GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 21.09.2018, svátek má Matouš
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Nové sklenice i piva mají oživit prodej v hospodách


 

 

ilustracni fotoPodíl piva prodaného v gastronomii klesl loni na 44,6 procenta. Prodeje v restauracích klesají především velkým pivovarům.

 

Do českých hospod a restaurací míří nové sklenice se značkou Staropramen. Dvojka tuzemského pivovarnického trhu jich chce letos vyměnit desítky tisíc za nové z dílny studia Unity Graphic Design Group. Inovace za desítky milionů korun má podpořit prodeje značky v gastronomii. Stejně tak má pomoci i rozšíření nepasterizovaných piv, která v poslední době vyrábějí největší hráči. Cíl je jediný - alespoň zčásti snížit propad prodeje, k němuž v posledních letech v restauracích nezadržitelně dochází.


"Do konce roku bychom chtěli postupně vyměnit všechny dosavadní používané typy sklenic," uvedla manažerka značky Staropramen Eva Prajsová. Pivovar mluví také o úspěšném zavedení "vylepšeného" nepasterizovaného Staropramenu, který uvedl na trh loni.


Prodeje svého nepasterizovaného piva si pochvalují Budvar i Plzeňský Prazdroj, který klasický Pilsner Urquell rozšířil o nepasterizovanou verzi už před časem a tento týden přidal i stejným způsobem vařený Gambrinus - "Nepasterizované G". I ten má být k mání jen v hospodách.


Přesně před rokem začala prodávat nepasterizovanou verzi značky Starobrno také skupina Heineken. "Zásluhou nepasterizovaného Starobrna se nám daří obracet negativní trend posledních let a přispívat ke znovunastartování růstu na trhu s klasickým pivem," dodává k výsledkům manažer značky Starobrno Petr Syřiště.


Ani podobné inovace však nemají zásadní vliv na trend rostoucího nezájmu o pití točeného piva. Prodej piva v hospodách dlouhá léta převyšoval prodeje v obchodech. V roce 2009 ale klesl pod polovinu a v loňském roce na 44,6 procenta z celkové odhadované spotřeby více než 15 milionů hektolitrů. "Myslím, že s tím my výrobci mnoho neuděláme. Záleží to víc na hospodských, zda dokážou lidi přilákat zpět," soudí generální ředitel Staropramenu Zbyněk Kovář.


Trend trhu vytvářejí největší pivovary - především zmíněná čtyřka, která ovládá na 80 procent prodejů piva v Česku. Řada menších pivovarů však s prodejem piv v gastronomii problém nemá. Například Měšťanský pivovar v Poličce, který loni zvýšil produkci téměř o 20 procent na 82 300 hektolitrů a z toho 80 procent prodává v hospodách. "Zástupci obchodních sítí nejsou podle mě moc dobří obchodníci. Sídlí většinou v Praze a na nás, regionální pivovary, se dívají skrz prsty," komentuje situaci ředitel poličského pivovaru Karel Witz.


Zajímavou zkušenost v pivním souboji hospod s obchody popisuje marketingová ředitelka rakovnického Bakaláře Drahoslava Pittnerová. Pivovar své novinky testuje nejprve v hospodách a podle vyhodnoceného zájmu pak nabízí pivo obchodům. Takto postupovali Rakovničtí před rokem při zavedení medového speciálu a také nyní, kdy zavádějí speciální pivo - za studena chmelený světlý ležák. "Jeden hostinský nám vyprávěl, jak k němu začali chodit hosté na testovanou novinku. Chutnala jim, ale místo toho, aby začali chodit do té hospody častěji, začali se zajímat, kdy se to pivo dostane do obchodů, aby si ho v lahvové verzi mohli otevřít v pohodlí domova," reaguje Pittnerová.


Celkové prodeje pivovarů v Česku loni v meziročním srovnání stagnovaly. Nebýt ale nečekaně rostoucího zájmu o pivní limonády - radlery, spotřeba by klesla.

 

Točené, nebo lahvové?


44,6 % spotřeby piva


z loňských více než 15 milionů hektolitrů připadá na pohostinská zařízení. Zbylých 55,4 procenta se prodalo v maloobchodní síti. (V roce 2006 se v tuzemských obchodech prodalo jen 47,4 procenta spotřebovaného piva.)


40,8 % piva


prodaly loni pivovary v sudech (v roce 2006 to bylo 49,2 procenta). Necelých 42 procent připadalo na prodej piva v lahvích, 8,6 procenta na PET lahve a 5,9 procenta na plechovky. Minimální podíl tvoří prodej piva restauracím v tancích.


Zdroj: interní odhad společnosti Pivovary Staropramen


TOČENÉ UŽ NEFRČÍ

Loni pokračoval pokles prodeje piv v restauracích. Od roku 2009 se prodává více piva v obchodech.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Miroslav Petr
07.03.2013 - 12:58:23

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.