GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 20.05.2018, svátek má Zbyšek
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Prazdroj investuje miliony, aby zlepšil Gambrinus

 

 

ilustracni fotoNejprodávanější české pivo projde radikální inovací. Gambrinus světlý (výčepní) končí. Od května ho v hospodách i obchodech nahradí Gambrinus Original 10°. Nové pivo má díky vyššímu dávkování sladu a chmele plnější chuť, tvrdí představitelé Plzeňského Prazdroje, lídra trhu, jemuž pivovar Gambrinus patří.

 

 
To, že pivovar stupňovitost nyní vyloženě uvádí v názvu a na etiketě, ze zákona zaručuje, že takzvaný extrakt původní mladiny (EPM) dosahuje hodnoty minimálně deseti procent. Ani o setinu méně. "Jméno Originál 10° ukazuje, že se jedná o pivo plzeňského původu vařené podle původních postupů," říká marketingová manažerka Prazdroje Adriana Jahňáková.


V rámci kategorie výčepní pivo je jinak totiž možné prodávat i "desítky" s nižší stupňovitostí. Tím pivovary šetří nemalé částky na spotřební dani, která se zvyšuje s každým dosaženým stupněm EPM.


Včerejší oznámení Prazdroje znamená největší inovaci na českém pivním trhu za poslední roky. Přichází do záplavy pivních novinek, jež v poslední době uvádějí na trh prakticky všechny pivovary.


Stejným způsobem inovovala loni například skupina Heineken svou značku Krušovice. Číslicí 10 označuje někdejší výčepní pivo a označením 12 také ležák Krušovice. To má konzumentům garantovat, že jde o skutečnou desítku a dvanáctku. Další pivovary už začaly podobným způsobem označovat i skutečné jedenáctky.


"Je to všechno marketing. Pivovary vědí, že mezi lidmi se považuje za šizení, pokud pivo třeba jen o málo nedosahuje tradované stupňovitosti. Řeči o tom, že ta či ona desítka už dávno není desítka, pověsti piva ubližují," říká pivovarnický expert a sládek Josef Krýsl.


Renesanci značky Gambrinus mají podle plánů plzeňských pivovarníků podpořit i další dvě novinky. Prazdroj se přidal ke společnostem jako Staropramen, Heineken a budějovický Samson a začal vařit mixy piva s limonádou - radlery. Také pod značkou Gambrinus.


Každé čtvrté prodané pivo v Česku býval před lety právě výčepní Gambrinus. Jeho podíl postupně poněkud klesl, a to v souvislosti s vytrvalým poklesem zájmu pivařů o výčepní piva a naopak rostoucím počtem konkurenčních značek v této kategorii, do níž se počítají piva do deseti stupňů.


Samostatnou kapitolou jsou pivní mixy s limonádou. Prazdroj včera představenými značkami Gambrinus řízný citron a Gambrinus limetka & bezinka reaguje na nevídaný zájem o radlery a různé pivní limonády.


Loni je jako první ve velkém uvedl na trh Staropramen. Prodeje jeho značky Cool Lemon předčily očekávání samotného smíchovského pivovaru. Za několik měsíců se Cool Lemonu prodalo zhruba 100 tisíc hektolitrů, což je roční kapacita jednoho středně velkého regionálního pivovaru. Ještě letos v lednu ovládal Cool Lemon 98 procent této kategorie trhu. Pak přišel se svými radlery Heineken (Zlatopramen) a nyní Prazdroj.


Staropramen sice letos reagoval novým limonádovým mixem s příchutí grepu, ale lidé z branže se shodují, že jeho převaha nástupem silné konkurence Heinekenu a Prazdroje v tomto oboru končí.

 

Český pivní trh

7,8 MILIONU HEKTOLITRŮ


piva uvařily loni v Česku pivovary Plzeňského Prazdroje. Meziročně to byl nárůst o necelé procento.


17,5 MILIONU HEKTOLITRŮ


Celková loňská produkce pivovarů v Česku. Ta meziročně vzrostla o 2,6 %. Z velkých společností rostla nejvíce výroba dvojky trhu - Pivovarů Staropramen - o 8 % na 3,03 milionu hektolitrů.


58,1 %


tvořil loni podíl výčepních piv na celkové spotřebě piva v Česku. V roce 2007 to bylo 66,5 %. Roste však podíl ležáků.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miroslav Petr
06.04.2012 - 08:43:33

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

11.05.2018 - Naši vinaři přivážejí 57 medailí z New Yorku

Moravští a čeští vinaři uspěli na mezinárodní soutěži Great American ...

11.05.2018 - Japonský pivní hit jde na trh v Česku

Když před třemi desítkami let japonská společnost Asahi uvedla na ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.