GastroTrend

GastroTrend - odborný portál pro gastronomii
Dnes je 26.04.2024, svátek má Oto
GastroTrend

banner

 

RUBRIKY/ČLÁNKY » PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ

Anton Špelec: destiláty a jejich nabídka

 

Nedělejme si iluze. Od té doby, co se destiláty staly výborným obchodním artiklem, nastala i éra šetření a škrcení na všem, co má s destiláty něco společného. Krom šizení primárních surovin dochází i k dalším zjevným změnám.

 

ilustracni foto

 

Drtivá většina profesionálů, s nimiž jsem se za posledních sedm let setkal, jsou naprostí diletanti. Většinou ani netuší, co vlastně mají v nabídce a z čeho a jak se to vyrábí. Ale to by nebylo ani tak nejhorší. Vedle jejich ignorance je nejostudnější jejich naprostá impotence kvalitní produkt pravdivě a správně nabídnout. Člověku se hrůzou kroutí palce u nohou a u citlivějších jedinců může nastat až prudký záchvat nevolnosti. Mražení, pálení, ledování, ředění, šizení a strašlivá vyčpělost destilátů je finální odměnou každého, jehož zdobí velkorysost a statečně nedbá urážlivého předražení téměř ve všech podnicích. Jaký pak div, že na každou kvalitní whisky nebo koňak či výjimečné víno sedá prach mnoho měsíců, ba někdy i let! Pravda, jsme národ pivařů, ale pohleďte, jak příšerné pivo nám dnes vaří! Vidím zde naprosté pohrdání zákazníkem a příšernou neprofesionálnost. Otázkou zůstává, zda toto pohrdání a levost je obyčejná hovadská lenost, nebo nepochopení služby zákazníkům. Komu se mé pojednání zdá příliš kritické, tomu doporučuji bedlivě sledovat počínání Francouzů, Italů a Katalánců ze střední třídy ve věku od 40 do 55 let, kteří statečně vchází do českých, moravských i slezských restaurantů a barů. Následně se zeptejte na hodnocení. Uvidíte, že hýkat nadšením se bude málokde. Většina z nich upřímně přizná, že mnohde měli pocit, že se propadli do žumpy a v ústech jim uvízlo lejno, jehož chuti se nedokáží zbavit. Víno jim i po ubezpečení, že je v pořádku, připomínalo velice špatný ocet a nabídka destilátů evokovala vzpomínky nejhorších pajzlů z chudinských čtvrtí, kam se naposledy dostali jako adolescenti. Dezert a káva na závěr byl nejhnusnější vtip, kterému se nikdo nesmál. Snad proto svým zahraničním hostům vařím doma sám a pít jim dávám výlučně ze svého sklepa. Do ryze českých podniků se odvažuji zvát jen na pivo - pochopitelně jen někde.

 

Zdroj: www.ihned.cz

 

 

 
zpětzpět  tisktisk  poslat e-mailem

20.09.2010 - 07:13:21



Diskuze k článku
Jméno*
Text*
Kontrola*: 6 plus 9 je
 

PODNIKÁNÍ/UŽITEČNÉ
REKLAMA

banner

Nejčtenější články

22.01.2009 - Hotels.com: Pokles cen v hotelech o 3 procenta

Po celém světě během tohoto léta klesly průměrné ceny za ...

12.03.2009 - Dynybyl Hot Cup 2009

V honosném hotelu Art Deco Imperiál, z jehož zdí dýchá ...

05.03.2010 - Se šéfkuchařem u řezníka

Jak vybrat co nejlepší maso, který kus hovězího se bude ...

28.01.2009 - Život je krásný

Rialto není jen slavný most v Benátkách, ale i prvotřídní ...

26.12.2009 - Víno - otázky a odpovědi

Při jaké teplotě skladovat víno?   Co je to fortifikované víno?   ...

všechny nejčtenější články

REKLAMA

GastroTrend na e-mail

Přejete si zdarma zasílat novinky, články či zpravodajství GastroTrendu na Váš e-mail? Vyplňte, prosím, následující údaje.

(zasílání lze kdykoliv odhlásit)


Jméno:
Příjmení:
E-mail:
 
Copyright © 2008 - 2024 LEONN promotion s.r.o. | Publikování obsahu bez písemného souhlasu vydavatele je zakázáno.