Celkové prodeje Plzeňského Prazdroje v roce 2009 dosáhly na domácím i zahraničních trzích více než 10,5 milionů hektolitrů. Objemy meziročně mírně poklesly o 1,9 %. Zpomalení ekonomiky a úbytek turistů i nadále ovlivňovaly prodeje piv Plzeňského Prazdroje. Na domácím trhu se snížily o 4,5 %, což podle odhadů odpovídá celkovému poklesu českého pivního trhu. Celkově prodal Prazdroj v České republice 7,55 milionů hektolitrů piva. Zahraniční prodeje vzrostly o 7,2 % díky dvoucifernému nárůstu licenční výroby.
Doug Brodman, generální ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj, uvedl:
„Pivní trhy po celém světě se v uplynulém roce potýkaly s těžkostmi. Finanční krize postihla jak tuzemský trh, tak i některé z našich exportních trhů. Loňské objemy prodaného piva tedy mírně poklesly. Pokračovali jsme v realizaci strategie založené na globálním rozvoji našich hlavních značek, na tuzemském trhu jsme se soustředili na nabídku vysoce kvalitních prémiových piv a piv ze střední cenové hladiny. Velký úspěch zaznamenal Gambrinus 11° Excelent, který jsme před 15 měsíci uvedli do rychle se rozvíjejícího segmentu prémiových jedenáctistupňových piv.“
Prémiové značky z portfolia Plzeňského Prazdroje si udržely prodejní objemy díky témeř dvojnásobnému nárůstu prodejů jedenáctistupňových piv. I nadále rostla popularita Velkopopovického Kozla, například varianta 11° Medium dosáhla na domácím trhu nárůst ve výši 21 %. Nový přírůstek do rodiny značky Gambrinus, 11° Excelent, se už v únoru 2009 za pouhé tři měsíce stal nejprodávanější lahvovou a čepovanou „jedenáctkou“ a svoji pozizi upevňoval během roku zejména v hospodách a restauracích. Značka Pilsner Urquell, která je vlajkovou lodí celého portfolia, dosáhla ke konci roku vynikajících prodejních objemů.
Ve středním cenovém pásmu se na prodejních objemech značek Radegast a Gambrinus podepsala nižší spotřeba v restauracích a hospodách, ale také nižší útraty spotřebitelů při nákupu piva způsobené ekonomickou krizí. Velkou část tohoto prodejního výpadku kompenzoval nárůst prodejů značek Gambrinus 11° Excelent a Velkopopovický Kozel. Ten upevnil svoji pozici české dvojky hned za Gambrinusem a cekově se jeho výstav zvýšil o 6 %.
Pozitivní prodejní trend v prémiovém segmentu byl podpořen rostoucími prodeji sladového nápoje Frisco, který dosáhl solidního dvouciferného nárůstu o 90 %. Zvýšily se také objemy prodejů nejprodávanějšího českého nealko piva Birell.
V segmentu ekonomických značek jsme byli svědky poklesu prodejních objemů.
Piva společnosti Plzeňský Prazdroj nadále posilují svoji reputaci ve světě. Zahraniční prodeje skládající se z licenční produkce a exportu vzrostly o 7,2 % především díky nárůstu prodaných objemů v Rusku.
Exportní objemy poklesly v důsledku nepříznivých hospodářských podmínek na zahraničních trzích o 10,2 %. Zaznamenali jsme úbytek na americkém trhu i na některých trzích v Evropě, jako například v Maďarsku a Polsku. Prodejní objemy dalších klíčových zemích (Francie, Španělsko a Velká Británie) naopak vzrostly. Na dvou důležitých trzích – v Rakousku a na Slovensku – jsme otevřeli historicky první hospody – tankovny čepující plzeňský ležák. Tento počin je významným milníkem ve vývozu české pivní kultury do zahraničí.
Licenční výroba na vybraných trzích sousedních zemí zaznamenala pozitivní ohlasy
u zahraničních spotřebitelů a vzrostla o 15,2 %. Na proces výroby piva dohlížejí plzeňští sládkové a pivo z licenčních výrob se prodává výhradně na tamních domácích trzích.
Čtyři klíčové značky Plzeňského Prazdroje obdržely od Státní zemědělské a potravinářské inspekce souhlas k užívání chráněného zeměpisného označení České pivo.
Prodejní objemy PPAS |
2008 |
2009 |
|
Tuzemský trh |
7,9 |
7,55 (-4,4 %) |
|
Zahraniční |
Licenční výroba |
1,91 |
2,2 (+15,2) |
Export |
0,88 |
0,79 (-10,2) |
|
Zahraniční prodeje celkem |
2,79 |
2,99 (+7,2) |
|
Celkem |
10,7 |
10,53 (-1,9 %) |
Hlavní strana | Články od nejnovějšího | Aktuálně | Alkoholické nápoje | Pivo | Víno | Nealkoholické nápoje |
Potraviny/Kuchyně | Hotel/Wellness/Spa |
Nové výrobky • | Recepty • |
Inzerce • |
Databáze dodavatelů • | Nápoják • |
01.02.2010 - 18:12:07
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...