GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 27.04.2024, svátek má Jaroslav
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PIVO

Plzeňský Prazdroj hlásí za rok 2009 v tuzemsku pokles o 4,5pct

 

Celkové prodeje Plzeňského Prazdroje v roce 2009 dosáhly na domácím i zahraničních trzích více než 10,5 milionů hektolitrů. Objemy meziročně mírně poklesly o 1,9 %. Zpomalení ekonomiky a úbytek turistů i nadále ovlivňovaly prodeje piv Plzeňského Prazdroje. Na domácím trhu se snížily o 4,5 %, což podle odhadů odpovídá celkovému poklesu českého pivního trhu. Celkově prodal Prazdroj v České republice 7,55 milionů hektolitrů piva. Zahraniční prodeje vzrostly o 7,2 % díky dvoucifernému nárůstu licenční výroby.

 

U Pinkasů, foto Plzeňský Prazdroj

 

Doug Brodman, generální ředitel společnosti  Plzeňský Prazdroj, uvedl:


„Pivní trhy po celém světě se v uplynulém roce potýkaly s těžkostmi. Finanční krize postihla jak tuzemský trh, tak i některé z našich exportních trhů. Loňské objemy prodaného piva tedy mírně poklesly. Pokračovali jsme v realizaci strategie založené na globálním rozvoji našich hlavních značek, na tuzemském trhu jsme se soustředili na nabídku vysoce kvalitních prémiových piv a piv ze střední cenové hladiny. Velký úspěch zaznamenal Gambrinus 11° Excelent, který jsme před 15 měsíci uvedli do rychle se rozvíjejícího segmentu prémiových jedenáctistupňových piv.“

 

Prémiové značky z portfolia Plzeňského Prazdroje si udržely prodejní objemy díky  témeř dvojnásobnému nárůstu prodejů jedenáctistupňových piv. I nadále rostla popularita Velkopopovického Kozla, například varianta 11° Medium dosáhla na domácím trhu nárůst ve výši 21 %. Nový přírůstek do rodiny značky Gambrinus, 11° Excelent, se už v únoru 2009 za pouhé tři měsíce stal nejprodávanější lahvovou a čepovanou „jedenáctkou“ a svoji pozizi upevňoval během roku zejména v hospodách a restauracích. Značka Pilsner Urquell, která je vlajkovou lodí celého portfolia, dosáhla ke konci roku vynikajících prodejních objemů.  

 

Ve středním cenovém pásmu se na prodejních objemech značek Radegast a Gambrinus podepsala nižší spotřeba v restauracích a hospodách, ale také nižší útraty spotřebitelů při nákupu piva způsobené ekonomickou krizí. Velkou část tohoto prodejního výpadku kompenzoval nárůst prodejů značek Gambrinus 11° Excelent a Velkopopovický Kozel. Ten upevnil svoji pozici české dvojky hned za Gambrinusem a cekově se jeho výstav zvýšil o 6 %.

 

Pozitivní prodejní trend v prémiovém segmentu byl podpořen rostoucími prodeji sladového nápoje Frisco, který dosáhl solidního dvouciferného nárůstu o 90 %. Zvýšily se také objemy prodejů nejprodávanějšího českého nealko piva Birell.

 

V segmentu ekonomických značek jsme byli svědky poklesu prodejních objemů.

 

Piva společnosti Plzeňský Prazdroj nadále posilují svoji reputaci ve světě. Zahraniční prodeje skládající se z licenční produkce a exportu vzrostly o 7,2 % především díky nárůstu prodaných objemů v Rusku.


reklama:

Exportní objemy poklesly v důsledku nepříznivých hospodářských podmínek na zahraničních trzích o 10,2 %. Zaznamenali jsme úbytek  na americkém trhu i na některých trzích v Evropě, jako například v Maďarsku a Polsku. Prodejní objemy dalších klíčových zemích (Francie, Španělsko a Velká Británie) naopak vzrostly. Na dvou důležitých trzích – v Rakousku a na Slovensku – jsme otevřeli historicky první hospody – tankovny čepující plzeňský ležák. Tento počin je významným milníkem ve vývozu české pivní kultury do zahraničí.  

 

Licenční výroba na vybraných trzích sousedních zemí zaznamenala pozitivní ohlasy
u zahraničních spotřebitelů a vzrostla o 15,2 %. Na proces výroby piva dohlížejí plzeňští sládkové a pivo z licenčních výrob se prodává výhradně na tamních domácích trzích.

 

Čtyři klíčové značky Plzeňského Prazdroje obdržely od Státní zemědělské a potravinářské inspekce souhlas k užívání chráněného zeměpisného označení České pivo.

 

 

Prodejní objemy PPAS
(v mil HL)

2008

2009

Tuzemský trh

7,9

7,55 (-4,4 %)

Zahraniční

Licenční výroba

1,91

2,2  (+15,2)

Export

0,88

0,79 (-10,2)

Zahraniční prodeje celkem

2,79

2,99 (+7,2)

Celkem

10,7

10,53 (-1,9 %)

 

 

 

reklama:

 

Hlavní strana   Články od nejnovějšího   Aktuálně   Alkoholické nápoje   Pivo   Víno   Nealkoholické nápoje

 

Káva/Čaj  

Potraviny/Kuchyně  

Technologie/Zařízení   

Hotel/Wellness/Spa  

Restaurace/Inspirace  

Podnikání/Užitečné 

 

 

Akční nabídky

Nové výrobky

Publikace •

Recepty

Kalendář akcí

Inzerce •

Databáze dodavatelů Nápoják

                 

 

 

        

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

01.02.2010 - 18:12:07



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 10 plus 3 je
 

PIVO
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.