GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 17.07.2018, svátek má Martina
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Češi v posledních čtyřech letech výrazně více pijí peprmintku 

 

ilustracni fotoČeši v posledních čtyřech letech výrazně více pijí "zelenou" neboli peprmintku. Její zakladatel a největší výrobce, plzeňský Stock, je nyní na hranici výrobních možností. Prodeje kultovního likéru českých hospod vzrostly loni meziročně o desetinu na 1,7 milionu litrů, dva roky předtím se zvyšovaly o 16 a 36 procent, řekl ČTK obchodní ředitel Richard Švéda. Letošní nárůst prodejů peprmintky o 15 procent hlásí i Granette, druhá největší likérka v ČR.


Zájem o peprmintku potvrzují také restaurace a hospody v Plzni. "K pivu sedí nejlépe. Navíc je levnější a má méně alkoholu," uvedl vedoucí restaurace U Šenku v centru Plzně František Cypris. Podle něj se z nápoje také míchá řada drinků, hodně se pije v létě a na vodě.


Podle Švédy je v posledních letech citelný, nejen mezi mladými, "retrotrend", a to nejen u alkoholu. "Lidé rádi hledají hodnoty z minulosti a požadují také retrodrinky," dodal. Stock peprmintku v Česku před desítkami let zavedl. V posledních letech se často míchá s fernetem, griotkou, ale také s mlékem a pivem.


"Božkov Peprmint patří v ČR k nejoblíbenějším lihovinám především v gastronomii, kde je to šestá nejprodávanější značka. Mezi likéry drží absolutní prvenství s dvacetiprocentním tržním podílem," řekl Švéda. Podle něj patří nápoj k nejdynamičtějším značkám z portfolia Stocku.


"Lidé letos nechtějí tolik utrácet a nakupují více lihoviny s nižším obsahem alkoholu a nižší cenou kolem 100 korun," řekl ředitel Granette Pavel Kadlec. Podle něj se letos likérka dostala s nápojem Peprmint Granette do několika obchodních řetězců a její prodeje díky tomu meziročně vzrostly o 15 až 20 procent.


"Božkov Peprmint nyní získal stříbro na jedné z nejprestižnějších světových soutěží International Wine and Spirits Competition v Londýně," uvedl Tomáš Tarcala, marketingový ředitel plzeňské likérky, která loni zvýšila celkový prodej o pět procent na loňský rekord 27,99 milionu litrů lihovin. Nápoj uspěl ve slepé degustaci, kdy žádný z porotců nevěděl, jakou značku a z jaké země hodnotí. Stříbro získal v londýnské soutěži výrobců z více než 80 zemí také Key Rum Cream ze Stocku.

 

 


 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
11.08.2010 - 14:37:58



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 2 plus 2 je
 

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

12.11.2008 - Čaj

V jedné čínské legendě, Shen Nung, legendární čínský císař seděl ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.