GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 17.09.2019, svátek má Naděžda
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Anton Špelec: destiláty a jejich nabídka

 

Nedělejme si iluze. Od té doby, co se destiláty staly výborným obchodním artiklem, nastala i éra šetření a škrcení na všem, co má s destiláty něco společného. Krom šizení primárních surovin dochází i k dalším zjevným změnám.

 

ilustracni foto

 

Drtivá většina profesionálů, s nimiž jsem se za posledních sedm let setkal, jsou naprostí diletanti. Většinou ani netuší, co vlastně mají v nabídce a z čeho a jak se to vyrábí. Ale to by nebylo ani tak nejhorší. Vedle jejich ignorance je nejostudnější jejich naprostá impotence kvalitní produkt pravdivě a správně nabídnout. Člověku se hrůzou kroutí palce u nohou a u citlivějších jedinců může nastat až prudký záchvat nevolnosti. Mražení, pálení, ledování, ředění, šizení a strašlivá vyčpělost destilátů je finální odměnou každého, jehož zdobí velkorysost a statečně nedbá urážlivého předražení téměř ve všech podnicích. Jaký pak div, že na každou kvalitní whisky nebo koňak či výjimečné víno sedá prach mnoho měsíců, ba někdy i let! Pravda, jsme národ pivařů, ale pohleďte, jak příšerné pivo nám dnes vaří! Vidím zde naprosté pohrdání zákazníkem a příšernou neprofesionálnost. Otázkou zůstává, zda toto pohrdání a levost je obyčejná hovadská lenost, nebo nepochopení služby zákazníkům. Komu se mé pojednání zdá příliš kritické, tomu doporučuji bedlivě sledovat počínání Francouzů, Italů a Katalánců ze střední třídy ve věku od 40 do 55 let, kteří statečně vchází do českých, moravských i slezských restaurantů a barů. Následně se zeptejte na hodnocení. Uvidíte, že hýkat nadšením se bude málokde. Většina z nich upřímně přizná, že mnohde měli pocit, že se propadli do žumpy a v ústech jim uvízlo lejno, jehož chuti se nedokáží zbavit. Víno jim i po ubezpečení, že je v pořádku, připomínalo velice špatný ocet a nabídka destilátů evokovala vzpomínky nejhorších pajzlů z chudinských čtvrtí, kam se naposledy dostali jako adolescenti. Dezert a káva na závěr byl nejhnusnější vtip, kterému se nikdo nesmál. Snad proto svým zahraničním hostům vařím doma sám a pít jim dávám výlučně ze svého sklepa. Do ryze českých podniků se odvažuji zvát jen na pivo - pochopitelně jen někde.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

20.09.2010 - 07:13:21



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 4 plus 6 je
 

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

18.06.2017 - První boutique hotel na Šumavě láká na delikatesy francouzského šéfkuchaře

Restaurace Nebespán v Kašperských Horách je synonymem špičkové zážitkové gastronomie ...

02.07.2009 - Karlovy Vary - Thriller na kolonádě

Krize tvrdě dopadla na západočeské lázně. Jezdí do nich o ...

08.04.2010 - Stát zakázal prodej lihovin ve více než šestilitrovém balení

Vlastní kolek musejí mít nyní také malé "placatice", které dosud ...

04.06.2009 - DAŇOVÉ ŘÍZENÍ - Obrana proti daňové kontrole

Při sporech s finančním úřadem vám potřebné argumenty dodají judikáty.

13.09.2011 - Postmixy šetří váš čas, prostor i peníze

Pokud řešíte zajištění přísunu chutných, čerstvých a osvěžujících nápojů pro ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2019 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.