GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 17.07.2019, svátek má Martina
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Nejvhodnější média pro hotely

 

Nejvhodnější média pro hotelyVýběr médií oslovujících potenciální hosty hotelových zařízení se řídí stejnými pravidly, jako v jakémkoliv jiném odvětví služeb nebo produktů. Prvním klíčovým faktorem správného mediálního plánování je identifikace cílové slupiny.

 

V některých případech nemusí být budoucí hotelový host tím jediným správným cílem marketingové komunikace. Důležité jsou klíčové osoby, které se podílejí na volbě destinace a řešení ubytování. Významnou roli hraje také zvolení správného okamžiku, ve kterém dojde ke zprostředkování informací o hotelu. Lidé mají tendenci nevnímat reklamu hotelu v době, kdy pro ně není přemýšlení o dovolené, lázních či pobytu na horách aktuální. Naopak je třeba v maximální možné míře oslovit ty, kteří právě aktivně informace hledají. Tento přístup se zdá být celkem přirozený a jasný, ale v běžné praxi se často setkáváme s marketingovým pochybením právě v této oblasti. V hoteliérství to platí nejméně dvojnásobně a představuje klíčový faktor správné kampaně.

 

ODPOVĚĎ JE NA INTERNETU

 

Klíčové se v posledních letech přirozeně pro všechny hotelové kategorie stalo vyhledávání na internetu. Správnou architekturou a obsahem webové prezentace je třeba zajistit "viditelnost" pro internetové vyhledávače. Tzv. bannerovou formu reklamy na internetu je třeba podřídit právě faktu, že hodnotní pro hotel jsou především právě ti, kteří se o poskytované informace zajímají aktivně. Proto bych doporučil mediální kampaně realizovat formou PPC (pay per click) - nákupem internetového banneru, kde je cena stanovena za aktivní prokliknutí až na webovou prezentaci hotelu. Pouhé zhlédnutí banneru bude jistě generovat velké množství neefektivních zásahů.

 

SPECIFIKA VÝBĚRU MEDIÁLNÍCH KANÁLŮ

 

Horské hotely - jejich návštěvníky jsou přirozeně sportovci a rodiny s dětmi. Pro tuto cílovou skupinu je klíčovým médiem a zdrojem všech informací internet. Z hlediska obsahu stránek by se mělo jednat o portály zaměřené na daný region, horskou turistiku, lyžování, sněhové zpravodajství a weby zaměřené na rodinu a děti. Mimo již výše uvedené formy on-line komunikace bych doporučil i prezentaci prostřednictvím Facebooku. V tištěných médiích je možné vybrat magazíny nebo specializované tištěné přílohy, které se týkají pravě výše uvedených témat (lyžařské magazíny, outdoorové časopisy, turistické přílohy, magazíny o rodině a dětech).

 

Konferenční hotely - klíčovým hlediskem pro tuto kategorii je identifikace osob, které se podílejí na výběru hotelu. V některých případech by se měla komunikace ubírat spíše směrem B2B (organizátoři konferencí, agentury). Ve firmách se na výběru mohou podílet členové managementu, školicího oddělení nebo HR. Opět je klíčová viditelnost na hlavních vyhledávačích na internetu. Pro další komunikaci bych doporučoval byznys a ekonomicky zaměřené portály. I prezentace v tištěných médiích by měla být zaměřena na byznys magazíny, ekonomicky zaměřené deníky. Z hlediska cílení na management společností bych doporučil také prezentaci v rámci konferencí a seminářů.

 

Lázeňské hotely - klienty jsou převážně starší lidé a unavení podnikatelé. Na starší cílovou skupinu je samozřejmě třeba zvolit primárně afinitní tištěná media - vysokonákladové magazíny pro volný čas, deníky. Nepodceňujme tuto cílovou skupinu ani na internetu, pobyty pro ně často vybírají mladší rodinní příslušníci. Komunikace na skupinu manažerskou a byznys může probíhat obdobně jako u konferenčně zaměřených hotelů. Motivací zde není jen pobyt v lázeňském hotelu, ale i aktivity mimo něj. Například památky, sportovní aktivity, společenské akce atd.

 

Městské hotely - výběr hlavních komunikačních kanálů v zásadě koresponduje s horskými hotely. Klienty jsou mladí a aktivní lidé s velkým zaměřením na internet. Přesto je však možné klást daleko větší důraz na komunitní servery - primárně Facebook. Pro PR podporu a bannerové kampaně bych doporučil samozřejmě zařadit oblast kultury a především prezentace daného města/regionu.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 



 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Daniel Tvrz
27.05.2010 - 08:49:25



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 9 plus 3 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

27.05.2009 - Tip na víkend: Prague Food Festival

Přestavte si, že sedíte v rozkvetlém parku, na jedné straně ...

04.08.2010 - Nejlepší bary v Česku

Bugsys Bar zařadil časopis Newsweek mezi dvacet nejlepších barů světa. ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.