GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 22.07.2018, svátek má Magdaléna
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » TECHNOLOGIE/ZAŘÍZENÍ

Gastro bazary praskají ve švech

 


ilustracni fotoPro ty, kteří si potřebují vybavit své gastro provozovny technicky vyspělými přístroji či potřebují zakoupit nové, má gastro bazar jiný zvuk než pro provozovatele, kteří jsou situací donuceni své vybavení těmto bazarům nabídnout.

 

NABÍDKA AHR ČR


Asociace hotelů a restaurací má pro své členy na webových stránkách také bazar, kde lze nabízet nebo poptávat použité zařízení a vybavení pro hotely a gastronomické provozy. Systém byl vytvořen jako přidaná hodnota pro členy, kteří by mohli mít zájem nabídnout své vybavení nebo se chystají zakoupit si je pro svou provozovnu. "Tato služba je na stránkách členům k dispozici již od roku 2007 a chystáme se ji s novými stránkami opět trochu upravit," říká Václav Stárek, generální sekretář AHR ČR. Všeobecně se dá říct, že členové tuto službu nevyužívají příliš frekventovaně, a pokud ano, tak ve většině případů spíše proto, aby nabídli k odkoupení inventář, většinou nábytek, který se chystají ve svém zařízení obnovit. "Pravda je však také, že jsme tuto službu spíše chápali jako okrajovou a nevěnovali jí nikdy zásadní propagaci," doplňuje Stárek. Výhodu bazaru shledává především v rychlém zprostředkování informace o nabídce či poptávce. Jedná se tedy hlavně o úsporu času a nákladů vlastních členů a efektivní komunikaci v rámci členské základny. "V minulosti již někteří naši členové tuto službu využili a právě vybavení pokojů nábytkem se jeví jako velmi vhodné," říká Stárek.


CO NAJDETE V BAZARU


Například firma Skala se specializuje zejména na likvidaci gastronomických komplexů jako celku a následný prodej gastronomického zařízení. Zpravidla se jedná o celé provozy s gastronomickým zaměřením, jejichž likvidaci zabezpečí bezezbytku. To znamená od odhadu ceny přes dopravu až po vyřízení úředních formalit. Platba za likvidaci provozu je většinou v hotovosti a v zásadě vždy za celý provoz - nedělí se na jednotlivé komponenty. Několik posledních let firma spolupracuje se správci konkurzních podstat, kdy usnadní práci likvidátora právě kompletní likvidací gastronomického objektu, zpravidla i včetně vybavení, které svým určením nespadá do skupiny gastro zařízení (nábytek, kancelářské stroje, výzdoba apod.). Výkup zboží od "náhodných" prodejců, popř. komisní výkup provádí jen výjimečně, zpravidla u zboží nedostatkového nebo jinak zajímavého.


Skala vykoupené stroje důkladně očistí, nechá je projít funkční kontrolou a případné závady ve vlastních dílnách opraví zaměstnanci zdatní v oboru elektro, chladicí servis a plyn. Nabízené zboží je tedy zpravidla plně funkční, odzkoušené a v dobrém stavu. Pokud má zařízení funkční či zjevné závady, je na ně zákazník vždy prodejcem upozorněn a samozřejmě tomu odpovídá i prodejní cena. Firma je svými zásobami a profilem zboží zaměřena zejména na vybavení větších provozů (restaurace, hotely, kuchyně atp.). Tomu také odpovídá výkon a kapacita nabízených strojů a zařízení. Sortiment strojů je v zásadě rozdělen na dvě skupiny. První skupinu tvoří zboží použité, jehož charakter je popsán výše, další je skupina zboží od výrobců - tedy zboží zcela nové. V případě koupě nového zboží je vystaven záruční list s dalšími náležitostmi. Nabídka je doplněna o nezbytné komodity v oboru - nádobí, sklo a drobné ruční nástroje.


Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Věra Nováková
06.09.2010 - 09:53:53



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 2 plus 9 je
 

TECHNOLOGIE/ZAŘÍZENÍ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

14.06.2010 - Léto svádí k mámení

I když to venku na léto moc nevypadá, podle kalendáře ...

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.