GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 26.04.2024, svátek má Oto
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Proč klienti vyhledávájí wellness?

 

 

Přesně splnit či alespoň odhadnout zákazníkovy potřeby a přání je snem každého provozovatele wellness. Jelikož málokterý z nich umí číst myšlenky, musí se spolehnout na nejrůznější informace.

 

 

 

ilustracni foto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Samozřejmě, že se provozovatel musí spoléhat také na selský rozum, inspiraci ze zahraničí nebo třeba i na články přinášející přehled důvodů, proč zákazníci vůbec projdou dveřmi wellness centra. V tomto případě je těch důvodů hned deset.

 

 

CHTĚJÍ VIDĚT SVÉ INVESTOVANÉ PENÍZE


Co si budeme povídat, i když se zákazník objedná na sportovní masáž, ve skrytu duše doufá, že po jejím absolvování bude tak nějak krásnější a pevnější. U některých procedur však prokazatelný výsledek nelze ukázat tak snadno jako například u kosmetických úprav, jako je barvení řas a obočí. Udělejte si proto malou rezervu na tzv. treat, který zákazník neočekává. Po masáži jeho tělo natřete voňavým či zvláčňujícím krémem, dejte mu na památku malou lahvičku s olejem, který jste použili, věnujte mu malý ručníček nebo alespoň občerstvení v podobě čaje a misky s ovocem. Ani to bohužel spousta wellness nedělá. Všechny tyto atributy vám umožní zanechat v zákazníkově hlavě hlubokou stopu a především vám nedovolí chodit se službami pod cenu.

 

CHTĚJÍ SE ZBAVIT STRESU


V žádném případě nevyhledávají další stres. V jedné z anket probíhajících na internetu jsem se dočetla, že zákazníci mnohem raději utratí peníze ve wellness, které není každý den nabité lidmi, ale vůbec jim nevadí, když se kolem nich pohybuje pouze pár lidí. V nejlepším případě by raději na chodbách a v šatně nepotkali vůbec nikoho. Mají rádi pocit, že jste své wellness centrum otevřeli jen a jen pro ně. Nepřehánějte to tedy s časováním procedur, není nic horšího, než když je klient popoháněn, protože za rohem již čeká další. Lidé potřebují čas na to vrátit se zpět do reality. Což je mnohem lepší, než když rovnou skočí do auta a přiloží k uchu telefon. Dejte jim možnost strávit u vás po absolvování procedury klidně další hodinu.

 

CHTĚJÍ SI UCHOVAT INTIMITU


Češi jsou vesměs velice stydlivý národ, což ale neznamená, že se bojí při samotné proceduře svléknout. Nechtějí se však ukazovat před ostatními zákazníky. To v detailu znamená, že pokud jim poskytnete bezchybnou službu a pak je necháte převléknout se v šatně s dalšími pěti lidmi, a navíc výhledem ze šaten opačného pohlaví, dobrý pocit bude rázem v nenávratnu. Pokuste se šatny projektovat tak, aby zde byla možnost suché převlékárny a sprchy se clonou. Při samotné proceduře je pak vhodné zákazníka předem upozornit, zda probíhá ve spodním prádle či bez něj, případně nabídnout jednorázové kalhotky. Při masáži by vždy měl být zákazník zakryt plachtou a odhalena by měla být pouze masírovaná část těla. Nenechte maséra k tomuto účelu používat ručník velikosti 30 x 50 cm. Host se při masáži neuvolní a už se pravděpodobně nevrátí zpět.

 

CHTĚJÍ SI ODPOČINOUT OD DĚTÍ


Pochopitelně s ohledem na cílovou skupinu vašeho wellness je dobré se zamyslet nad možností omezeného vstupu dětí. Hlavní myšlenkou návštěvy wellness je a vždy bude touha po odpočinku. Pokud ji narušíte dětským koutkem či dokonce vířivkami zpřístupněnými dětem, které si je budou plést s koupalištěm, nemá váš provoz s wellness nic společného. Pokud je wellness součástí hotelu, je eliminace pohybu dětí náročnější. Vymezte dospělým alespoň jedno odpoledne či víkend v měsíci. Uvidíte, kolik unavených hlav rodiny si k vám přijde odskočit z každodenní reality.

 

CHTĚJÍ SE DOBŘE NAJÍST


Pokud dodržíte již výše uvedené body, stráví u vás každý ze zákazníků se sebekratší procedurou minimálně dvě hodiny. A to člověku většinou vyhládne. Wellness jako součást hotelové budovy má takto o restauraci postaráno, stačí jen hosty správně nasměrovat, případně je navnadit malým předkrmem. Samostatná wellness centra už jsou na tom hůře, avšak ne bez šance. V kanadských provozech jsem si všimla nového trendu, kdy je jedna část wellness vyhrazena restauraci. Hosté v ní mohou čekat na proceduru či ji zde příjemně zakončit. Wellness s tímto provozem musí být naprojektováno, což omezuje již fungující wellness centra. Ty se alespoň mohou domluvit s okolními restauracemi a formou obousměrné propagace tam hosty navádět.

 

CHTĚJÍ SI KOUPIT NĚCO DOMŮ


Podpora prodeje formou kosmetických přípravků vhodných k domácí péči by již dnes měla být v každém wellness automatická. Hostům nemusíte prodávat pouze tento artikl, ale vše, co by náhodou mohli během návštěvy vašeho wellness centra potřebovat, pakliže nechtějí používat unifikovanou řadu obvykle zdarma nabízenou v šatnách. To se týká například odličovacích potřeb, šamponů a sprchových gelů, plavek, ručníků a nazouvacích pantoflí. Vše může vyvrcholit vaší dohodou s určitou značkou produktů či přímým pronájmem prodejního prostoru blízko recepce nebo vstupu do wellness. Jen dávejte pozor, ať vaše vstupní prostory nevypadají jako výloha hračkářství z 80. let a hosty spíše neobtěžují.

 

CHTĚJÍ SE NAUČIT MEDITOVAT


Mnoho zákazníků wellness center si ani dnes neumí zážitek z wellness procedury řádně vychutnat a již při jejím průběhu myslí na to, co budou muset po opuštění wellness centra stihnout. Proto je nutné je ještě před začátkem procedury dostat do jakéhosi stavu "mysli mimo tělo". Toho docílíte krátkou meditací či rituálem k navození správné atmosféry. Není však nic jednoduššího než hosta schopnosti meditace naučit, aby ji mohl sám provozovat doma. K tomuto účelu můžete ve svém wellness centru vyhradit jednu místnost pro cvičení typu jóga, pilates nebo tai-chi a hostům nabízet jednorázové či měsíční vstupy. Ke vhodné atmosféře patří také tichá a nerušivá hudba. Pokud máte na výběr mezi několika CD či stanicemi rádia, nechejte hosta vybrat si, co je mu příjemnější.

 

CHTĚJÍ BÝT ZDRAVÍ


Velké oblibě u zákazníků se těší také spojení wellness a fitness, které probíhá především tak, že návštěvníci fitness centra, obvykle mužského pohlaví, zavítají do wellness, kde nechají svaly odpočinout v sauně nebo ve vířivce. Neobvyklé není ani opačné pojetí, kdy po masáži návštěvníci přejdou z wellness do fitness. Nemusí jít o megalomanský projekt, k několika základním cvičebním strojům vám postačí jedna vířivka, sauna, parní lázeň a masážní místnost. Se zdravým životním stylem se pojí také možnost výživového poradenství, které můžete hostům nabízet na recepci. Opět logicky, jedno sezení je obvykle k ničemu, nabízejte například tři plus první zdarma.

 

CHTĚJÍ STRÁVIT ČAS SE SVÝMI BLÍZKÝMI


I když je většina wellness procedur z principu nabízena v tzv. single verzi, občas zákazníci projeví zájem podělit se o zážitek se svými nejbližšími. Dbejte na to, abyste měli ve svém wellness centru alespoň jednu místnost pro provádění masáží pro dvojice s možností oddělení lehátek v případě, že se jedná pouze o přátele či sourozence. Pokud je vaše wellness většího rázu, prosaďte si jednu z vířivek a jednu ze saun pro skupinky o cca pěti osobách. Budete tak moci prodávat balíčky pro skupiny kamarádek, které většinou vstřícně reagují na dodatečný prodej produktů na recepci wellness či na opakované vstupy.

 

CHTĚJÍ DETOXIKOVAT SVÉ TĚLO


V médiích i mezi zákazníky je dnes a denně skloňován pojem detoxikace. Jakkoliv je ve značné míře zneužíván, podobně jako samotný pojem wellness, jedno se tomuto procesu musí nechat. A totiž, jak jsme zvyklí své tělo čistit zvenku, měli bychom jej jednou za čas vyčistit i zevnitř. Ve wellness k tomu slouží například detoxikační medové masáže, lymfatické drenáže či trochu náročnější metody výplachu střev, které ale nejsou vhodné pro každého a je dobré je předem konzultovat s lékařem. V jednodušší verzi je pak možné ve wellness baru nabízet čerstvě vymačkané ovocné nebo zeleninové džusy či přímo čerstvé ovoce.

 

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Klára Chromá, Vancouver
27.11.2012 - 10:22:31

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.