GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 17.07.2018, svátek má Martina
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Být prozákaznický je trendy

 

 

ilustracni fotoNěkteří hosté si rezervují pokoj bez snídaně, na kterou pak chodí do kavárny vedle hotelu. Hoteliéři tak stojí před nelehkým úkolem je přesvědčit, aby si ji přece jenom dali u nich. Jenže, jak na to? Po čem hosté na snídaňovém stole touží?


Alergici, vegetariáni, různé národnosti s různými stravovacími zvyklostmi - snídat chtějí všichni. To pro hotelového šéfkuchaře představuje obrovskou šanci, jak svého hosta přilákat. I přesto je různorodost nabídky a její kvalita pouze jedněmi, nikoliv jedinými kritérii úspěchu. K těm dalším patří flexibilně utvářený koncept přesně zacílený na jednotlivou skupinu. Kolik má hotel na fasádě hvězdiček, je jedno.


VYJÍT HOSTU VSTŘÍC


Za příklad poslouží hotel Marriott ve Frankfurtu nad Mohanem. Na výběr mají hosté nejenom známé koncepty kontinentální či americké snídaně, ale nově také tzv. bio podporující především místní výrobce. Ze stolů tak zmizely balené minimarmelády a nahradila je samoobslužná mísa s marmeládou domácí, ze které si každý host podle svého gusta nabere do skleněné mističky. Nechybí ani sezonní ovoce a sýry od místních pěstitelů zaručujících jejich čerstvost. Cílem je hosty "naučit", že např. maliny ve snídaňovém bufetu sice nenajdou celý rok, ale když je tam najdou, budou to skutečné, domácí maliny - nikoliv ty uměle vyšlechtěné, které možná zeminu nebo slunce nikdy ani neviděly.


Na prvním místě vždy stojí host a schopnost a ochota vyjít mu maximálně vstříc. Proč tedy nezavést - pokud je o to mezi hosty zájem - snídani servírovanou na pokoj v každou celou hodinu? Nebo malé snídaňové to-go balíčky? Berlínský InterContinental má zase maximální pochopení pro hosty, kteří si rádi přispí. Z bohaté nabídky čerstvých potravin včetně čerstvé kávy připravované baristou si hosté v tomto hotelu mohou vybírat až do tří odpoledne.


BAREVNÁ SNÍDANĚ


V hotelech, do nichž častěji zavítají hosté z Asie, je ve snídaňovém bufetu k nalezení celá řada asijských pokrmů. Ostatní hosté to zase hodnotí jako příjemné zpestření nabídky, a tak i oni rádi posnídají polévku miso, sushi, tofu či salát z mořských řas.


Hotelový řetězec Hilton zase vsadil na barvičky. Koncept "Následuj svou barvu" pracuje s jednoduchým, leč účinným označováním potravin podle jejich energetické hodnoty. Červenému štítku se tak určitě nevyhnou tučné uzeniny či oblíbené párečky, fialový štítek patří naopak pochutinám s nízkým obsahem tuku a nízkým počtem kalorií. Milovníci sladkých waflí nebo palačinek půjdou po okrové, ti s vysokým obsahem cholesterolu v krvi po světle modré a po zelené všichni, kdo potřebují svému tělu dodat vlákninu.


UMĚT PRODAT SNÍDANI


Když už hotel nabízí něco zvláštního, měl by to umět prodat. Atypické koncepty snídaně tak představují dobrý "reklamní materiál" pro hotelovou brožuru nebo vlastní webové stránky. Např. z www stránek sárského hotelu Madeleine je naprosto jasné, proč hosté dali přednost tomuto dvouhvězdičkovému garni-hotelu před hotely vyšší kvality, i když ceny za ubytování jsou téměř totožné. "Pro hosty není cena tím nejdůležitějším kritériem, a to i přes fakt, že je hospodářská krize," říká jednatel hotelu Christian Pink. "Daleko víc hodnotí kvalitu služeb a produktů, značku, zdraví a jestli jsou v nabídce bio nebo fair trade produkty. Čím dál tím víc u našich hostů zaznamenáváme, že tyto hodnoty u nich přibývají na významu."


Na snídaňových stolech tak mají velké zastoupení právě bio či fair trade potraviny. Velký výběr z domácího pečiva, tvarohu, jogurtu či domácích marmelád a medu doplňuje biomüsli, rajčata s biomozarelou, domácí sýry a máslo nebo různé druhy čokoládových polev. Horkou novinkou v hotelu Madeleine je květináček s biobylinkami umístěný uprostřed snídaňového salonku. Každý zájemce o čerstvé bylinky je obsloužen a na vlastní chuťové buňky tak okusí jejich čerstvou chuť a vůni.


O oživení zaběhnuté nabídky se stará akce "Výrobek měsíce". Např. posledním takovým výrobkem byl čokoládový biojogurt ve speciální edici věnované fotbalovému mistrovství světa. Zajímavým nápadem pak bylo propojit tento koncept s pomocí Jižní Africe: za každý prodaný kelímek putovalo dvacet centů na dobročinné účely.

 

Hvězdičky nehrají roli.
Hotelová restaurace zaujme hosta především různorodostí nabídky a také flexibilně utvořeným konceptem.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: kom
10.05.2011 - 10:34:21

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

12.11.2008 - Čaj

V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.