GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 17.11.2018, svátek má Mahulena
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Potomka Jima Beama trápí, že lidé chtějí pít levně

 

 

ilustracni fotoFrederick Noe III, hlavní palírník společnosti Jim Beam

 


Frederick Booker Noe III (53) pracuje v lihovaru 26 let, teprve před třemi lety se ale "probojoval" na etiketu lahví celosvětově proslulého bourbonu Jim Beam.


Prapravnuk Jima Beama, který v USA v roce 1933 po odvolání prohibice obnovil výrobu bourbonu, se v roce 2007 stal hlavním palírníkem společnosti. Od té doby dohlíží podobně jako šest generací rodiny před ním na to, aby slavný bourbon z Kenntucky zůstal tím skutečným bourbonem.


"Pro výrobu bourbonu z Kentucky platí mnoho pravidel. Ty se vztahují na zrání a skladování bourbonu i na obsah alkoholu," vysvětluje Noe, podle něhož není díky složitému procesu možné vyrobit přesnou kopii nápoje. Bourbon Jim Beam, který je zároveň synonymem pro whisky z Kentucky, se vyrábí podle stejné receptury už od roku 1795. Tehdy prodal zakladatel rodinné palírny Jacob Beam z Bardstownu v Kenntucky svůj první sud tohoto produktu. Od té doby se jich v rodinném podniku naplnilo už více než deset milionů a Jim Beam se stal jednou z nejprodávanějších značek prémiového alkoholu na světě.


Po celém světě se ročně prodá přibližně 46,8 milionu litrů destilátu. Jen v Česku se loni vypilo více než 200 tisíc litrů této lihoviny.


Dnešek si žádá višeň


Ačkoliv výroba bourbonu se dlouhá léta nezměnila, lihovarníci jsou nuceni se přizpůsobovat novým trendům v konzumaci alkoholu. "Naše receptura zůstává stejná, jen nároky lidí se mění. Mladým nechutná to, co chutnalo jejich otcům," soudí z vlastní zkušenosti Noe.


I z toho důvodu se slavný americký lihovar před více než rokem rozhodl vyjít vstříc dnešním požadavkům konzumentů a vyvinul nový produkt Red Stag. Od loňského roku, kdy byla nová whisky s příchutí višní uvedena na trh v USA a Austrálii, se jí podle prvních odhadů vypily statisíce litrů.


Noe tvrdí, že výsledky předčily očekávání jeho společnosti: "Red Stag jsme představili v době krize, což bylo velmi riskantní. Ale podařilo se nám přitáhnout spoustu zákazníků, včetně mladých lidí a dam, které obecně bourbonu příliš neholdují."


V tuzemsku patří k nejrozšířenějším produktům Jim Beam Black nebo Jim Beam Kentucky Straight Bourbon Whiskey. Nová whisky bude v České republice k dostání teprve v průběhu příštího roku.


Krize srazila konzumaci


Když Fred Noe zmiňuje krizi, nepopírá, že šlo o skutečně těžké období, z něhož nejsou USA ani další trhy zdaleka venku. Reprezentant společnosti, která se vyrovnala s krizí i americkou prohibící třicátých let 20. století, označuje nedávnou globální recesi za skutečně děsivou. A jestli se podepsala na konzumaci alkoholu? Prapravnuk Jima Beama soudí, že velmi výrazně.


"Obchody jdou hůře, lidé pijí levnější značky alkoholu, a to se se odráží i v konzumaci našeho bourbonu. Stagnuje," říká Noe.


Nadějí na oživení jeho konzumace jsou podle potomka slavné rodiny Beamů koktejly míchané z bourbonu.


"Barmani se musí naučit, že bourbon dodává nápojům chuť, a naučit to i lidi," říká Noe.


Výchova barmanů a konzumentů teď připadla právě na samotného palírníka. V nové roli takzvaného "ambasadora značky" jezdí Noe po světě a vedle testování má na starosti také marketing.


"Musím lidem dokázat, že ta podobizna na láhvi není jen karikatura. Chci si potřást ruce s barmany a zajistit si vzájemnou podporu," říká.


S kampaní začal v Evropě, která je díky Německu po Austrálii pro Jim Beam třetím největším trhem.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Lucie Hrdličková
05.11.2010 - 08:25:23

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2010 - Jak začít se sushi

Přinášíme osm rad pro všechny kdo se chtějí naučit dělat ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.