GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 15.12.2018, svátek má Radana
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » ALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Bohemia Sekt chce letos prodat jako loni 10,5 milionů lahví sektů 

 

 

ilustracni foto

Největší český výrobce vína, Bohemia Sekt, chce letos prodat 10,5 milionu lahví sektů, stejně jako loni. Rozhodne ale tradičně prosinec, kdy firma plánuje prodat čtyři miliony lahví, z nichž přes 90 procent "odšpuntují" Češi na Silvestra. ČTK to řekl marketingový ředitel Martin Fousek. Firma předpokládá, že si Češi i v krizi, stejně jako loni, Vánoce užijí.


"Trh sektů stagnuje. Naše prodeje by měly být stejné jako loni," uvedl Fousek. Podle něj zřejmě řetězce nepůjdou do tak velkých cenových válek jako loni a nebudou se tolik předzásobovat. Vánoce by měly být stejné jako minulý rok, kdy jsme se báli krize, ale prosinec se povedl, dodal. Firma proto opět předpokládá, že si lidé Vánoce užijí. Důvěra v silné a stabilní značky podle ředitele pokračuje.


V Česku se prodá zhruba 15 milionů lahví šumivých vín. Spotřeba sektů je stále 1,5 litru, tedy dvě lahve na hlavu a rok, což je méně než polovina oproti Německu. "Neumím říct, zda trh sektů klesne nebo stoupne, protože prosinec s ním může hodně zahýbat," uvedl Fousek.


Firma odhaduje, že dvě třetiny, možná 75 procent sektů prodá v maloobchodě. Vývoj prodeje se ustálil a Češi zhruba ze 40 procent nakupují své oblíbené produkty v hypermarketech. Na ně se soustředí právě při velkých vánočních a silvestrovských nákupech.


"Příjemně nás ale překvapilo, že čeští spotřebitelé nezačali houfně nakupovat privátní značky. Kupují své oblíbené značkové potraviny, ale mnohem více v akcích. Zatímco v roce 2008 nakoupili 31 procent potravinářských produktů v akcích, letos od loňského do letošního září už to bylo 37 procent. Tento podíl dále poroste, protože v Německu je toto číslo mnohem vyšší, dodal Fousek.


Až devět milionů prodaných lahví má letos opět tvořit značka Bohemia Sekt. Z toho přes šest milionů lahví, podobně jako loni, Bohemia Sekt Demi Sec (polosuchý), nejprodávanější šumivé víno na českém trhu.


Firma nabízí pod značkou Bohemia Sekt osm druhů sektů v základní řadě včetně nealkoholického. Dále prodává tři druhy Bohemia Sektu Prestige, které je vyráběn tradiční šampaňskou metodou kvašením a zráním v lahvi. Dalším sektem je Chateau Radyně, první sekt v kategorii extra brut do pěti gramů cukru a červený sekt Chateau Belveder ve sladké kategorii nad 50 gramů cukru. Vlajkovou lodí je nejkvalitnější sekt Louis Girardot, který je podle Fouska typově i chuťově srovnatelný s dováženým šampaňským, ale je levnější. Firma letos neuváděla v šumivých vínech žádnou novinku, ale na nový rok připravuje nový sekt.


Výrobní špičku měl podnik tradičně v říjnu a listopadu. V prvním pololetí vyrábí sekty čtyři dny v týdnu a ve druhém šest dní.

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: ČTK
07.12.2010 - 08:55:02

ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

07.06.2010 - Výsledky mezinárodní soutěže Vinoforum 2010

Tři tituly šampionů zůstávají v České republice.

Devatenáctý ročník mezinárodní ...

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

20.08.2010 - Jak se loni dařilo pražským hotelům

Společnost Labartt Hospitality ve spolupráci s ...

04.06.2010 - Změny v zákoně proti kouření a alkoholu

Od letošního 1. července se zpřísňuje zákon proti kouření a ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.