Pro ty, kteří si potřebují vybavit své gastro provozovny technicky vyspělými přístroji či potřebují zakoupit nové, má gastro bazar jiný zvuk než pro provozovatele, kteří jsou situací donuceni své vybavení těmto bazarům nabídnout.
Asociace hotelů a restaurací má pro své členy na webových stránkách také bazar, kde lze nabízet nebo poptávat použité zařízení a vybavení pro hotely a gastronomické provozy. Systém byl vytvořen jako přidaná hodnota pro členy, kteří by mohli mít zájem nabídnout své vybavení nebo se chystají zakoupit si je pro svou provozovnu. "Tato služba je na stránkách členům k dispozici již od roku 2007 a chystáme se ji s novými stránkami opět trochu upravit," říká Václav Stárek, generální sekretář AHR ČR. Všeobecně se dá říct, že členové tuto službu nevyužívají příliš frekventovaně, a pokud ano, tak ve většině případů spíše proto, aby nabídli k odkoupení inventář, většinou nábytek, který se chystají ve svém zařízení obnovit. "Pravda je však také, že jsme tuto službu spíše chápali jako okrajovou a nevěnovali jí nikdy zásadní propagaci," doplňuje Stárek. Výhodu bazaru shledává především v rychlém zprostředkování informace o nabídce či poptávce. Jedná se tedy hlavně o úsporu času a nákladů vlastních členů a efektivní komunikaci v rámci členské základny. "V minulosti již někteří naši členové tuto službu využili a právě vybavení pokojů nábytkem se jeví jako velmi vhodné," říká Stárek.
Například firma Skala se specializuje zejména na likvidaci gastronomických komplexů jako celku a následný prodej gastronomického zařízení. Zpravidla se jedná o celé provozy s gastronomickým zaměřením, jejichž likvidaci zabezpečí bezezbytku. To znamená od odhadu ceny přes dopravu až po vyřízení úředních formalit. Platba za likvidaci provozu je většinou v hotovosti a v zásadě vždy za celý provoz - nedělí se na jednotlivé komponenty. Několik posledních let firma spolupracuje se správci konkurzních podstat, kdy usnadní práci likvidátora právě kompletní likvidací gastronomického objektu, zpravidla i včetně vybavení, které svým určením nespadá do skupiny gastro zařízení (nábytek, kancelářské stroje, výzdoba apod.). Výkup zboží od "náhodných" prodejců, popř. komisní výkup provádí jen výjimečně, zpravidla u zboží nedostatkového nebo jinak zajímavého.
Skala vykoupené stroje důkladně očistí, nechá je projít funkční kontrolou a případné závady ve vlastních dílnách opraví zaměstnanci zdatní v oboru elektro, chladicí servis a plyn. Nabízené zboží je tedy zpravidla plně funkční, odzkoušené a v dobrém stavu. Pokud má zařízení funkční či zjevné závady, je na ně zákazník vždy prodejcem upozorněn a samozřejmě tomu odpovídá i prodejní cena. Firma je svými zásobami a profilem zboží zaměřena zejména na vybavení větších provozů (restaurace, hotely, kuchyně atp.). Tomu také odpovídá výkon a kapacita nabízených strojů a zařízení. Sortiment strojů je v zásadě rozdělen na dvě skupiny. První skupinu tvoří zboží použité, jehož charakter je popsán výše, další je skupina zboží od výrobců - tedy zboží zcela nové. V případě koupě nového zboží je vystaven záruční list s dalšími náležitostmi. Nabídka je doplněna o nezbytné komodity v oboru - nádobí, sklo a drobné ruční nástroje.
Zdroj: www.ihned.cz
Autor: Věra Nováková
06.09.2010 - 09:53:53
Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...
Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...
Při jaké teplotě skladovat víno? Co je to fortifikované víno? ...