeho jednotlivých částí. Profe-


sionální zařízení jde přitom ovládat manuálně i on-line. Ideální je vůni využít zejména v hotelovém lobby, kde dochází k prvnímu kontaktu hosta s hotelovým prostředím i personálem. Důležité je však vybrat vůni odpovídající profilaci hotelu, jeho atmosféře a požadovanému výsledku. Pokud vás zaujaly uvedené informace, dalšími vás vybaví odborníci na adrese www.air-aroma.cz.


S vůní si vás všimnou.
Člověk si zapamatuje vůni s přesností na 65 procent. Vybavit a přiřadit si ji dokáže přibližně 12 měsíců.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Martin Verner, Monika Hořínková
31.10.2012 - 06:46:06

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.