GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 21.05.2018, svátek má Monika
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Bohemia Sekt prodá letos o 500 tisíc lahví více

 

 

ilustracni fotoDenně až dvacet plně naložených kamionů s lahvemi sektů opouští v prosincových dnech provoz největšího výrobce sektů v Česku společnosti Bohemia Sekt ve Starém Plzenci. Firma v závěru letošního roku expeduje skoro třetinu veškeré své roční produkce, která dosáhne 11 milionů lahví. Na tuzemském trhu se v tomto roce prodá podle odhadu vinařů na 15 milionů lahví sektu. Podobně jako loni.


Pro Bohemia Sekt jde ale o jeden z největších prodejů v historii. Letošní odbyt šumivých vín (kvašených v lahvích nebo tancích) i šumivých nápojů (uměle sycených oxidem uhličitým) bude zhruba o 500 tisíc lahví větší než loni. Historickým rekordem Bohemia Sektu byl rok 1999, kdy se díky oslavám přelomu tisíciletí prodalo 12 milionů lahví ze Starého Plzence.


"Sekt je pro lidi nenahraditelný nápoj pro případy různých oslav a výročí. Ale stále více se stává i nápojem pro běžné příležitosti," říká obchodní ředitel Bohemia Sektu Petr Černý, který spolu s dalšími dvěma jednateli firmy přebírá koncem roku vedení společnosti po dlouholetém generálním řediteli Josefu Vozdeckém.


Společnost Bohemia Sekt, kterou vlastní prostřednictvím německé vinařské firmy Henkell & Co. světový potravinářský gigant Dr. Oetker, je dominantním českým výrobcem sektů. Dvojka trhu Soare Sekt z jihomoravského Zaječí (vlastníkem je polská firma Ambra) své sekty dováží. Patří mezi ně licenčně vyráběné Rossijskoje Igristoje nebo vlastní produkty Sekt Alfons Mucha či Soare Elegance.


Soare prodá letos na 660 tisíc lahví sektu Rossijskoje Igristoje, meziročně o 10 procent méně, a stejně jako v jiných letech kolem 350 tisíc lahví značek Moscato a Dorado. Firma ale letos prodá přes 2,3 milionu lahví dětského nealkoholického "sektu" Robby Bubble, meziročně až o pět procent více. "Celkem to představuje více než 130 kamionů, které se v prosinci rozjedou z našeho skladu do obchodů," říká manažer Soare Sektu Ondřej Ploch.


Další konkurenti jako například Templářské sklepy Čejkovice, Znovín Znojmo či Vinselekt Michlovský mají vlastní domácí výrobu (Templářské sklepy část produkce dovážejí), ale v porovnání s Bohemia sektem mají na trhu minimální podíl. Šumivá vína od čejkovických Templářů jsou na trhu teprve od roku 2007. Dosud prodej mírně rostl, letos spíše stagnuje. "Příští rok bude ve znamení úspor a vína obecně budou jednou z komodit, na nichž budou lidé šetřit," komentuje vyhlídky prodeje sektů ředitel Templářských sklepů Čejkovice Pavel Pastorek.


Česko však ve spotřebě sektů v porovnání s Evropou značně zaostává. Průměrná tuzemská spotřeba činí zhruba 1,5 litru, tedy dvě lahve, na osobu. V sousedním Německu jsou to čtyři litry na hlavu.


"Věřím, že spotřeba u nás spíše poroste, a pokud se na ní ekonomická recese nějak negativně projeví, bude se jednat o krátkodobý efekt," doufá Petr Černý z Bohemia Sektu. Staroplzenecká společnost prodá letos kromě 11 milionů lahví sektů a šumivých nápojů ještě i osm milionů lahví tichých vín. Největší nárůst prodeje zaznamenává podle Černého u jakostních odrůdových vín, třeba z produkce ovládané značky Habánské sklepy. V kategorii tichých vín má skupina Bohemia Sekt výrazně menší tržní podíl než v případě sektů - v maloobchodní síti supermarketů to je kolem 15 procent.

 

Šumivá vína v Česku


1,5 LITRU NA HLAVU


činí průměrná spotřeba sektů v Česku. Je to méně než průměr EU. Například Němci ročně vypijí ročně čtyři litry sektu na osobu.


19,4 LITRU NA HLAVU


činí letos v Česku průměrná spotřeba všech druhů vína. Meziročně to představuje nárůst o téměř 4 %.


Lídr trhu Bohemia Sekt


Skupina Bohemia Sekt ovládá skoro tři čtvrtiny trhu sektů v Česku, kterých se u nás letos prodá celkem asi 15 milionů lahví.


Třetina prodeje koncem roku


Výrobci a dovozci šumivých vín prodají každoročně zhruba třetinu svého zboží až na konci prosince.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miroslav Petr
27.12.2011 - 09:33:09

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

11.05.2018 - Naši vinaři přivážejí 57 medailí z New Yorku

Moravští a čeští vinaři uspěli na mezinárodní soutěži Great American ...

11.05.2018 - Japonský pivní hit jde na trh v Česku

Když před třemi desítkami let japonská společnost Asahi uvedla na ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.