V minulosti bylo léto pro výrobce lihovin obdobím jakéhosi "útlumu". Poslední roky se však tento jev částečně vytrácí. Je to dáno především výrazným růstem obliby míchaných nápojů. Letní období by tedy mělo přinést mírné oživení trhu s alkoholem.
Nezanedbatelnou roli hraje také to, že právě v létě je organizována řada akcí, při nichž se schází velké množství lidí (festivaly, zábavy, slavnosti atd.), je to doba dovolených a všichni se chtějí hlavně bavit.
Léto se tedy stává pro výrobce lihovin velmi důležitým obdobím. Příklad potvrzení tohoto trendu uvádí Tomáš Tarcala, marketingový ředitel, Stock Plzeň-Božkov: "Vloni jsme zvolili do té doby velmi neobvyklou strategii. Nový výrobek Magister Bohém jsme uvedli na trh právě v létě a v tu dobu jsme na jeho podporu rovněž připravili rozsáhlou marketingovou kampaň."
Významnou úlohu míchaným nápojům přikládají všichni výrobci a dodavatelé. Marek Žižkovský, group brand manager, Bohemia Sekt, připomíná velkou masovou oblibu těch jednoduchých, které si konzument připraví sám doma, tedy typicky vodka a džus nebo gin a tonic.
Erik Čížek, obchodní ředitel, Jan Becher - Karlovarská Becherovka, věří, že české konzumenty budou stále více zajímat kvalitní míchané drinky: "Naším cílem pro letošní léto je naučit je více uvažovat nad koktejly, volit skutečně kvalitní ingredience a nebát se improvizací, ať už z pohledu sezonního ovoce či bylinek nebo nestandardních kombinací."
I proto např. Becherovka Lemond chystá sérii promoakcí v klubech po celé ČR. Promotéři ve speciálních svítících kostýmech pro návštěvníky přichystají ochutnávku vychlazeného Lemondu i netradiční zábavu. Becherovka Original se zaměří na klasické koktejly (Beton, Red moon a B-Celebration), nabídne i k 1l lahvi příbalový ledovník. Tato nabídka bude k dostání v běžné maloobchodní síti během celého léta.
Za bezkonkurenčně nejoblíbenější rumové koktejly považuje Martin Brodský, brand manažer značek Bacardi a Martini, Brown-Forman Czech and Slovak Republic, ty z pravých třtinových rumů: "Proto je v létě velmi žádaná především značka Bacardi. Nejprodávanější variantou je a zcela jistě i bude bílý rum Superior."
Tradičním produktem v nabídce United Brands je podle obchodního ředitele Milana Šmída vodka Boris Jelzin ochucená, pro léto v řadě ovocných variant - švestka, jablko, jahoda, lesní ovoce, grapefruit, fík nebo chuť svěžího pepermintu či energetického drinku. Své místo na trhu mají i karibské rumy Cuerpo Raspberry a Cuerpo Mojito.
Spojené likérky s novým logem
V polovině dubna představili zástupci firmy Granette & Starorežná Distilleries logo své nově vzniklé společnosti. Vychází z principu sloučení obou likérek a přebírá jejich klíčové vizuální prvky (symbolika českého granátu, strom s letopočtem), i barevný kód (zlatá, černá, červená). Logo navrhlo studio Mr. Design z Bratislavy pod vedením Milana Mravčáka. Bylo testováno formou diskusních skupin prostřednictvím agentury XuXa, které vedla psycholožka Michaela Jandová. "Vývoj loga od zadání po realizaci a odevzdání podkladů ve formě Corporate design manuálu trval přibližně půl roku od října 2010 do dubna 2011. V tomto termínu je zahrnut celý proces výběru názvu pro nově vzniklou společnost, zadání pro agentury, vlastní vypracování návrhů, jejich testování formou diskusních skupin a finalizace design manuálu," sděluje obchodně marketingový ředitel Juraj Grosoš.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: peh
05.05.2011 - 09:36:48
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...