GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 22.05.2018, svátek má Emil
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » HOTEL/WELLNESS/SPA

Proč pronajímat části hotelů

 

ilustracni fotoPronájem části hotelových prostor externím subjektům je rozhodnutím vyplývajícím z momentálních potřeb hotelu, v některých případech je s touto vizí hotel již přímo stavěn. V každém případě by však spolu měly takové subjekty umět koexistovat.


K začlenění externích firem do budovy hotelu nejčastěji dochází v případě, kdy je nový hotel projektován již s myšlenkou, že některé jeho části budou nabídnuty k pronájmu. Většinou jde o úseky lobby hotelu či o prostory s vlastním vstupem z ulice nebo přímo z hotelové haly. Vznikají zde všemožné obchůdky, kosmetické salony či kadeřnictví, v dalším případě pak směnárny, kasina nebo rychlá občerstvení. Hotely se však od sebe liší nejen zaměřením těchto služeb, ale také způsobem, jakým jsou prostory pronajímány.


Pronájem diverzifikuje riziko


Pražský hotel Kings Court ve své budově spojuje hned několik možností. V první řadě se v jeho prostorách nacházejí lázně Zen Asian Wellness, které jsou však provozovány samotným hotelem a na bázi franšízové smlouvy jsou najímány pouze terapeutky a know-how společnosti Planet Zen. Tržby plynoucí z provozu lázní tak automaticky vstupují do tržeb hotelu a tvoří zhruba 3 % celkového obratu. Na jiném principu funguje spolupráce s provozovateli kasina, směnárny, klenotnictví a rychlého občerstvení. Těm jsou prostory pronajímány a tržby z tohoto pronájmu tvoří zhruba 15 % celkového obratu hotelu.


Podle Lukáše Macha, generálního ředitele hotelu Kings Court, bylo nabídek k pronájmu velké množství, v konečné fázi rozhodovala výše nájmu. Tomu také odpovídá složení nájemců. Zajímavostí je, že všechny nájemce hledal a smlouvy s nimi uzavíral sám generální ředitel, aby tak měl přehled o každém z partnerů. "Pro hotel je pronájem prostor v podstatě diverzifikací rizika, proto jej chápu jako velkou výhodu. Podle mého názoru není možné ,uřídit různě zaměřené provozy, proto je lepší zaměřit se pouze na to, co by hoteliéři měli skutečně umět, tedy řídit hotel a stravovací úsek, a ostatní služby přenechat profesionálům," komentuje Lukáš Mach své rozhodnutí prostory v přízemní části hotelu pronajímat.


Ne vždy však vstupují tržby z pronájmu do celkových tržeb hotelu. V případě, kdy je samotný hotel v nájmu, jemu odlišné provozy jsou samozřejmě pronajímány nezávisle na něm. Tímto způsobem funguje například hotel Park Inn Prague. Ten má z velké části zabráno přízemí prodejnou obchodního řetězce Tesco, která stejně jako hotel platí nájem majiteli budovy, společnosti Red Group.


Nová funkce hotelového pokoje


V některých případech prostory hotelu neplní svůj předem daný účel, a tak je třeba využít je jiným způsobem. Vhodnou funkci nepříliš prodávaného pokoje našli v pražském hotelu Aria. Společnost Bomton zde začátkem června otevřela vůbec první kosmetický salon La Prairie v českém pětihvězdičkovém hotelu. "Spolupráce zde funguje na bázi pronájmu a kosmetička pracující výlučně pro hotel Aria je zaměstnancem společnosti Bomton," vysvětluje Petra Daliborová, marketingová a PR manažerka hotelu Aria.


Podobným směrem se vydal také pražský hotel Belvedere. Oddělené exekutivní patro, které se v období hotelové krize netěší velkému zájmu, se management rozhodl pronajímat například jako kanceláře. "Tento pronájem by mohl vyhovovat firmám, které se nechtějí vázat dlouhodobým nájmem s předem placenou kaucí. U nás jim můžeme pronajmout pokoj jako kancelář třeba jen na pár dní," vysvětluje ředitel hotelu Vladimír Procházka. Po dohodě s majitelem je také možné pronajmout vstupní část oddělenou od hotelu, jež by mohla sloužit například jako pobočka banky.

 

Názor odborníka


Jan Ficek,
Labartt Hospitality
Pronájem komerčních ploch hotelu je dnes nezbytnou součástí provozního uvažování hotelových manažerů a můžeme jej rozdělit do dvou základních skupin. V první skupině jde o plochy pro komerční použití, například květinářství, kadeřnictví, butik nebo kanceláře, ve druhé skupině pronájmů (někdy se také může nazývat outsourcované hotelové služby) se nacházejí hotelové služby, kde se podle našich zkušeností nejčastěji jedná o F&B střediska a sport & wellness.


Klíčová pro úspěšnost komerčních pronájmů je obvykle finanční síla a stabilita partnera. V případě outsourcovaných služeb je to složitější, zde si musí hotelový manažer umět pohlídat rozsah a kvalitu poskytovaných služeb, a to dlouhodobě. Host totiž nerozlišuje mezi provozovatelem hotelu a např. provozovatelem lobby baru. Dobrá, ale bohužel i špatná zkušenost jde na vrub hotelu obecně. Pakliže je výběru nájemce a smlouvě s ním věnována dostatečná pozornost, pak je pronájem v hotelu jednou z cest ke zvyšování jeho ziskovosti.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

Autor: Klára Chromá
08.09.2010 - 07:02:28



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 8 plus 6 je
 

REKLAMA

banner

Nejčtenější články

21.01.2010 - Speciální a neobvyklá piva české provenience

Přes určitý pokles v posledním roce stále platí, že Česká republika ...

21.06.2010 - Brambory známé i neznámé

Mezi oblíbené přílohy nejenom v našem kraji určitě patří brambory. ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

11.05.2018 - Naši vinaři přivážejí 57 medailí z New Yorku

Moravští a čeští vinaři uspěli na mezinárodní soutěži Great American ...

11.05.2018 - Japonský pivní hit jde na trh v Česku

Když před třemi desítkami let japonská společnost Asahi uvedla na ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2018 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.