GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 26.04.2024, svátek má Oto
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Společnost BOHEMIA SEKT meziročně zvýšila tržby o 5 %

 

 

 

 

ilustracni fotoSpolečnost BOHEMIA SEKT, největší česká vinohradnicko-vinařská firma, v minulém roce zvýšila své tržby o 5 % na 1,5 miliardy korun. Největší podíl na nárůstu tržeb měla, kromě značky Bohemia Sekt, zejména tichá vína v čele s Habánskými sklepy a Vínem Mikulov. Celkově společnost prodala 24 milionů lahví sektů, vín a lihovin.

 

Nejprodávanějším sektem byl v roce 2013 tradičně Bohemia Sekt demi sec


V roce 2013 prodala společnost BOHEMIA SEKT na tuzemském trhu bezmála 11,5 milionu lahví sektů a šumivých nápojů. Oproti roku 2012 se jednalo o jednoprocentní nárůst, a to i přes klesající celkový trh šumivých vín. Největší zájem měli zákazníci tradičně o Bohemia Sekt demi sec, vůbec nejprodávanější sekt v České republice. V roce 2013 se ho prodalo bezmála 6 milionů lahví, což je o 7,4 % více než v roce 2012. Následoval jej Bohemia Sekt brut a Bohemia Sekt rosé demi sec.


Stále větší oblibu si u zákazníků získává i jednoodrůdový Bohemia Sekt Chardonnay, uvedený na trh v roce 2011. V loňském roce zaznamenal tento sekt téměř třetinový nárůst počtu prodaných lahví. Své zákazníky si také získává i nealkoholický Bohemia Sekt, jehož spotřeba meziročně stoupla o 32 % na 250 tisíc prodaných lahví.


Pro segment šumivých vín jsou nejdůležitějším obdobím vánoční svátky a oslavy Silvestra, kdy se prodá téměř 40 % ročního prodeje.


„Poptávka po sektech předčila naše očekávání. Před Vánocemi, které jsou tradičně nejsilnější sezónou prodeje sektů, jsme proto museli zavést dvě mimořádné směny. Největší zájem byl již tradičně o Bohemia Sekt demi sec, , ale čím dál více zákazníků si pro slavnostní příležitosti dopřává naše premiové sekty Bohemia Sekt Prestige," doplňuje ředitel společnosti Ondřej Beránek.

 

Češi přicházejí na chuť i dražším sektům


V loňském roce rozšířila společnost Bohemia Sekt svou nabídku řady Bohemia Sekt Prestige o jednoodrůdový Bohemia Sekt Prestige Chardonnay. Prodej této řady prémiových sektů, vyráběných klasickou metodou kvašení v lahvi, celkově meziročně stoupl o 12 %.


Díky těmto pozitivním výsledkům se společnosti BOHEMIA SEKT v loňském roce podařilo zvýšit svůj celoroční hodnotový tržní podíl dle údajů Retail Auditu společnosti Nielsen v maloobchodě z 62 na 69 %, kdy v sezoně (prosinec) se tržní podíl společnosti BOHEMIA SEKT dostal až na rekordních 80 %. V gastronomii zaujímá značka stabilně 80 % trhu.

 

V roce 2013 rostl převážně prodej dražších tichých vín


V segmentu tichých vín, do kterého z pohledu portfolia společnosti patří zejména značky Habánské sklepy, Víno Mikulov, Chateau Bzenec a Vinařství Pavlov, prodala společnost BOHEMIA SEKT na českém trhu v roce 2013 8,6 milionu lahví, což představuje meziroční nárůst 2,8 %. Nejvíce prodaných lahví, 4,1 milionu, ohlásily v minulém roce Habánské sklepy. Oproti roku 2012 se jich prodalo o 23 % více. Tato značka výrazně roste již čtvrtým rokem po sobě.


Vysokých prodejů, 1,9 milionu lahví v České republice a dalších 800 tisíc na Slovensku, dosáhla také značka Víno Mikulov Motýl. Ta v loňském roce prošla redesignem svých etiket a byla podpořena nově vytvořenou mediální kampaní „Motýl, lehce nevšední zážitek". Meziročně stoupla značka Motýl o celých 47 % v prodaných lahvích.


„V tichých vínech se nám daří prodávat čím dál více dražších vín, což je pro toto odvětví velice pozitivní zpráva. Je patrné, že Češi začínají preferovat kvalitnější tuzemská vína," doplňuje Ondřej Beránek ze společnosti BOHEMIA SEKT.


Ze sklizně ročníku 2013 se společnosti BOHEMIA SEKT podařilo zajistit téměř 10 milionů kilogramů hroznů vinné révy, společnost se tak stala největším zpracovatelem tuzemských hroznů v České republice.

 

Třetí největší výrobce vodky v ČR


Segment lihovin, do kterého ve skupině BOHEMIA SEKT patří zejména značky Pražská vodka, Nordic Ice vodka a Dynybyl byl i v minulém roce ovlivněn metanolovou kauzou a prohibicí z roku 2012. Přesto však v roce 2013 vzrostly meziročně prodeje této kategorie o necelá čtyři procenta. Úspěch zaznamenaly zejména značky vodek, kterých společnost prodala 1,5 milionu lahví, o 12 % více než v roce 2012.

 

BOHEMIA SEKT plánuje v příštích letech investice do vinic


„V příštích letech chceme i nadále růst. Jednou z možných bariér zvýšení prodeje je však nedostatek moravských hroznů. Právě proto plánujeme v příštích letech investovat nejméně 100 milionů korun a rozšířit naše moravské vinice ze stávajících 400 ha přinejmenším o 50 %," komentuje plány do budoucna Ondřej Beránek.

 

 

 

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

18.02.2014 - 20:34:48

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.