Francouzskému výrobci alkoholických nápojů Pernod Ricard SA stouply ve třetím fiskálním čtvrtletní tržby o 14 procent na 1,54 miliardy eur (39,3 miliardy Kč). Firma, jejíž součástí je i likérka Jan Becher - Karlovarská Becherovka, díky poptávce po dražších nápojích v Číně a Indii a vysokému růstu tržeb současně zlepšila výhled na celý fiskální rok do konce června.
Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se tržby zvýšily o 16 procent. Pernod dodal, že se zlepšil prodej v duty-free obchodech i prodej v Rusku a USA. Naopak v západní Evropě zůstává poptávka slabá. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se tržby v Severní a Jižní Americe zvýšily o tři procenta, v Asii a zbytku světa o deset procent a ve Francii o jedno procento. Ve zbývajících oblastech Evropy se však snížily o šest procent.
Z jednotlivých značek se nejlépe prodávaly koňak Martell, whisky Jameson a vodka Absolut. Prodej šampaňského se naopak snížil. Příjmy z prodeje 15 strategických značek za devět měsíců do konce března pak stouply o tři procenta, objem prodeje se však snížil o jedno procento.
Společnost rovněž v dnešním prohlášení zlepšila výhled na celý fiskální rok. Nyní čeká zvýšení zisku o tři procenta, původní prognóza uváděla růst o jedno až tři procenta, napsaly agentury AP a Reuters.
Pernod je druhým největším výrobcem lihovin na světě za britským rivalem Diageo. Vlastní mimo jiné značky koňaku Martell, whisek Ballantine a Chivas, šampaňského Mumm a Perrier Jouët nebo ginu Beefeater. Likérku Jan Becher - Karlovarská Becherovka firma kontroluje od roku 1998.
Autor: ČTK
30.04.2010 - 10:18:47
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...