GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 26.04.2024, svátek má Oto
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » POTRAVINY/KUCHYNĚ

Jiří Král: Chuť jako na ulici v Bangkoku. Jen design je lepší

 

 


ilustracni fotoNaprosto čerstvé suroviny, vynikající, často exotické ryby. Z těchto surovin vaří šéfkuchař a kapitán českého národního kuchařského týmu Jiří Král nejraději. "Když něco dojde, tak jdu osobně ke stolu se hostům omluvit. S tím nemám problém," tvrdí Král.


HN: Do Aureole chodí především manažeři a byznysmeni. Čím byste restauraci a její nabídku definoval?


Koncept je moderní kombinace různých stylů, chutí, tepelných úprav. Je to především kombinace asijské a světové kuchyně. Snažíme se, aby hostům nejen chutnalo, ale jídlo i zaujalo a zároveň abychom se odlišili od gastronomické konkurence. Pro začátek máme sushi a to podáváme striktně japonské. Mám zde kolegu Michala Růžka, který dělal osm let s nejlepším japonským kuchařem v Evropě.

 

HN: Kromě Japonska se zaměřujete i na jiné země?


Ano. Další kuchyní, kterou jsme hodně ovlivněni, je kuchyně thajská. Měl jsem tady teď kamaráda, který byl v prvním českém národním kuchařském týmu. On odjel do Thajska, kde žije, a vrací se sem jen na několik měsíců v roce. Nedávno přivezl speciality, které se zde neseženou, takže jsme z nich společně vařili. Já do Asie samozřejmě jezdím také, abych byl v obraze. U nás dostanete stejné chutě jako na ulici v Bangkoku, ale samozřejmě v trochu jiné úpravě, tak aby to lahodilo i oku.

 

HN: Velká většina vašich zákazníků jsou lidé pohybující se v byznysu. Mají nějaké specifické požadavky na kuchyň?


Manažeři jsou komplikovaná klientela. Což je samozřejmě pro nás dobře. Naše klientela jezdí po světě, mají zkušenosti z těch nejlepších a nejvybranějších restaurací a to samozřejmě vyžadují i od nás. Zatím nás tato kategorie hostů chválí, na což jsme velmi pyšní.

 

HN: Jsou kritičtí k vaší osobě natolik, že si vás třeba zavolají ke stolu a stěžují si?


Snažíme se to eliminovat. Ke stolu občas chodím, ale naštěstí si nechodím pro nadávky, spíše konzultuji s hosty zajímavosti. U nás klademe největší důraz na to, aby ta jídla byla pokaždé naprosto stejná. My neobědváme ani nevečeříme, protože neustále všichni ochutnáváme. Musí to prostě být na sto procent.

 

HN: Co když vám něco dojde?


Jídelní lístek máme postavený na čerstvých surovinách. V žádném případě nebudeme tahat rybu z mrazáku. Rozumný host, který má zkušenosti, to pochopí.

 

HN: Říkal jste, že zákazníci chtějí občas něco vysvětlit. Co například jste vysvětloval naposledy?


Na jídelníčku byl chilský mořský vlk. To je poměrně velká ryba a maso z ní dosahuje výšky pěti centimetrů. Lidé samozřejmě mořského vlka znají, ale chilského nikoli. Momentálně se nesmí prodávat ani distribuovat, protože se stal rybou ohroženou.

 

HN: Jakou restauraci, kromě té vaší, byste doporučil pro manažerský oběd?


Doporučil bych Holiday Inn, restauraci Esprit, kde vaří šéfkuchař Ladislav Douša.

 

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Bedřich Kratochvíl
15.11.2011 - 11:58:45

POTRAVINY/KUCHYNĚ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.