GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 15.12.2018, svátek má Radana
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Oblékejte personál s rozvahou

 

 


ilustracni fotoOblečení zaměstnanců většiny hotelů podléhá přísným oděvním standardům a nenabízí moc prostoru pro kreativitu. Na otázky ohledně módních trendů a barev hotelových uniforem odpovídal Jakub Lohniský, který říká, že dobře oblečený personál je součástí marketingové strategie hotelu.

 

Ovlivňují módní trendy oblékání v hotelovém odvětví?


Podle mého názoru nijak výrazně. Pokud toto odvětví čerpá z aktuálního módního trendu, pak je to jen velmi konzervativním způsobem. Hotelové provozy bych z tohoto hlediska rozdělil do tří kategorií. Tou první jsou luxusní hotely řetězcového typu, které řeší odívání zaměstnanců globálně, tj. musí být dodrženy konkrétní standardy dané společnosti. Ať už se jedná o recepčního nebo obchodního zástupce, vždy je nutné respektovat určitá pravidla. Druhou kategorií jsou hotely vyšší kategorie, které nespadají do řetězce. Ty se zpravidla v dostatečném předstihu zajímají o to, aby uniforma vypadala dobře, a zaměřují se na detail. Poslední kategorií jsou hotely, pro které je odění zaměstnanců pouze nutností typu - musíme je obléknout, ale už vůbec neřeší, jak v tom personál bude vypadat.

 

Jaké materiály byste doporučil pro hotelovou uniformu? Doporučil byste dvě verze uniforem - letní a zimní?


V rámci ušetření nákladů, se kterými se provozovatelé hotelů potýkají, bych řešil pouze jednu verzi uniformy a tu obměňoval doplňky. Jedním či dvěma - u pánů například v podobě kapesníčků nebo šály, nebo šátkem kolem krku u žen, změníte vzezření. Co se týče materiálů, tak do košilí a uniforem nepatří nic umělého, zvlášť když je v tom zaměstnanec dvanáct hodin denně a ještě přichází do styku s hostem. Umělé materiály vypadají lacině, přičemž jejich pořizovací cena není vůbec nízká. Podle mého názoru hoteliéři do oblečení zaměstnanců, bohužel, mnoho neinvestují a nepřemýšlejí o něm jako o marketingovém výdaji. Vhodně zvolené oblečení zaměstnanců převážně v té tak zvané první linii, jakými jsou recepční a číšníci, může navodit mnohem větší zájem klientů než nová drahá recepce.


Jak dlouho trvá dodání zakázky, například košil do obleku pro hotelový personál, od objednání přes zkoušení až po dodání?


Velmi záleží na vzájemné spolupráci. Naší poslední zakázkou byly košile pro číšníky Chateau Kotěra, kde nemají obleky. Záleží na tom, jakou představu zadavatel má, jestli se bude šít konfekce, nebo na míru. Normálně to trvá 4-6 týdnů. Například jenom příprava loga na košili trvá týden až deset dní. Návrh nelze provést tzv. od stolu, je nutné, aby se společnost, která pro daný hotel navrhuje košile nebo celé uniformy, seznámila i se stylem a interiérem hotelu.

 

Co všechno spadá do portfolia vašich služeb? Můžete zadavateli rozmluvit jeho rozhodnutí, například co se týče materiálu?


Naše služby zahrnují poradenství v odívání a následně výrobu oděvů. Ano, jsme schopni rozmluvit špatnou volbu, ale záleží na klientovi, jak je ochotný naslouchat. Pokud by po mě klient vyžadoval něco, co by se mi doslova příčilo, tak se pod to odmítám podepsat. Vždycky vás to, jak se říká, doběhne a firma pak ztrácí svou reputaci.

 

Berou se při šití uniforem nebo obleků v potaz nedokonalosti postavy personálu?


Neřekl bych nedokonalosti, každý člověk je jiný. Jde spíše o typ postavy a detaily, které se posléze při předávání obleku nebo uniformy dolaďují. Je s tím nutné počítat, jak při zadávání, tak i při kalkulaci. Například u mužů podle typu postavy, věku, ale i pracovního zařazení lze pozměnit sako v podobě dvou nebo jednoho rozparku a knoflíků.

 

Jaká je životnost uniformy nebo obleku?


Hodně záleží na materiálu a způsobu čištění. Osobně bych doporučoval měnit oblek po dvou letech. Když se mění branding hotelu, mění se rovnou i uniformy. V případě designového hotelu bych oblečení pro personál nenazýval uniformou, ale kolekcí, která je třeba i běžně dostupná v obchodech. Pokud má hotel dostatečné finanční prostředky, měl by oblečení zaměstnanců brát i jako součást marketingové strategie a zaměstnanec by se měl, ať už v uniformě nebo obleku, cítit dobře, neměl by se za své oblečení stydět.

 

Jaké barvy byste doporučil na hotelové uniformy?


U uniforem bych se spíše zaměřil na detail, co se týče barev, lze je sladit s interiérem nebo jít do kontrastu. Ale určitě bych se snažil eliminovat černou barvu. Tmavě modrou barvu lze velmi dobře kombinovat téměř se všemi dalšími barvami.


Podnikatel a blogger muzivcesku.cz.
V roce 2011 odstartoval projekt Le Premier, který se věnuje pánské módě v České republice

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Markéta Lidinská
05.12.2012 - 12:40:50

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

07.06.2010 - Výsledky mezinárodní soutěže Vinoforum 2010

Tři tituly šampionů zůstávají v České republice.

Devatenáctý ročník mezinárodní ...

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

04.06.2010 - Změny v zákoně proti kouření a alkoholu

Od letošního 1. července se zpřísňuje zákon proti kouření a ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.